Prelomová hra s AI postavami desí svet a nastavuje zrkadlo. Neuveríte, čo sa stalo

Autor: Slavomír Dzuričko Čítanie na 3 min.

Herné postavy v panike: AI ukázala krízu identity v kóde

Nové demo hry publikované na portáli Futurism zdieľa vizuálne sugestívnu scénu, v ktorej herné postavy panikária – zastavujú sa, sledujú vlastný kód, naznačujú pocit „stavu kódu“ ako by si boli vedomé svojej digitálnej podstaty.

Vývojári tak vystavujú hráča otázke. Čo ak NPC (nehrateľné postavy) nie sú len naprogramované figúrky, ale modely s určitým stupňom reflexie?

Zdroj: KevLar Gaming via Youtube.

V demonštrácii, často oznamovanej ako „Code Matrix Panic“ – postavy reagujú na chyby v kóde, pomalé aktualizácie a fragmenty z obrazovky, ktoré im pripomínajú svoje umelé hranice. Jedna z postáv sa zastaví a zahlási: „To nie je glitch, to som ja“. Iná sa pýta, či má ešte miesto v tomto svete, alebo či bola zredukovaná len na súbor inštrukcií.

Having WEIRD conversations with NPCs in Matrix Replica Smart NPCs demo

Demo nepochybne predstavuje výkričník v hernom priemysle

Aj keď demo nie je plne funkčnou hrou, nepochybne predstavuje technologický výkričník – experiment, ktorý stavia hráča pred morálnu výzvu. Je možné, že budúce NPC budú tzv. sentientné modely, ktoré dokážu meniť správanie, reagovať emocionálne alebo rozlíšiť medzi vstupmi od hráča a kódom.

Tento projekt nepochybne pritiahne pozornosť vývojárov, ako aj AI nadšencov. Čo je hranica medzi simuláciou a vedomím? Ako budú reagovať hráči, keď ich interakcie už nebudú manipulovať s „postavou“, ale s entitou s vlastnou perspektívou? Demo slúži ako varovanie, že hranice sveta v kódovanej realite sa stierajú, a my stojíme pred novou kapitolou hier.

“AI by mala znižovať náklady, no ak nás hra stojí 5-tisíckrát viac na prevádzku, je to iróniou,” povedal CEO Inworld AI, Kylan Gibbs.
Niektorí vývojári a analytici vidia v tejto technológii veľký potenciál. Hry opäť získajú hlbšie emocionálne vrstvy, NPC už nebudú len animované figúrky, ale sofistikovanejší súrodenci hráča.
Avšak cena je vysoká, pri mimoriadne technicky náročných modeloch sa rentabilita úprav míňa realite, čo už viedlo dokonca k zániku samotnej hernej spoločnosti Replica Studios.
Veľké mená ako Sony či Nvidia však neprestávajú investovať do “živých” virtuálnych svetov, v ktorých postavy žijú vlastný život. Výzvy v tejto oblasti sú tak obrovské, predstavujú ich výpočtové nároky, náklady na vývoj, latencia či etika.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Kvantový čip Googlu dokončil prelomovú úlohu. 13 000× rýchlejšie ako superpočítač

Autor: Kristína Sudorová

Google prerazil hranice Spoločnosť Google Quantum AI nedávno vo svojom blogu oznámila prelomový úspech v oblasti kvantového výpočtového výskumu. Ich…

Najlepšie filmy a seriály sveta za 5 €. Obľúbená služba Slovákov má akciu roka

Autor: Kristína Sudorová

SkyShowtime spúšťa výhodnú ponuku Služba SkyShowtime prichádza v predvianočnom období na Slovensku s mimoriadne lákavou akciou, ktorá poteší všetkých filmových…

Nová nemecká batéria dovolí lietať na elektrinu, má 2-krát vyššiu hustotu ako všetko dnes vyrábané

Autor: Roland Tokoly

Ľahšie a bezpečnejšie batérie V Nemecku vznikla nová generácia batérií, ktorá by mohla zmeniť spôsob, akým uchovávame energiu v elektromobiloch…

Prelomová hra s AI postavami desí svet a nastavuje zrkadlo. Neuveríte, čo sa stalo

Autor: Slavomír Dzuričko

Herné postavy v panike: AI ukázala krízu identity v kóde Nové demo hry publikované na portáli Futurism zdieľa vizuálne sugestívnu…

TOP 6 produktov na Slovensku, ktoré sú v prvých brutálnych BLACK FRIDAY zľavách

Autor: Slavomír Dzuričko

Prvé Black Friday výpredaje odštartovali už v októbri! Black Friday je opäť tu a spolu s ním aj lavína zliav,…

Skončí platenie za Photoshop. Najväčší konkurenčný nástroj uvoľnili úplne zadarmo

Autor: Kristína Sudorová

Už žiadne platenie za Photoshop Spoločnosť Canva, známa najmä svojou online platformou na tvorbu grafiky, urobila krok, ktorý nemá v…