Portál Živé.sk priniesol nové informácie o situácii okolo virtuálneho operátora Okay fón, ktorý sa hneď po štarte ocitol v závažných problémoch. Všetkým viac než 1 500 zákazníkom prestali zo dňa na deň fungovať eSIM karty, pretože pôvodný poskytovateľ infraštruktúry odpojil služby.
Okay fón je výhradne dátový operátor, ktorý ponúka eSIM bez možnosti telefonovania a SMS. Cieľom bolo osloviť mladších zákazníkov, ktorí komunikujú výlučne cez internet. Operátor využíval siete O2 a Orange, pričom v Orange fungovalo aj 5G pripojenie.
Nový partner a vyššie rýchlosti
Podľa informácií Živé.sk sa operátorovi podarilo nájsť nového partnera pre eSIM. Zákazníkom má v krátkom čase rozposlať nové karty. Ako pre portál uviedol zakladateľ Štefan Ďurina, klienti budú mať na výber pokračovať s novou eSIM alebo si nechať vrátiť celú zaplatenú sumu.

Redakcia Živé.sk zároveň otestovala nové pripojenie a potvrdila, že funguje cez siete O2 aj Orange. V 5G sieti O2 dosahovalo sťahovanie rýchlosť viac než 400 Mbit/s, upload presahoval 30 Mbit/s a latencia sa znížila na približne 100 až 150 ms. V Orange boli výsledky nižšie, konkrétne okolo 200 Mbit/s pri sťahovaní a približne 10 Mbit/s pri odosielaní dát.
Ďurina zároveň dodal, že pracuje na možnosti priniesť aj neobmedzený paušál za rozumnú cenu, no zatiaľ sa mu ho nepodarilo vybaviť. Operátor sľubuje, že kvalita služby bude porovnateľná s klasickými mobilnými operátormi a na webe pribudne odkaz, cez ktorý si klienti budú môcť jednoducho zrušiť svoje predplatné.
Zmenená dátová ponuka
Z ponuky operátora zmizol veľký balík s 300 GB dátami, ktorý bol pre mnohých používateľov hlavným dôvodom, prečo po službe siahli. V aktuálnom cenníku je najvyšším variantom Premium s objemom 50 GB za 20 eur mesačne. Naopak, najlacnejšia možnosť, balík Mini, ponúka 3 GB za 2 eurá. Oproti pôvodnej ponuke je to síce viac, keďže kedysi obsahoval iba 1 GB, no zároveň celkovo pôsobí ponuka menej atraktívne.
Stará ponuka:

Nová ponuka:

Po vyčerpaní dátového balíka sa rýchlosť internetu citeľne zníži. Ak používateľ spotrebuje viac než 10 percent z prideleného objemu, prístup k službe sa úplne preruší. V prípade potreby si môže dokúpiť 1 gigabajt za 1 euro.
Operátor pripravuje mobilnú aplikáciu, ktorá má zákazníkom uľahčiť správu predplatného a služieb. Kým nebude dostupná, požiadavky sa vybavujú manuálne cez e-mail alebo WhatsApp. Spoločnosť plánuje obrátiť sa na regulačný úrad, aby preveril okolnosti, za ktorých došlo k odpojeniu pôvodného poskytovateľa.