Najnovší virtuálny operátor Okay fón je na slovenskom trhu len veľmi krátko, no už zažíva prvé problémy. A nejde len tak o hocijaké problémy, tieto sú dosť vážne. Operátor zatiaľ predal zákazníkom približne 1500 eSIM kariet, no zo dňa na deň sa všetky stali nefunkčnými. Čo sa vlastne stalo? Na tému upozornil portál Živé.sk.
Čo je Okay fón
Okay fón prináša zákazníkom možnosť využívať mobilné dáta bez viazanosti s okamžitou online aktiváciou. Ide teda výhradne o dátového operátora, pretože nie je možné posielať správy a ani telefonovať. eSIM karta slúži len na dátovanie. Operátor chce týmto spôsobom osloviť najmä mladších zákazníkov, ktorí dnes už prakticky ani netelefonujú a všetko vybavia v rámci dát. Aj hovory či správy. Kompletné informácie o novom operátorovi nájdete v tomto článku.
1500 eSIM kariet je teraz na vyhodenie
Služby údajne vypol provider, ktorý pre operátora zabezpečoval sieťovú infraštruktúru. Okay fón už pracuje na riešení, ktorým bude nový NVNE partner. Zákazníci, ktorí si zakúpili eSIM, dostanú nové, pretože tie pôvodné karty už fungovať nebudú. Kedy budú služby opäť funkčné, zatiaľ nevieme.

Okay fón si nevybudoval drahú vlastnú sieť, využíva siete dvoch operátorov. V rámci Orange fungovala 5G, v O2 išiel operátor len cez 4G. Mobilné pripojenie zákazník teda dostane buď v jednej alebo druhej sieti, a to podľa aktuálneho signálu. K dispozícii je tiež smart algoritmus, ktorý každých 30 sekúnd kontroluje kvalitu signálu a v prípade potreby prepína na dostupnejšiu sieť.
Spor s Regulačným úradom?
Operátor tvrdí, že aby bola spolupráca zaujímavá aj z ekonomického hľadiska, je potrebné mať aspoň 10 tisíc predplatiteľov. Ak zoberieme do úvahy 1500 aktuálnych zákazníkov a aktuálne nefunkčnú sieť, môže to trvať pomerne dlho.
Živé.sk ďalej uvádza, že Regulačný úrad nemal o spustení operátora žiadne informácie, operátor však tvrdí opak a uvádza, že s úradom bol v kontakte. Údajen potvrdil splnenie všetkých povinností. Ako táto kauza nakoniec skončí, ukáže len čas.