YouTube prekračuje všetky hranice. Objavili sa nové hodinové reklamy, ktoré nejdú preskočiť

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Nový typ reklám na YouTube?

Reklamy dokážu poriadne preveriť trpezlivosť a sebakontrolu úplne každého. Tieto rušivé zložky veľakrát prerušujú naše pokojné sledovanie filmov či videí. Nepopierateľným faktom však je, že sú významným zdrojom príjmov rovnako pre inzerentov aj sprostredkovateľov. Nie je žiadnou novinkou, že YouTube reklamami už tradične znepríjemňuje používateľský zážitok. Avšak nové informácie vypovedajú o tom, že táto platforma posúva otravnosť reklám na úplne inú úroveň.

Na sociálnej sieti Reddit pribudli v posledných dňoch mnohé sťažnosti na adresu YouTube týkajúce sa ich potenciálne nového konceptu reklám. Na YouTube sa totiž začali objavovať až hodinové reklamy, ktoré neviete preskočiť. O tejto téme informoval portál BGR.

Google, ktorý YouTube zastrešuje, sa vôbec netají tým, že už dlhšie vynakladá všetko svoje úsilie na to, aby používatelia nepoužívali prostriedky na blokovanie reklám. Niet sa však čomu diviť, keďže používanie ad-blockerov oberá spoločnosť a tvorcov o značnú časť zisku. YouTube tak svojím zákazníkom ponúka možnosť služby Premium, ktorá uspokojí obe strany – spoločnosť má peniaze z vášho predplatného, ktoré stratí na reklamách a vy si užívate streamovanie videí bez akýchkoľvek starostí.

YouTube uvádza: „Reklamy sú pre našich tvorcov dôležitou oporou, ktorá pomáha riadiť a rozvíjať ich podnikanie. Preto používanie adblockerov porušuje Podmienky YouTube. Spustili sme globálnu iniciatívu, ktorá nabáda divákov s aktívnymi adblockermi, aby povolili reklamy na YouTube alebo si vyskúšali YouTube Premium pre zážitok bez reklám.“

Snímka obrazovky hodinovej reklamy na YouTube (zdroj: Reddit)

Pravdepodobne iba chyba technického charakteru

V boji s ad-blockermi to YouTube posúva za hranice znášanlivosti. Používateľ Redditu zdieľal snímku obrazovky, ktorá jasne zobrazuje YouTubovú stránku, na ktorej beží hodinová reklama, avšak bez starého-dobrého tlačidla „Preskočiť“. Sledovať hodinovú reklamu je už naozaj príliš. Viete si predstaviť čakať hodinu na to, aby ste mohli sledovať vami vybraný obsah?

S najväčšou pravdepodobnosťou sa však jedná o technickú chybu Googlu. Bežné nepreskočiteľné reklamy sú podľa Googlu stanovené na 15 sekúnd, čo má od hodiny teda riadne ďaleko. Chyba takéhoto hrubého zrna je však vskutku neprijateľná. Naznačuje to totiž, že Google nemá plnú kontrolu nad tým, čo inzerenti na platforme robia.

O podobnú skúsenosť sa podelilo viacero používateľov. V prípade, že na takúto reklamu natrafíte, stačí stránku znova načítať, čo by malo problém vyriešiť.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Gmail prejde najväčšou zmenou od vzniku. Google povolí to, čo doteraz zakazoval

Autor: Kristína Sudorová

Google konečne vypočul používateľov Google po rokoch mení jedno zo svojich najprísnejších pravidiel. Používateľom Gmailu konečne po novom umožní upraviť…

Rekord, ktorý Netflix nechcel: Stranger Things vedie neslávny rebríček

Autor: Kristína Sudorová

Stranger Things je pirátskou jednotkou roku 2025 Seriál Stranger Things sa v roku 2025 opäť zapísal do neoficiálnej histórie digitálneho…

Šok pre veľkú slovenskú firmu: Hackli ju, hrozí únik gigantického množstva dát

Autor: Kristína Sudorová

Dáta Váhostavu v rukách hackerov Slovenská stavebná spoločnosť Váhostav sa v uplynulých dňoch dostala do centra pozornosti po tom, čo…

Hackeri stiahli všetky pesničky zo Spotify. 300 TB nelegálnej hudby je na internete

Autor: Kristína Sudorová

Najväčší únik hudby v histórii? V posledných dňoch vzbudila značnú pozornosť správa o tom, že sa na internete objavil rozsiahly…

Slovenskom otriasla odporná kauza z internátu. Zamestnanci kamerami špehovali študentky

Autor: Roland Tokoly

Hrubé porušenie súkromia Slovensko rieši jeden z najvážnejších zásahov do súkromia v akademickom prostredí za posledné roky. Kauza Univerzity Komenského…

Google spraví krok, ktorý sa ešte nikdy v histórii mobilov nestal

Autor: Peter Hodal

Google sa podľa dostupných informácií chystá urobiť krok, ktorý je v svete veľkých technologických firiem pomerne nezvyčajný a to umožniť…