YouTube prekračuje všetky hranice. Objavili sa nové hodinové reklamy, ktoré nejdú preskočiť

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Nový typ reklám na YouTube?

Reklamy dokážu poriadne preveriť trpezlivosť a sebakontrolu úplne každého. Tieto rušivé zložky veľakrát prerušujú naše pokojné sledovanie filmov či videí. Nepopierateľným faktom však je, že sú významným zdrojom príjmov rovnako pre inzerentov aj sprostredkovateľov. Nie je žiadnou novinkou, že YouTube reklamami už tradične znepríjemňuje používateľský zážitok. Avšak nové informácie vypovedajú o tom, že táto platforma posúva otravnosť reklám na úplne inú úroveň.

Na sociálnej sieti Reddit pribudli v posledných dňoch mnohé sťažnosti na adresu YouTube týkajúce sa ich potenciálne nového konceptu reklám. Na YouTube sa totiž začali objavovať až hodinové reklamy, ktoré neviete preskočiť. O tejto téme informoval portál BGR.

Google, ktorý YouTube zastrešuje, sa vôbec netají tým, že už dlhšie vynakladá všetko svoje úsilie na to, aby používatelia nepoužívali prostriedky na blokovanie reklám. Niet sa však čomu diviť, keďže používanie ad-blockerov oberá spoločnosť a tvorcov o značnú časť zisku. YouTube tak svojím zákazníkom ponúka možnosť služby Premium, ktorá uspokojí obe strany – spoločnosť má peniaze z vášho predplatného, ktoré stratí na reklamách a vy si užívate streamovanie videí bez akýchkoľvek starostí.

YouTube uvádza: „Reklamy sú pre našich tvorcov dôležitou oporou, ktorá pomáha riadiť a rozvíjať ich podnikanie. Preto používanie adblockerov porušuje Podmienky YouTube. Spustili sme globálnu iniciatívu, ktorá nabáda divákov s aktívnymi adblockermi, aby povolili reklamy na YouTube alebo si vyskúšali YouTube Premium pre zážitok bez reklám.“

Snímka obrazovky hodinovej reklamy na YouTube (zdroj: Reddit)

Pravdepodobne iba chyba technického charakteru

V boji s ad-blockermi to YouTube posúva za hranice znášanlivosti. Používateľ Redditu zdieľal snímku obrazovky, ktorá jasne zobrazuje YouTubovú stránku, na ktorej beží hodinová reklama, avšak bez starého-dobrého tlačidla „Preskočiť“. Sledovať hodinovú reklamu je už naozaj príliš. Viete si predstaviť čakať hodinu na to, aby ste mohli sledovať vami vybraný obsah?

S najväčšou pravdepodobnosťou sa však jedná o technickú chybu Googlu. Bežné nepreskočiteľné reklamy sú podľa Googlu stanovené na 15 sekúnd, čo má od hodiny teda riadne ďaleko. Chyba takéhoto hrubého zrna je však vskutku neprijateľná. Naznačuje to totiž, že Google nemá plnú kontrolu nad tým, čo inzerenti na platforme robia.

O podobnú skúsenosť sa podelilo viacero používateľov. V prípade, že na takúto reklamu natrafíte, stačí stránku znova načítať, čo by malo problém vyriešiť.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Po 14 rokoch nastane zlom: Apple predbehne Samsung

Autor: Kristína Sudorová

iPhone 17 vystrelil Apple do vedenia Spoločnosť Apple je podľa najnovších odhadov opäť na ceste stať sa v roku 2025…

Šikovné triky, ktoré menia smartfónový priemysel

Autor: Peter

Žijeme v digitálnom svete, ktorý sa niekedy doslova mení rýchlejšie ako ročné obdobia. Nové technológie síce výrazne pomáhajú, no v…

Prichádzajú radikálne zmeny. Kataster online bude už len ta za poplatok, a to nie je všetko

Autor: Slavomír Dzuričko

Kataster sa mení - prichádzajú poplatky Slovenský kataster nehnuteľností čakajú výrazné zmeny. Do minulosti patrí možnosť anonymne zistiť vlastníka bytu,…

Aktuálne: Televízia JOJ oddnes spúšťa ďalšiu stanicu

Autor: Erik Košťany

Joj spúšťa novú dokumentárnu stanicu Mediálna skupina JOJ Group opäť rozširuje svoje pôsobenie. Obsah chce prinášať aj na českom trhu,…

Ľudia síce podľahli lacným Parkside kosačkám, no my máme lepší tip

Autor: Peter Hodal

Aká je profesionálna robotická kosačka za 600 €? Starostlivosť o trávnik prechádza v posledných rokoch tichou revolúciou, ktorú poháňajú čoraz…

Fanúšikovia šalejú. Telefónne číslo zo Stranger Things skutočne funguje

Autor: Kristína Sudorová

Telefónne číslo Eleven funguje! Keď sa 27. novembra 2025 objavila premiéra piatej sezóny Stranger Things, fanúšikovia zaregistrovali detail, ktorý premenil…