Ľudia „vyskočia z kože“. Nové reklamy na YouTube sú najagresívnejšie doteraz

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Funkcia, ktorá vás poriadne naštve

YouTube prichádza s novým reklamným formátom. Najnovšie sa vám reklama objaví priamo na obrazovke aj v čase, keď zastavíte video. O tejto novinke informovali viacerí používatelia, ktorí si ju všimli a okamžite svoje sťažnosti zdieľali na  sociálnych sieťach ako je Reddit a X.

Spoločnosť Google, ktorá platformu YouTube zastrešuje, o novom umiestnení reklám na televízne obrazovky informovala už v máji. Presný dátum nezverejnili, no zdá sa, že nové reklamy sa postupne zobrazujú čoraz širšej verejnosti. Zozbierané informácie naznačujú, že reklamy propagujú len jedného inzerenta, čo znamená, že funkcia je zatiaľ len v experimentálnom režime.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Google sa aktívne snaží bojovať proti používaniu ad-blockerov. Blokovaním reklám totiž samotná spoločnosť aj tvorcovia na danej platforme prichádzajú o nemalé peniaze. Novým konceptom reklám, ktorý je takzvaný  „pause-screen ads“ sa Google pravdepodobne usiluje o to, aby si čo najviac ľudí predplatilo Premiun účet.

V takom prípade ide o výhodný obojstranný obchod – vám sa nezobrazujú žiadne otravné reklamy a peniaze z predplatného nahrádzajú ušlé zisky pre firmu aj poskytovateľov obsahu.

Pri zobrazení novej reklamy sa používateľské rozhranie presunie do menšieho okna na ľavej strane obrazovky. Reklama sa objaví v menšej časti obrazovky na pravej strane. Pod ňou svieti tlačidlo „zrušiť“ a tlačidlo pre opätovný návrat k rozpozeranému videu.

Na pláne sú ešte dlhšie a nepreskočiteľné reklamy

Ak ste si mysleli, že reklama počas stopnutia videa je absolútny vrchol a nič horšie už nepríde, mýlili ste sa. YouTube totiž usilovne pracuje na novej generácii reklám. Reklamy dlhé niekoľko desiatok sekúnd bez možnosti preskočenia budú s najväčšou pravdepodobnosťou na dennom poriadku.

Chystanou novinkou sú reklamy obsahujúce QR kódy so značkou inzerenta. Prostredníctvom zobrazovaného QR kód sa diváci budú môcť rýchlo a efektívne dozvedieť viac o ponúkaných službách alebo produktoch.

Vyzerá to tak, že sa reklamám ani za nič nevyhneme. Zavádzané inovácie sa mnohým používateľom prirodzene nepáčia, iní to berú ako už zaužívanú súčasť internetového prostredia. Je pravda, že reklama tvorí značnú časť príjmu tvorcov aj spoločností, no treba nájsť prijateľný balans medzi  ziskom a pozitívnym diváckym zážitkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Veľká zmena: Známu aplikáciu vo Windows nahrádza úplne nová

Autor: Peter

Už žiadna Vzdialená plocha V dynamickom svete technológií sa produktivita stále viac spolieha na flexibilné nástroje, ktoré umožňujú prácu odkiaľkoľvek.…

Ľudia zúria. Známa služba zrušila seriál so skvelým hodnotením

Autor: Zuzana Hlašeková

Seriál končí aj napriek výborným hodnoteniam Apple TV+ nedávno oznámil, že sci-fi seriál Sunny nedostane druhú sériu, čím zmaril nádeje…

Horúca novinka: Gigantický IT obchod za 32 miliárd je spečatený

Autor: Peter Steigauf

Google urobil významné rozhodnutie Google kupuje spoločnosť Wiz. Internetový gigant pohltí kyberbezpečnostnú firmu za 32 miliárd dolárov, oznámila v utorok…

Android 15 a One UI 7 prichádza na ďalšie Samsungy. Tu je zoznam modelov + dátum

Autor: Peter

Samsung je vo svete smartfónov s Androidom lídrom v oblasti aktualizácií svojich modelov. Pre tie najlepšie ponúka mimoriadne dlhú podporu,…

Nepomohla ani hviezda Batmana. Sľubné sci-fi skončí v katastrofálnej strate

Autor: Zuzana Hlašeková

Malo to byť prelomové sci-fi, je z toho 100 miliónový prepadák Warner Bros. čelí ďalšiemu finančnému fiasku. Ich nový sci-fi…

Mimoriadne: Slovenskí podnikatelia s iPhonmi získali najdôležitejšiu novinku za dlhé roky

Autor: Peter

Slovenská sporiteľňa prichádza s novinkou, ktorá uľahčí život malým firmám, živnostníkom a podnikateľom. Na prijímanie bezkontaktných platieb už nebudú potrebovať…