NCZI hlási masívny výpadok
Pacienti, ktorí sa chceli dnes pomocou svoje zdravotnej karty prihlásiť na portál eZdravie, zažili nepríjemné prekvapenie. V systéme totiž nefunguje väčšina jeho funkcií. Dôvodom je, že Národné centrum zdravotníckych informácií, teda NCZI má výpadok, ako už informovali aj na ich oficiálnej stránke. Problémom pri tom môže byť, že nejde o prvý výpadok za posledné mesiace, tento je však zatiaľ najviac rozsiahly.
Systém využívajú stovky užívateľov dene, pretože sa cez ne vedia k lekárom prihlásiť na vyšetrenia (eVysetrenia) či si nahlásiť pracovnú neschopnosť (ePN). Dnes nemajú možnosť využiť žiadnu z týchto funkcií. Jedinou momentálne dostupnou službou je systém vydávania receptov, pretože jeho prevádzkovateľom nie je NCZI, ale web komunikuje priamo s vyšetrovňami či poistovňami.

Niekoľký výpadok za posledné mesiace, dnes však najväčší
Nejde o prvý výpadok, ktorý je zaznamenaný pre NCZI za posledné mesiace. K prvému výraznejšiemu nedostupnosti službie prišlo 14. júla. V tento deň užívatelia nahlasovali, že sa nevedia dostať k službám po dobu približne dvoch hodín. Podobný scenár sa zopakoval aj mesiac na to, 14. augusta.
Dnes, 8. septembra však ide zatiaľ o najväčší výpadok. Nastal už krátko po polnoci, ako informoval anonymný prispievateľ na diskusnom fóre webu DSL.sk. Počas dopoludnia na svojej webstránke zverejnilo infofmáciu aj NCZI, neinformujú však kedy príde k náprave.
Zdravotnícka služba situáciu komentuje
NCZI na margo výpadku služby eZdravie uvádza:
„Aktuálne evidujeme neplánovaný výpadok službie systému eZdravie.
Pracujeme na urýchlenom obnovení služieb a budeme vás informovať hneď, ako budú dostupné. Zároveň sa ospravedlňujeme všetkým dotknutým používateľom za vzniknuté komplikácie,“
Národné centrum zdravotníckych informácií neposkytlo bližšie informácie o tom, kedy príde k náprave, ani nešpecifikovali dôvod výpadku.