Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Apple opäť zabil konkurenciu. Nový M5 čip posúva výkon šialeným tempom

Autor: Slavomír Dzuričko

Apple prináša novú generáciu procesoru M5 Apple oficiálne odhalil novú generáciu čipu M5, ktorý je navrhnutý s cieľom výrazne posilniť…

Má Xiaomi lepší smartfón ako je iPhone 17 Pro Max? MKBHD prekvapil verejnosť

Autor: Slavomír Dzuričko

iPhone, ale lepší? MKBHD ide do detailov Vo svojom najnovšom videu pod názvom technologický YouTuber MKBHD rozoberá silné a slabé…

Sánka dole. Toto zariadenie je splnený sen hráčov

Autor: Peter

EXKLUZÍVNA VIDEO RECENZIA Prenosné herné konzoly dnes už ponúkajú naozaj poriadny výkon a plnohodnotné hranie aj na cestách. Spoločnosť Asus…

Stačí, že máte zapnutý displej. Toto je nová chyba Androidu, ktorá vám ukradne všetky údaje

Autor: Peter

Bezpečnostní experti objavili úplne nový spôsob útoku, ktorý dokáže spôsobiť majiteľom Android zariadení nepríjemné problémy. Dostal názov Pixnapping a škodlivým…

RECENZIA: Vreckový PC, pri ktorom si Slováci už na herné notebooky ani nespomenú

Autor: Matej Krajčovič

Recenzia na ROG Xbox Ally X Trendy hlásajú, že najnovšie hry chcú dnes fanúšikovia gamingu hrávať doslova kdekoľvek. Počas ciest…

66 krajín sa od neho nevie odlepiť, seriálové prekvapenie roka opantalo divákov

Autor: Erik Košťany

Seriál The Last Frontier točil aj režisér z Netflixu Streamovacia služba Apple TV (ktorá sa aktuálne zbavila znamienka plus vo…