Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Zamrzlo peklo. Android a iOS budú spolupracovať pri revolučnej funkcii

Autor: Slavomír Dzuričko

Google prináša kompatibilitu, ktorú si pýtame roky Google oznámil významné rozšírenie svojej funkcie zdieľania súborov Quick Share, ktoré teraz umožňuje…

Koniec najotravnejšej veci na internete. EÚ navrhuje zmenu, ktorú podporí každý z nás

Autor: Slavomír Dzuričko

Európa navrhuje koniec cookie pop-upov Európska komisia predkladá odvážnu reformu, ktorá by mohla raz a navždy vyriešiť otravnú dilemu: Súhlasíte…

Google hazarduje s bezpečnosťou Androidu. Nikto nechápe posledný krok

Autor: Slavomír Dzuričko

Google mení pravidlá inštalácie aplikácií Google plánuje zaviesť nový systém, ktorý výrazne ovplyvní možnosť inštalovania aplikácií mimo oficiálneho Obchodu Play…

Niekdajšia hollywoodska legenda na dne, kvôli škandálom je z neho bezdomovec

Autor: Erik Košťany

Kevin Spacey sa nevie spamätať zo svojich obvinení Kedysi išlo o skutočne veľké a známe hollywoodske meno. Poznať sme ho…

Internet ZADARMO v lietadle. Táto aerolinka Slovákov zapla Starlink

Autor: Slavomír Dzuričko

Emirates zavádza bezplatný Starlink Wi-Fi na palubu Letecká spoločnosť Emirates oznámila veľkolepý plán. Všetky jej lietadlá majú byť postupne vybavené…

Microsoft tvrdo zakročil. Legendárnej obrazovke smrti je koniec

Autor: Peter

Najnovšie nastavenie v operačnom systéme Windows 11 má zabrániť zobrazovaniu chybových hlásení a notoricky známej modrej obrazovky smrti (BSoD) na…