Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

CERN postavi najväčší urýchľovač v histórii. Fyziku otrasie v základoch

Autor: Roland Tokoly

Nahradí legendárny LHC Európska organizácia pre jadrový výskum urobila ďalší zásadný krok k projektu, ktorý môže úplne predefinovať hranice modernej…

Prvé platené aktualizácie Windows 10 sú vonku. Je to zatiaľ čistá katastrofa

Autor: Kristína Sudorová

Windows 10 prechádza na platené aktualizácie Microsoft v poslednom období výrazne zmenil svoj prístup k podpore Windows 10. Po oznámení…

Zabudnite na Hollywood. India ukazuje svoj najdrahší film, ktorý sľubuje šialenú akciu

Autor: Erik Košťany

Trailer na film Varanasi Napriek tomu, že India má sama o sebe miliardu obyvateľov, už nie je sama o seba…

Toto je revolúcia. Smart hodinky bez potreby nabíjania sú veľmi blízko

Autor: Slavomír Dzuričko

Termoelektrické hodinky ako budúcnosť nabíjania Vedci z juhokórejskej univerzity UNIST dosiahli prelom vo vývoji termoelektrického materiálu, ktorý dokáže premieňať rozdiel…

Apple spustil parádnu novú aplikáciu na Slovensku

Autor: Slavomír Dzuričko

Dostupnosť aj v ďalších európskych krajinách Spoločnosť Apple rozšírila svoju športovú aplikáciu Apple Sports do ďalších európskych krajín a medzi…

Apple mení stratégiu: iPhony budú vychádzať inak ako sme boli doteraz zvyknutí

Autor: Kristína Sudorová

Koniec tradície Apple Apple sa chystá zásadne zmeniť svoj doterajší ročný iPhone cyklus a prejsť na dvojfázovú stratégiu uvádzania nových…