Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Na Slovensku spustili novú unikátnu TV stanicu. Je úplne bez reklám

Autor: Kristína Sudorová

Vianoce prichádzajú na obrazovky už dnes Od včera, 1. decembra 2025, sa na slovenskej televíznej scéne objavuje novinka. Operátor Telekom totiž…

Ako blesk z jasného neba. Apple hlási návrat k Intelu

Autor: Peter

Pri značke Apple by sme to v minulosti nepovedali, no MacBooky sa v poslednom období stali snáď najlepšou kúpou, ak…

Prvé reakcie sú tu. Avatar 3 nechal ľudí v úžase, jednu vec však vyčítajú

Autor: Erik Košťany

Prvé reakcie na film Avatar 3 Tretí diel z filmovej série Jamesa Camerona z planéty Pandora už mal svoju slávnostnú…

Netflix stratil trpezlivosť a ruší projekty. Po 2 prepadákoch vykopli novú tvár služby

Autor: Erik Košťany

Zack Snyder dostáva stopku aj od Netflixu Určite sa dá povedať, že režisér Zack Snyder nemá za sebou najlepších niekoľko…

Starí ľudia ostali zhrození. Odpočty plynov sa zmenia, toto je nový systém pre Slovákov

Autor: Slavomír Dzuričko

Končí éra plynárov. Odpočet spotreby si nahlásite sami Na Slovensku dochádza k zásadnej zmene v spôsobe, akým sa odpočítava spotreba…

Nová séria Stranger Things je obrovský svetový hit, iba v 2 krajinách nie

Autor: Erik Košťany

Stranger Things jednotkou takmer všade Ak sa hovorí o najočakávanejšom projekte Netflixu počas tohto roka, státisíce divákov odpovedia jednoznačne -…