Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Ľudia síce podľahli lacným Parkside kosačkám, no my máme lepší tip

Autor: Peter Hodal

Aká je profesionálna robotická kosačka za 600 €? Starostlivosť o trávnik prechádza v posledných rokoch tichou revolúciou, ktorú poháňajú čoraz…

Fanúšikovia šalejú. Telefónne číslo zo Stranger Things skutočne funguje

Autor: Kristína Sudorová

Telefónne číslo Eleven funguje! Keď sa 27. novembra 2025 objavila premiéra piatej sezóny Stranger Things, fanúšikovia zaregistrovali detail, ktorý premenil…

Windows 11 sa zbláznil. Tisíce ľudí hlási nekonečné aktualizácie

Autor: Peter Hodal

Aktuálna verzia Windows 11 25H2 trpí problémom, ktorý sa prejavuje opakovaným ponúkaním rovnakej aktualizácie. Portál Živě.cz upozornil, že chyba sa…

Android čelí blízko Slovenska masívnym útokom. Tu je prehľad, aby ste vedeli, čomu sa vyhnúť

Autor: Slavomír Dzuričko

Android čelí rastúcim hrozbám Android sa už dlhšie ocitá v zákulisí bojov so škodlivým softvérom. Začalo sa to klasickými vírmi,…

Apple sa môže učiť. Čínsky iPhone Air s Androidom má aj obrovskú batériu

Autor: Peter

Čínski výrobcovia smartfónov niekedy naozaj prekvapia a často sa inšpirujú americkou spoločnosťou. Honor teraz predstavil najnovšie smartfóny série Honor 500,…

Slovenskí hráči majú unikátnu šancu. Takto získate zadarmo nadupaný hardvér aj hry

Autor: Matej Krajčovič

ROG rozbieha skvelú iniciatívu, hráči sú nadšení Zdá sa, že herná značka ROG pokračuje vo svojej obrovskej ofenzíve s cieľom získať…