Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Majiteľ neveril vlastným očiam. Robotický vysávač odoslal do Číny mapu bytu a heslo od WiFi

Autor: Roland Tokoly

Užitočný špión v domácnosti Robotické vysávače už dávno nie sú len automatické metly s pár senzormi, čo so sebou prináša…

Honor aktualizuje svoje smartfóny na Slovensku. Tieto modely dostanú nový systém

Autor: Peter

Spoločnosť Honor nedávno oficiálne predstavila svoju najnovšiu nadstavbu pre smartfóny s názvom MagicOS 10, ktorá je postavená na operačnom systéme…

Historický TV moment na Slovensku. JOJ odvysiela najdrahší seriál sveta aj miliardový film

Autor: Kristína Sudorová

JOJ mieri na rok 2026 vo veľkom štýle Televízna skupina JOJ Group pripravuje na rok 2026 jednu z najbohatších programových…

Sony chystá novinku, ktorá opäť zmení herný priemysel. Xbox ju ponúka už roky

Autor: Peter

Spoločnosť Sony pravdepodobne pripravuje veľkú novinku podobnú konkurenčnému programu Xbox Play Anywhere. To by úplne zmenilo spôsob, ako hráči nakupujú…

Hráči sa už smejú. GTA 6 opäť odložili

Autor: Peter

GTA 6 bolo znovu odložené Aktualizácia 07. novembra 2025: Milióny hráčov po celom svete netrpezlivo čakajú na vydanie ďalšieho titulu…

Samsung vyťahuje eso z rukáva. Smart hodinky vám pripomenú kritický návyk pri jedení

Autor: Slavomír Dzuričko

Nové hodinky Samsung Galaxy Watch povedia, či potrebujete jesť viac zeleniny Nositeľné zariadenia už s takmer klinickou presnosťou zvládli sledovanie…