Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

AKTUÁLNE: Malo ísť o mimozemskú loď. NASA ukázala snímky kométy 3I/Atlas

Autor: Roland Tokoly

Takto vyzerá medzihviezdny návštevník NASA dnes zverejnila prvé detailné zábery medzihviezdnej kométy 3I/Atlas. Ide o historický moment, pretože len tretí…

iRobot v troskách, vyskúšali sme najlepší robotický vysávač (TEST)

Autor: Karol Gajdos

Kedysi neznáma značka, dnes valcuje konkurenciu Vyskúšali sme vrcholový model Ecovacs X9 PRO Omni, robotický vysávač, ktorý mení hru. Toto…

Najväčšia kríza za roky: Bitcoin padá a experti predpovedajú apokalypsu

Autor: Kristína Sudorová

Bitcoin smeruje k najväčšej kríze posledných rokov Bitcoin sa v posledných dňoch ocitol pod výrazným tlakom, čo vyvoláva obavy z…

Koniec panike. Títo ľudia s fotovoltikou sa úplne vyhnú odvodom

Autor: Peter Hodal

Okolo domácej fotovoltiky sa v posledných mesiacoch rozprúdila nezvyčajne napätá diskusia. Ľudia sa snažili dopátrať k tomu, či ich budúci…

Piráteniu Windows je koniec. Microsoft potichu zabil populárnu metódu aktivácie

Autor: Peter

V prostredí aktivácie operačných systémov Windows sa udiala významná zmena, ktorá ovplyvní nielen technickú komunitu, ale aj bežných používateľov. Takzvaná…

CERN postavi najväčší urýchľovač v histórii. Fyziku otrasie v základoch

Autor: Roland Tokoly

Nahradí legendárny LHC Európska organizácia pre jadrový výskum urobila ďalší zásadný krok k projektu, ktorý môže úplne predefinovať hranice modernej…