Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Obrovská diera WhatsApp. Vaše číslo mohli sledovať roky

Autor: Peter Hodal

Výskumníci z Univerzity vo Viedni a organizácie SBA Research odhalili rozsiahlu zraniteľnosť v aplikácii WhatsApp, ktorá dlhé roky umožňovala tiché…

Honor X5c Plus na Slovensku: Veľká batéria a 90 Hz displej za málo peňazí

Autor: Peter

Na slovenský trh mieri vydarený cenovo dostupný smartfón, ktorý by mohol zaujať menej náročných používateľov. Honor X5c Plus prichádza s…

Dôležitý hardvérový komponent šialene zdražel

Autor: Slavomír Dzuričko

Ceny pamätí rapídne rastú. Situácia sa nezlepšuje Trh s operačnými a flash pamäťami sa nachádza v náročnej situácii. Pamäte DDR4…

KONIEC: Stopli ďalšiu obrovskú pirátsku službu

Autor: Erik Košťany

Ďalšia pirátska televízia ukončená Streamovacie platformy, ktoré ponúkajú obsah mimo zákona to majú v posledných rokoch ťažšie ako kedykoľvek predtým.…

TOP darčeky na Vianoce pre každý rozpočet alebo kompletná tech výbava za menej ako 1000 €

Autor: Matej Krajčovič

Blížiaci sa Black Friday a potom aj Vianoce sú ideálny čas, kedy seba alebo svojich blízkych obdarovať technologickými darčekmi. Nový…

Značka zobrala Black Friday útokom. Tieto obľúbené smartfóny sú teraz za veľmi atraktívnu cenu

Autor: Peter

Black Friday je v plnom prúde a jeho súčasťou na Slovensku je aj značka Honor, ktorá prináša veľmi zaujímavé zariadenia…