Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Marvel práve šokoval fanúšikov. Vytiahol najsilnejší kaliber

Autor: Kristína Sudorová

Marvel vytiahol silnú kartu Fanúšikovia Marvel, tešte sa! Najnovší teaser trailer k pripravovanému filmu Avengers: Doomsday konečne oficiálne dorazil. A…

Hráči majú nový svätý grál. Gamingové slúchadlá len s jedinou chybou

Autor: Matej Krajčovič

HyperX každému hráčovi na uši Značka HyperX je v súčasnosti jedným z najobľúbenejších výrobcov herného príslušenstva. Okrem myší, klávesníc, mikrofónov a…

Vodiči sa dočkali: Waze po rokoch pridáva zásadnú funkciu

Autor: Kristína Sudorová

Navigácia začína zobrazovať semafory Navigačná aplikácia Waze, ktorú denne využívajú milióny vodičov po celom svete, sa po dlhom čase približuje…

AKTUÁLNE: Pri hrozivej nehode zahynul tvorca hier Call of Duty (VIDEO)

Autor: Erik Košťany

Tvorca Call of Duty zomrel pri nehode auta Svetoznámy tvorca videohier Vince Zampella, známy hlavne ako tvorca hier Call of…

Veľkolepá Odysea dorazila. Nolanov najväčší film dostal trailer

Autor: Peter Hodal

Štúdio Universal Pictures zverejnilo prvý oficiálny trailer filmu Odysea, ktorý je po prvý raz dostupný aj verejne online. Ukážka sa…

Slováci neveria vlastným očiam. RAM pamäte sú o 300 % drahšie a bude ešte horšie

Autor: Slavomír Dzuričko

Keď umelá inteligencia začne vyjedať vaše peňaženky PC segment sa po rokoch relatívneho pokoja opäť ocitá na prahu turbulentného obdobia,…