Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Skladateľný iPhone nebude mať prehyb na displeji. Z ceny ale padnete do kolien

Autor: Slavomír Dzuričko

Skladací iPhone podľa analytikov prekročí cenou astronomickú hranicu Analytici z Fubon Research odhadujú, že prvý skladací iPhone, pravdepodobne nazývaný iPhone…

Toto tu ešte nebolo. Donald Trump si vyžiadal pokračovanie jednej z najikonickejších filmových sérií

Autor: Erik Košťany

Vznikne Križovatka smrti 4 Pokračovania po rokoch či dokonca dekádach sú v Hollywoode trendom. Avšak po prvý raz sa stalo,…

Je koniec súkromiu. EÚ schválila zákon, ktorý „prečíta vaše správy“

Autor: Peter

Európska únia urobila ďalší významný krok v boji proti sexuálnemu zneužívaniu detí v online priestore. Zástupcovia členských štátov sa dohodli…

Black Friday tento rok ohromuje, TOP smartfón o 400 eur lacnejší (+ďalšie akcie)

Autor: Matej Krajčovič

HONOR vytiahol najväčšie zľavy 2025 Na konci tohto týždňa to všetko vyvrcholí. 28. novembra čaká takmer všetky e-shopy sviatok Black Friday,…

ROZHOVOR: Slovensko na prahu novej éry. Vaše financie sa upravia a vylepšia

Autor: Kristína Sudorová

Budúcnosť bankovníctva je tu! Svet financií sa mení rýchlejšie než kedykoľvek predtým a bankovníctvo prechádza zásadnou premenou. Digitalizácia, nové technológie…

Slovenský operátor tento rok obrátil pravidlá naruby. Rozdá vám 100 €

Autor: Matej Krajčovič

Ľudia dostanú v O2 zľavu 2 x 50 eur, stačí nájsť nového zákazníka November a december prinášajú aj každoročný súboj…