Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Koniec nadvlády Západu, Čína si postavila technológie sama. Je krok od čipovej nezávislosti

Autor: Peter Hodal

Čína podľa informácií z viacerých zdrojov dosiahla významný, hoci stále nekompletný, pokrok vo vývoji vlastného EUV litografického systému. V prísne…

FIFA a Netflix pripravujú hru, z ktorej bude fenomén. Dajú ju všetkým zadarmo

Autor: Kristína Sudorová

Prekvapenie pre fanúšikov futbalu Po rokoch neistoty okolo budúcnosti značky FIFA vo videohernom svete prichádza zásadný obrat. Medzinárodná futbalová federácia…

3 displeje a konečne to dáva zmysel. Kritici sa zhodli pri Galaxy Tri-Fold na jednom

Autor: Slavomír Dzuričko

Budúcnosť v tvare písmena Z Svet technológií sa v roku 2025 upriamil na koncept trojito skladacích zariadení, pričom očakávaný príchod…

Majstrovský Spielberg je späť. Jeho nový sci-fi vám už z traileru navodí zimomriavky

Autor: Erik Košťany

Trailer na Disclosure Day Steven Spielberg sa po trojročnej pauze vracia s najnovším filmom. A prvý trailer na Disclosure Day…

Je tu EXTRÉMNA TV akcia pre Slovákov. 86 staníc je dostupných zadarmo

Autor: Kristína Sudorová

Sviatky budú bohatšie, než si mnohí zákazníci mysleli Slovenský telekomunikačný operátor Slovanet pripravil pre svojich zákazníkov atraktívne sviatočné prekvapenie, ktoré…

V 88 krajinách sa nič nepozeralo viac. Budúcnosť brutálnych samurajských hier je odhalená

Autor: Erik Košťany

Druhá séria The Last Samurai Standing Krátko pred polovicou novembra Netflix pridal do ponuky seriál The Last Samurai Standing. Brutálne…