Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Zabudnite na známe značky. Toto sú dva mobily s perfektnou cenou a najlepšou AI

Autor: Matej Krajčovič

Telekom má skryté klenoty v strednej triede Apple, Samsung, Xiaomi, Motorola, Huawei, Honor a ešte zopár ďalších. Takmer s určitosťou…

Hráči neveria vlastným očiam. Najpredávanejšia hra roka je dostupná zadarmo

Autor: Peter

Vyzerá to tak, že Vianoce prišli tento rok o niečo skôr, minimálne pre hráčov. Počas slávnostného podujatia The Game Awards…

AKTUÁLNE: O2 má 5G už pre 99 % Slovákov

Autor: Slavomír Dzuričko

O2 splnilo veľký sľub. Pokrytie 5G rástlo rekordným tempom Operátor O2 oznámil významný míľnik - jeho 5G sieť je dostupná…

Prikove vás k TV. Na Netflix pribudol najlepší slovenský film za dlhé roky

Autor: Erik Košťany

Film Otec pribudol na Netflix Slovenská kinematografia sa čoraz vo väčšej dávke dostáva aj na svetové streamovacie služby. Dnes pribudol…

Milovaná značka Slovákov mieri na rekord: Nový mobil dostane 7500 mAh batériu

Autor: Kristína Sudorová

HONOR posúva limity HONOR pripravuje na začiatok roka 2026 smartfón, ktorý môže zásadne zmeniť očakávania používateľov ohľadom výdrže batérie. Model…

Luxus za stovky tisíc ani neštartuje. Autá Porsche sa v Rusku zmenili na nepojazdné vraky

Autor: Peter

Niekoľko stoviek majiteľov Porsche v Rusku sa v posledných dňoch prebudilo do zvláštnej reality. Ich luxusné športiaky za desiatky až…