Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Totálny hnev ľudí. Aktualizácia vám bez súhlasu nainštaluje do TV aplikáciu

Autor: Slavomír Dzuričko

Toto sa stalo majiteľom televízorov Majitelia inteligentných televízorov od jedného z popredných výrobcov sa ocitli v nepríjemnej situácii. Televízory LG…

Telekom hlási obrovský míľnik v 5G. Bežní ľudia si však budú musieť počkať

Autor: Kristína Sudorová

Veľký krok v 5G na Slovensku Telekom v posledných dňoch výrazne rozvíril vody na trhu mobilných služieb oznámením, že jeho…

Bude stačiť 108,4 miliárd? Úhlavný konkurent Netflixu na odkúpenie Warner Bros. dostal odpoveď

Autor: Erik Košťany

Paramount dostáva odpoveď na ich ponuku pre Warner Bros. Aktualizované 18. decembra 2025: Od prvých decembrových dní je ostro sledovaný…

Historický moment pre kryptomeny na Slovensku

Autor: Peter Hodal

Investovanie do kryptomien, ako sú bitcoin, ethereum a ďalšie digitálne aktíva, je na Slovensku čoraz populárnejšie. Podľa údajov Národnej banky…

MIMORIADNE: O2 kupuje jedného z najväčších TV operátorov na Slovensku

Autor: Erik Košťany

O2 Slovakia preberá spoločnosť UPC Takýto obchod Slovensko ešte nezažilo. Spája sa dvojica operátorov, mimoriadne silný hráč v mobilnom segmente…

Najočakávanejší sci-fi seriál 2025 je online, divákov ihneď zaskočila jedna vec

Autor: Erik Košťany

2. séria Fallout začína Fanúšikovia drsného, no satirického sci-fi a všetci zarytí vault dwelleri majú Vianoce už o týždeň skôr.…