Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Tajná služba panikári: Trump na súkromnom iPhone zdvíha hovory od cudzincov

Autor: Peter Steigauf

Bezpečnostné riziko v Oválnej pracovni Donald Trump, známy svojím nekonvenčným štýlom vystupovania, opäť raz púta pozornosť. Tentoraz je dôvodom Trumpov…

Historická zmena budíkov v iOS 26. Apple vyriešil hlúpu vlastnosť systému

Autor: Tomáš

Apple je známy svojim konzervatívnym prístupom k dizajnu a jeho prispôsobovaniu. Spoločnosť si totiž myslí, že presne vie, čo používatelia…

Sociálna poisťovňa mení platby odvodov: Pozor, takto ich uhradíte po novom

Autor: Peter Steigauf

Dôležité online zmeny pre živnostníkov Sociálna poisťovňa pokračuje v elektronizácii svojich služieb. V týchto dňoch zavádza do prevádzky zaujímavé novinky.…

Najkontroverznejší film roka je online. Dostal 1,8 bodov z 10

Autor: Kristína Sudorová

Sklamanie roka už aj z pohodlia vášho domova Streamovacia služba Disney+ pridáva do svojho repertoáru novú hranú verziu starej-dobrej rozprávkovej…

Smartfóny v EÚ sa zmenia na nepoznanie. Prichádzajú energetické štítky a ďalšie pravidlá

Autor: Kristína Sudorová

Dotknú sa úplne každého Na obzore je veľká zmena. Od 20. júla 2025 totiž vstupujú v Európskej únii do platnosti…

Apple Watch fungujú na Androide. Čínsky výrobca našiel zlomový kľúč

Autor: Peter

Ekosystém Applu je mimoriadne zatvorený a len tak hocikoho americká spoločnosť doň nepustí. Z tohto dôvodu momentálne prežíva náročnejšie obdobie…