Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Hráči ušetria. AMD prináša lacnejší herný procesor, ktorý ale zadupáva Intel

Autor: Slavomír Dzuričko

AMD Ryzen 5 7500X3D je nový herný a cenovo dostupnejší procesor Spoločnosť AMD predstavila nový procesor Ryzen 5 7500X3D, ktorý…

Muskovi a SpaceX vytreli zrak. Najväčší konkurent pristál s raketou na prvý pokus

Autor: Roland Tokoly

Pristátie na prvý pokus New Glenn sa vo štvrtok zapísal do dejín moderných nosných rakiet. Obrovský prvý stupeň pristál na…

VIDEO: Najväčší hit pokračuje. Godzilla je späť a prichádza aj nové monštrum

Autor: Erik Košťany

Trailer na druhú sériu seriálu Monarch: Legacy of Monsters Apple TV zverejňuje dátum pokračovania svojho televízneho projektu o Titánoch obývajúcich…

Viac príšer, viac drámy. 2. séria Fallout dostala trailer, ktorý naháňa zimomriavky

Autor: Erik Košťany

Nový trailer na 2. sériu Fallout Aktualizácia 14. novembra 2025: Amazon pripomína, že už onedlho dostaneme pokračovanie videohernej postapokalyptickej adaptácie.…

Ľudia sú nadšení a krochkajú blahom, dostali sme prvý trailer na ďalší Super Mario film

Autor: Erik Košťany

Trailer na film Super Mario Galaxy Nintendo malo aktuálne svoju prezentáciu Nintendo Direct. Tentokrát sa však k nim na udalosti…

Vieme, kedy dostane aktualizáciu na najnovší systém aj váš Honor

Autor: Peter

Spoločnosť Honor nedávno oficiálne predstavila svoju najnovšiu nadstavbu pre smartfóny s názvom MagicOS 10, ktorá je postavená na operačnom systéme Android 16. Prináša…