Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

AKTUÁLNE: Slovensko chce zakázať deťom sociálne siete

Autor: Peter Hodal

Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR predstavilo zámer pripraviť nový zákon zameraný na ochranu maloletých vo verejnom a digitálnom…

TOP akcia 2025: 44 prémiových TV staníc môžete mať zadarmo. Ako akciu aktivovať?

Autor: Erik Košťany

UPC ponúka 44 programov zadarmo Operátor UPC pripravil vianočný darček pre zákazníkov. V rámci tradičných decembrových akcií ponúka voľne 44…

Po 14 rokoch nastane zlom: Apple predbehne Samsung

Autor: Kristína Sudorová

iPhone 17 vystrelil Apple do vedenia Spoločnosť Apple je podľa najnovších odhadov opäť na ceste stať sa v roku 2025…

Šikovné triky, ktoré menia smartfónový priemysel

Autor: Peter

Žijeme v digitálnom svete, ktorý sa niekedy doslova mení rýchlejšie ako ročné obdobia. Nové technológie síce výrazne pomáhajú, no v…

Prichádzajú radikálne zmeny. Kataster online bude už len ta za poplatok, a to nie je všetko

Autor: Slavomír Dzuričko

Kataster sa mení - prichádzajú poplatky Slovenský kataster nehnuteľností čakajú výrazné zmeny. Do minulosti patrí možnosť anonymne zistiť vlastníka bytu,…

Aktuálne: Televízia JOJ oddnes spúšťa ďalšiu stanicu

Autor: Erik Košťany

Joj spúšťa novú dokumentárnu stanicu Mediálna skupina JOJ Group opäť rozširuje svoje pôsobenie. Obsah chce prinášať aj na českom trhu,…