Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Rod draka pokračuje brutálnym príbehom, no jeden detail HBO všetko mení

Autor: Erik Košťany

Seriály zo sveta Hry o tróny Svet Hry o tróny chcú fanúšikovia rozhodne sledovať aj po ukončení ôsmych sérií hlavného…

Hry o život sú späť v dychberúcej ukážke. Film posunie brutalitu na novú úroveň

Autor: Erik Košťany

Trailer na Hry o život: Úsvit žrebovania Spoločnosť Lionsgate nečakane priniesla trailer na nové Hry o život. Tentokrát sa odohrávajú 24…

Nová Mafia prichádza s aktualizáciou, na ktorú všetci čakali

Autor: Erik Košťany

Update hry Mafia: The Old Country Nová Mafia prišla v auguste sa veľkého burácania fanúšikov. Mnohí si pochvaľovali prequel, ktorý…

Veľká slovenská banka kompletne mení všetko, čo každodenne používate

Autor: Peter

VÚB banka v týchto dňoch pristupuje k ráznemu kroku, ktorý avizovala už dlhší čas. Svojich klientov pomaly presúva na úplne…

SSD budúcnosti. Kingston predstavil superkompaktný disk bez káblov s 2 konektormi

Autor: Kristína Sudorová

Toto nie je obyčajná „fleška“ Kingston nedávno uviedol na trh veľmi zaujímavý produkt. Vonkajším vzhľadom pripomína obyčajný USB kľúč, no…

Slováci hlásia VÁŽNE problémy pri sledovaní Markízy

Autor: Peter

Televíziu Markíza je možné sledovať viacerými spôsobmi. Jedným z nich je aj online stream, ktorý je bezplatný a nachádza sa…