Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

82,7 miliárd dolárov. Netflix kupuje Warner Bros. a Hollywood sa búri

Autor: Erik Košťany

Netflix vyhral súboj o Warner Bros. Posledné mesiace sa v Hollywoode ostro sleduje súboj o jedno z najväčších štúdií. Netflix…

Slovensko na technologickom vrchole. Operátor spustil niečo, čo Európa ešte nevidela

Autor: Peter

Telekom ako pvôbec prvý v Európe odštartoval 50G-PON pripojenie mobilných základňových staníc, čo ho posúva na čelo technologických inovácií. Spoločne…

Koniec ikony: Známa značka končí, ceny hardvéru rastú do nebies

Autor: Peter

Americký výrobca pamäťových čipov Micron Technology oznámill, že ukončí svoje aktivity v spotrebiteľskom segmente a naplno sa zameria na výrobu…

Ruský kozmonaut na ISS nepoletí, pri tréningu v USA spravil obrovský prešľap

Autor: Roland Tokoly

Podozrenie zo špehovania Ruský kozmonaut Oleg Artemjev mal byť súčasťou pripravovanej misie Crew 12, ktorú na Medzinárodnú vesmírnu stanicu vynesie…

Varovanie pre Slovákov: Ak vlastníte tento Xiaomi produkt, prestaňte ho používať a vráťte ho

Autor: Slavomír Dzuričko

Xiaomi upozorňuje: Niektoré powerbanky sťahuje z trhu pre bezpečnostné riziko Xiaomi vydalo oficiálne oznámenie o stiahnutí vybraných sérií powerbaniek, konkrétne…

Chcete nový notebook, urobte to hneď. Ceny budú šialené vysoké

Autor: Peter

Trh s operačnými pamäťami RAM prechádza najhlbšou štrukturálnou zmenou za poslednú dekádu. Výrobcovia presúvajú svoje kapacity z bežných DDR a…