Ako zo zlého sna: HP nechalo ľudí úmyselne čakať 15 minút na technickú podporu

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

HP zámerne pridal 15 minútovú čakaciu dobu

Určite sa vám už niekedy stalo, že ste si nevedeli rady s nejakou elektronikou. Najprv sa s problémom poriadne vytrápite, no nakoniec sa odhodláte kontaktovať zákaznícku podporu. Po určitej dobe čakania ako prvé zaznenie predom nahratá nahrávka. Ak máte dostatok šťastia, spojíte sa aj s ľudským poradcom. Spoločnosť HP však svojich zákazníkov nechala úplne napospas.

Portál The Register informoval o tom, že spoločnosť HP zaviedla 15-minútovú čakaciu dobu. Nešlo však o žiadnu náhodu ani omyl, HP to urobil s jasným cieľom a zámerom. Podľa všetkého chceli svojich zákazníkov doslova dokopať k tomu, aby v prípade vyskytnutia problému prešli na digitálne kanály, ako je webová stránka support.hp.com alebo virtuálny agent na adrese virtualagent.hpcloud.hp.com.

Čakanie povinné pre všetkých

HP len pred pár dňami zaviedol povinnú čakaciu dobu pre zákazníkov, ktorí volajú na jej horúcu linku. V prípade, že potrebujete pomoc s vaším HP počítačom či tlačiarňou, musíte na telefóne počkať 15 minút. Jediné, k čomu sa zákazníci dostanú je len interaktívna hlasová správa (IVR), ktorá hovorí: „Máme dlhšie čakacie doby a ospravedlňujeme sa za nepríjemnosti. Ďalší dostupný zástupca bude s vami asi o 15 minút.“

Zdroj: Unsplash

Túto správu si vypočuje úplne každý za akéhokoľvek času aj napriek tomu, že linka vôbec nie je preťažená a k dispozícii sú viacerí zástupcovia HP. Tento vskutku neortodoxný a neregulárny postup aplikovala spoločnosť v kontaktných centrách HP vo Veľkej Británii, Írsku, Francúzsku, Nemecku a Taliansku.

Gigant nakoniec ustúpil

Zákazníci, prirodzene, začali s rozhorčením posielať sťažnosti. Niet sa však čomu čudovať. Viete si predstaviť, že po dlhom trápení s nejakým produktom musíte ešte štvrť hodiny čakať, kým sa spojíte s ľudským poradcom a nakoniec musíte aj tak problém vyriešiť samy len za pomoci internetovej stránky?

HP si odozvu zákazníkov pravdepodobne uvedomil a svoj nápad zrušil hneď deň po jeho zavedení. Okrem vonkajšiemu nátlaku zákazníkov čelil HP aj tlaku z vnútra. Samotní zamestnanci spoločnosti totiž neboli spokojní s prijatými opatreniami od vedenia, ktoré sa na rozdiel od nich nemusí vysporiadať so zákazníkmi bezdôvodne čakajúcimi 15 minút.

Spoločnosť HP svoje konanie odôvodnilo slovami: „Vždy hľadáme spôsoby, ako zlepšiť naše skúsenosti so službami zákazníkom. Cieľom tejto ponuky podpory bolo poskytnúť viac digitálnych možností s cieľom skrátiť čas na riešenie otázok.“

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Veľká zmena: Známu aplikáciu vo Windows nahrádza úplne nová

Autor: Peter

Už žiadna Vzdialená plocha V dynamickom svete technológií sa produktivita stále viac spolieha na flexibilné nástroje, ktoré umožňujú prácu odkiaľkoľvek.…

Ľudia zúria. Známa služba zrušila seriál so skvelým hodnotením

Autor: Zuzana Hlašeková

Seriál končí aj napriek výborným hodnoteniam Apple TV+ nedávno oznámil, že sci-fi seriál Sunny nedostane druhú sériu, čím zmaril nádeje…

Horúca novinka: Gigantický IT obchod za 32 miliárd je spečatený

Autor: Peter Steigauf

Google urobil významné rozhodnutie Google kupuje spoločnosť Wiz. Internetový gigant pohltí kyberbezpečnostnú firmu za 32 miliárd dolárov, oznámila v utorok…

Android 15 a One UI 7 prichádza na ďalšie Samsungy. Tu je zoznam modelov + dátum

Autor: Peter

Samsung je vo svete smartfónov s Androidom lídrom v oblasti aktualizácií svojich modelov. Pre tie najlepšie ponúka mimoriadne dlhú podporu,…

Nepomohla ani hviezda Batmana. Sľubné sci-fi skončí v katastrofálnej strate

Autor: Zuzana Hlašeková

Malo to byť prelomové sci-fi, je z toho 100 miliónový prepadák Warner Bros. čelí ďalšiemu finančnému fiasku. Ich nový sci-fi…

Mimoriadne: Slovenskí podnikatelia s iPhonmi získali najdôležitejšiu novinku za dlhé roky

Autor: Peter

Slovenská sporiteľňa prichádza s novinkou, ktorá uľahčí život malým firmám, živnostníkom a podnikateľom. Na prijímanie bezkontaktných platieb už nebudú potrebovať…