Streamovanie hudby a podcastov je dnes niečím, bez čoho si miliardy ľudí po celom svete nevedia predstaviť ich deň. Keď sa povie streamovanie hudby a podcastov, väčšina používateľov si predstaví práve švédsku službu Spotify.
Tá má aktuálne globálny trhový podiel na úrovni 32 %. Jej konkurencia v podobe Apple Music, Amazon Music či Youtube Music sa pohybuje od 10 – 13 %. Ak je však niečo čím Spotify nad konkurenciou jednoznačne nevyniká, je to kvalita prehrávania. V tejto oblasti už konkurencia dávno ponúka Hi-Res Lossless Audio, zatiaľ čo Spotify nám roky dáva len sľuby. To by sa však mohlo čoskoro zmeniť.
Spotify dvíha ceny za všetky svoje predplatné
Švédska spoločnosť Spotify zverejnila na svojej stránke tlačovú správu, v ktorej oznamuje úpravy cien jej spoplatnených plánov Premium. U všetkých plánov Premium dôjde k zvýšeniu ceny. V závislosti od konkrétneho predplatného to môže byť od 0,50 € až po 2 €.
K trom pôvodným plánom pribudlo úplne nové predplatné Family 4, ktoré nahradzuje pôvodné Family až pre 6 ľudí. Tí, ktorí budú si chcieť predplácať Family pre 6 ľudí, majú k dispozícii nový plán Family 6, ktorý je však o celé 2 € drahší.
- Predplatné Individual: predtým 6,49 € – teraz 6,99 € + 0,50 €
- Predplatné Duo: predtým 8,99 € – teraz 9,99 € + 1 €
- Predplatné Family 4: 11,99 €
- Predplatné Family 6: predtým 10,99 € – teraz 12,99 € + 2 €
Zdroj: Spotify/Skript
Dočkáme sa konečne Hi-Ress Lossless Audio?
Spotify v tlačovej správe píše, že: „Zaviazali sme sa poskytovať každému používateľovi personalizované služby na svetovej úrovni. Aby sme mohli naďalej inovovať našu ponuku produktov a funkcií a poskytovať používateľom tie najlepšie služby, občas aktualizujeme naše ceny.“ Na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o obyčajnú PR frázu, avšak Spotify už dlho sľubuje vyššiu prenosovú kvalitu prehrávania, ktorou by dorovnala svoju konkurenciu.
Ak by toto malé zvýšenie mesačného poplatku malo znamenať, že ich zákazníci dostanú všetky výhody Spotify a ešte navyše prenosovú kvalitu podobnú Tidal alebo Apple Music, mohlo by sa jednať o pomerne rozumný kompromis. Spoločnosť však tento štandard sľubuje už od februára 2021 a ceny od tej doby zvýšili už niekoľkokrát. Ostáva nám teda len dúfať, že tentokrát sa tak skutočne stane.