Sony ruší dôležité hry, jednu aj z najhodnotnejšej série. Bude však ešte horšie

Autor: Peter Čítanie na 2 min.

Spoločnosť Sony zrušila dva neoznámené live-service projekty, ktoré vyvíjali herné štúdiá Bend Studio a Bluepoint Games. Tento krok potvrdil hovorca spoločnosti, ktorý uviedol, že rozhodnutie bolo prijaté po nedávnej revízii projektov. Napriek zrušeniu hier obe štúdiá zostávajú súčasťou rodiny PlayStation Studios a Sony s nimi spolupracuje na určení ich ďalších projektov. Na tému upozornil Bloomberg.

Sony v posledných rokoch výrazne investovalo do takzvaných live-service hier, ktoré sa zameriavajú na opakované generovanie príjmov prostredníctvom mikrotransakcií, sezónnych pasov a pravidelných aktualizácií.

Na jednu stranu tieto investície predstavujú vysoké riziko straty, no v prípade úspechu dokážu priniesť dlhodobý zisk. Príkladom úspechu je hra Helldivers II, ktorá bola vydaná v roku 2024. Naopak, hra Concord, bola sklamaním a z predaja bola stiahnutá už po niekoľkých týždňoch.

Sony ruší viacero live-service projektov

Pripravovaná hra od Bluepoint mala dokonca patriť do mimoriadne populárnej série hier God of War. Sony tieto hry zrušila spolu s ďalšími projektmi, ako napríklad PvP hra zo sveta The Last of Us, živá hra Twisted Metal, online titul Spider-Man či hra Payback.

Sony Playstation
Zdroj: Playstation.com

Ambiciózne plány japonskej spoločnosti tak čelia náročným výzvam a musí sa s nimi vysporiadať. Už v roku 2022 kúpila Sony spoločnosť Bungie, ktorá vyvíja hru Destiny 2. Do konca fiškálneho roka 2025 bolo v pláne spustiť až 12 live-service hier, no neskôr boli ciele upravené presne na polovicu, vrátane hier od Bend a Bluepoint, ktoré boli teraz zrušené, informoval portál ign.com.

Vývojárske štúdio Firewalk, ktoré vyvíjalo spomínanú hru Concord, bolo zatvorené úplne. V spoločnosti Bungie zase prebehlo pomerne významné prepúšťanie zamestnancov a zrušených bolo viacero projektov.

Na základe týchto informácií je teda zrejmé, že Sony prehodnocuje svoju stratégiu v oblasti live-service hier. Otázkou zostáva, či sa rozhodnutie sústrediť na vybrané projekty s vysokou šancou na úspech alebo postupne sa úplne odkloní od tejto oblasti.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Bez veľkého oznámenia. Sony predstavilo nový PlayStation 5 Pro

Autor: Kristína Sudorová

Nová verzia PlayStation 5 Pro prináša tichší chod a lepšiu efektivitu Spoločnosť Sony predstavila novú revíziu svojej konzoly PlayStation 5…

Meta ruší Messenger, ľudí presunie inam

Autor: Peter Hodal

Spoločnosť Meta oznámila koniec samostatných desktopových aplikácií Messenger pre systémy Windows a Mac. Od 15. decembra 2025 už nebude možné…

Prison Break sa vracia, bud úplne iný ako všetci čakali

Autor: Erik Košťany

Prison Break dostane reboot Milióny fanúšikov po celom svete ho pred dvadsiatimi rokmi zbožňovali. Príbeh dvoch bratov Lincolna a Michela…

Vo vesmíre je temná bublina. Ak sa dokážu fakty, odhalíme podstatu záhadnej hmoty

Autor: Roland Tokoly

Vysoká hmotnosť a žiadne svetlo V hlbinách vesmíru, kde svetlo putuje miliardy rokov, sa astronómom podarilo odhaliť nečakaný dôkaz o…

Štartuje európska revolúcia v doprave. Robotické taxíky z USA prichádzajú aj k nám

Autor: Kristína Sudorová

Robotaxíky už čoskoro aj v Európe Spoločnosť Waymo, dcérska firma konglomerátu Alphabet, oznámila, že už v roku 2026 plánuje spustiť…

EÚ schválila historickú zmenu. Už nikdy adaptér alebo nabíjačka bez USB-C

Autor: Slavomír Dzuričko

EÚ schválila novú reguláciu nabíjačiek a externých zdrojov Európska únia pokračuje v snahe znížiť množstvo elektronického odpadu a zvýšiť efektivitu…