Chaos pokračuje
Premenovať sa takmer každý rok, to rozhodne nedokáže každý. Streamovacia platforma Max je však výnimkou. Už v našom predchádzajúcom článku sme vás informovali o tom, že spoločnosť Warner Bros. Discovery, ktorá platformu spravuje, sa toto leto uchýli už k štvrtému premenovaniu za posledné tri roky. Musíme uznať, že sa jedná o celkom slušné skóre.
Človek sa v tom po toľkých zmenách veľmi ľahko stratí. Niet sa však čomu čudovať. Pre objasnenie si to poďme pekne po poriadku zopakovať. Streamingová služba, čo už bola HBO Go, potom HBO Now, k nám prišla v roku 2022 ako HBO Max. O rok na to sa zase premenovala na len Max a teraz sa opäť vracia k názvu HBO Max. Niekomu to môže prísť buď ako vysoko premyslený a logický marketingový plán, alebo chaos vedený náhodným generátorom názvov.

Až na vizuálnu premenu, ktorá obnáša prechod z fialového pozadia na čierne a iné logo, sa zmena divákov nijakým spôsobom nedotkne. Netreba meniť ani prihlasovacie údaje, keďže všetky účty zostávajú zachované. Avšak samotný Warner Bros. to pocíti statočne. Firma totiž musela za nové logo a tlačovú správu zaplatiť milióny. Dokonca len konzultačné sedenia ohľadom vymýšľania názvu stáli firmu 155 miliónov dolárov.
Kde sa nabrala táto horibilná suma sa pýtate. No najprv dostala konzultačná firma za ,,úžasný nápad“ odstrániť HBO z názvu 37 miliónov dolárov. Výsledok v podobe Max nevydržal a tak zasadla poradenská elita opäť, tentoraz s ešte múdrejším odporúčaním – vrátiť HBO do názvu a oddeliť Discovery, čo vyšlo spoločnosť na ďalších 63 miliónov. Celá táto konzultačná horská dráha tak vo finále vyšla podľa Advanced Television na krásnych 155 miliónov dolárov.
Návrat ku koreňom
Warner Bros. Discovery totiž po pár hektických rokoch zistili, že Max príliš neevokuje prestíž, no HBO áno. Navyše to malo vyzerať, že sa chcú viac zamerať na kvalitu, nie na kvantitu, čo znie nanajvýš ironicky, keď väčšinu programovej ponuky tvoria reality šou o varení, plastických operáciách a hádaní sa pri bazéne.
Túto teóriu potvrdil aj výkonný riaditeľ Warner Bros. David Zaslav: „Silný rast, ktorého sme zaznamenali v našej globálnej streamovacej službe, je postavený na kvalite našich programov. Dnes vraciame HBO, značku, ktorá predstavuje najvyššiu kvalitu médií, aby sme tento rast v nadchádzajúcich rokoch ďalej urýchlili.“

Reakcia verejnosti? Ako inak než vlna výsmechu. Zmätok a pobavenie sa miešali vo všetkých kútoch sociálnych sietí, kde používatelia nešetrili iróniou nad ďalšou „revolučnou“ zmenou názvu. Samotná služba sa rozhodla zobrať to takisto s humorom a odpovedala sériou meme obrázkov a uštipačných kampaní, ktoré mali naznačiť, že im nerobí problém si zo seba vystreliť.