Slováci počas leta využívajú služby Slovenskej pošty menej. Z tohto dôvodu pošta informovala o tom, že v období od 1. júla do 30. septembra pristúpila k dočasným úpravám prevádzky na vybraných poštách s cieľom zefektívniť využívanie personálu počas prevádzkovo menej náročného obdobia.
Zmeny otváracích hodín a zatváranie prevádzok
Zároveň však dbá na zachovanie maximálnej dostupnosti poštových služieb pre obyvateľov. Pre ľudí to znamená, že v lete bude prevádzka viacerých pobočiek buď upravená alebo dokonca aj krátkodobo prerušená.
Pošta má prepracovanú aplikáciu, ktorá vám pomôže takmer so všetkým
Zákazníkom do veľkej miery so službami pomôže mobilná aplikácia, ktorá je k dispozícii na stiahnutie z obchodu Google Play aj Apple App Store. Umožňuje podanie zásielky bez čakania na pošte, jej sledovanie v reálnom čase, presmerovanie zásielky, zmenu dátumu doručenia či predĺžiť jej uloženie na pošte.
Okrem toho ponúka prehľad otváracích hodín jednotlivých pobočiek, takže ak si potrebujete niečo vybaviť, odporúčame skontrolovať otváracie hodiny práve tu. No a navyše tu máte aj počet aktuálne čakajúcich zákazníkov na konkrétnej pobočke, čo sa určite hodí.

Zákazník môže pohodlne požiadať o preposlanie doporučenej zásielky na inú adresu, pokiaľ sa nenachádza na adrese, na ktorú je určená. Napríklad do práce, prípadne na inú pobočku, ktorej otváracie hodiny sú pre neho výhodnejšie. Táto služba je dostupná nielen v aplikácii, ale aj na webe alebo Zákazníckom centre.
Ďalším riešením, ako prevziať doporučenú zásielku, je splnomocnenie pre poverenú osobu, ktorá bude oprávnená takéto zásielky vyzdvihovať. V rámci tejto služby je možné mať až tri takéto osoby.
Výpis z listu vlastníctva je konečne späť
Veľkou novinkou je, že od 15. júla Slovenská pošta opäť poskytuje službu elektronických výpisov z listu vlastníctva a kópií z katastrálnej mapy na takmer 600 pobočkách, na ktorých sú dostupné služby štátu. Táto služba je spoplatnená a pre jej vybavenie potrebujete mať pri sebe platný doklad totožnosti.