Zmena obmedzenia pre reklamy v archíve
Orange začal od dnešného dňa uplatňovať zákaz pretáčania reklám. Týka sa TV staníc Markízy v rámci archívu. Už teraz však vieme, že operátor bude v budúcnosti vynucovať sledovanie reklám o niečo miernejšie ako v súčasnosti, píše portál DSL.sk.
Zákaz pretáčania reklám platí po novom už aj pre TV služby Orange TV na doma ako aj pre internetovú televíziu od rovnakého operátora. V archíve nedokážete po novom preskakovať reklamy. Rovnako tak to operátor neumožňuje napríklad ani pri nahrávkach.
Zákaz pretáčania reklám platí 3 minúty
Nové pravidlo sa vzťahuje na TV vysielanie do 3 dní od jeho odvysielania. Ak začnete program sledovať, počas prvej minúty ho môžete pretáčať, no následne sa to už nedá.
Nateraz pritom platí, že Orange neumožňuje pretáčanie reklám vôbec, takže reklamy si musíte pozrieť celé. V skutočnosti však samotná televízia trvá na tom, že diváci si majú pozrieť len prvé tri minúty reklám.

Presne tak chce pravidlá upraviť neskôr aj Orange. Nateraz nevieme, kedy sa tak stane a kedy pribudne technické riešenie priamo do TV služby.
Markíza dosiahla víťazstvo
Televízny archív bol pôvodne nástrojom, ktorý divákom umožňoval sledovať ich obľúbené filmy a seriály bez reklám. Všetky reklamné pauzy totiž mohli jednoduchým kliknutím pretočiť a ušetriť si tak pri sledovaní veľa času.
Už skôr sme vás informovali o snahe Markízy zakázať pretáčanie reklám pri pozeraní z archívu. Zákaz začal oficiálne platiť od 21. mája 2025 a ako prvá ho začala uplatňovať satelitná televízia Skylink. Postupne sa pridali aj ďalší operátori ako Telekom či Orange.
O podobný zákaz sa Markíza usilovala už v roku 2019. Vtedy však neuspela a operátori ju prakticky odignorovali. Teraz je však situácia iná. TV poskytovatelia si zjavne spočítali, že sa im viac oplatí zákaz rešpektovať. Zjavne sa chcú vyhnúť sporom o to, či porušili licenčné podmienky.