Netflix spúšťa netradičné reklamy. Ako vyzerajú a kedy sa zobrazia?

Autor: Tomáš Čítanie na 3 min.

Streamovacie služby boli na začiatku vnímané ako alternatíva televízie, avšak bez otravných reklamných prestávok. Pokiaľ ste si zaplatili spoločnosťou určené mesačné predplatné, mohli ste pozerať koľko ste chceli bez akéhokoľvek sponzorovaného obsahu. Časy sa však menia a už aj samotné platformy prišli na to, že pokiaľ chcú do budúcna generovať stále väčšie zisky, budú musieť opäť oprášiť staré dobré zvyky ešte z čias káblovej televízie.

Paramount+, Disney+ či Netflix majú svoju vlastnú verziu predplatného, ktoré zahŕňa aj reklamy. Tie sa zvyknú prehrávať počas sledovania alebo kedykoľvek používateľ obsah pauzne. Najnovšie však Netflix prichádza s novinkou, ktorá poteší najmä reklamné agentúry. Ich reklamy totiž bude navrhovať umelá inteligencia.

Možnosť kúpiť si predmety z vašich obľúbených filmov a seriálov

Pokiaľ sa vám často stáva, že sledujete na Netflixe seriál alebo film a chytíte nutkavú potrebu si kúpiť ten konkrétny kus oblečenia, ktorý má na sebe vaša obľúbená postava, alebo ten obraz, ktorý v danom okamihu na obrazovke vidíte, novinka od Netflixu je presne pre vás. Spoločnosť totiž chce, aby reklamy pôsobili menej ako otravne a viac splynuli s celkovým užívateľským prostredím. Od roku 2026 preto plánuje implementovať reklamy, ktorých umiestnenie bude navrhovať umelá inteligencia.

netflix reklamy
Zdroj: Netflix

V prípade, že obsah pauznete alebo jednoducho budete približne v polovici trvania vami sledovaného obsahu, Netflix vám ponúkne reklamy na predmety z daného filmu alebo seriálu.

Na obrázku nám spoločnosť ponúkla aj ten najjednoduchší spôsob implementácie, kedy jednoducho použila upútavku na svoj seriál Wednesday, do ktorého vložila logá spoločností. Rovnako tak môžeme čakať výzvy na akciu, v podobe navštívenia stránky inzerenta alebo presmerovanie priamo do nákupného košíka.

Počet predplatiteľov tarifu s reklamami raketovo rastie

Netflix s touto iniciatívou samozrejme neprišiel len tak náhodou. Už pred nejakým časom nám ukázal svoje možnosti implementácie AI, v podobe vyhľadávania obsahu pomocou prirodzeného jazyka. Reklamy navrhované umelou inteligenciou však potešia skôr inzerentov ako samotných používateľov.

netflix reklamy
Zdroj: Netflix

Pre spoločnosť však ide o strategicky výhodný ťah, nakoľko jej tarif s reklamami dosiahol 94 miliónov aktívnych mesačných predplatiteľov.

Ako píše The Verge, v rovnakom čase ich bolo minulý rok niečo na úrovni 40 miliónov. Netflix sa tak stáva pre inzerentov stále atraktívnejším, aj z pohľadu počtu používateľov, ktorých vie zaujať. Je teda viac ako pravdepodobné, že toto nie je posledné využitie AI v reklame, ktoré od Netflixu v blízkej dobe uvidíme.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

The Last of Us seriál stráca divákov, ublížila mu škaredá kontroverzia

Autor: Erik Košťany

Sledovanosť finále The Last of Us Posledný pondelok v máji patril aj poslednej epizóde druhej série The Last of Us.…

ME do 21 rokov: Tu je všetko, čo treba vedieť o sledovaní zadarmo a v TV

Autor: Peter Kríž

Kde a ako pozerať ME do 21 rokov? Šampionát sa odohrá od 11. do 28. júna na ôsmich štadiónoch po…

Amazon ruší veľkolepý fantasy seriál. Rovnako môže dopadnú aj Pán prsteňov

Autor: Erik Košťany

Amazon ruší svoj veľký fantasy seriál Prime Video pred víkendom prekvapil nejedného svojho sledovateľa. Amazon totiž zrušil veľkolepý fantasy seriál,…

Ruskí hackeri zasiahli aj Slovensko. Zaútočili na ukrajinské kamery

Autor: Tomáš

Asi každý z nás sa už stretol so slovom phishing. Ide o typ internetového podvodu, používaný na získavanie citlivých údajov.…

Ruské čipy mali zničiť Intel aj AMD. Po minutí 13 miliárd zaostávajú o 30 rokov

Autor: Peter Steigauf

Malý ruský krok k nezávislosti v polovodičoch Rusko podniká aktivity k technologickej suverenite vo výrobe polovodičov. Novinkou je vývoj vlastného…

Nvidia GeForce Now je teraz v masívnej 40 % zľave. Ako ju získať?

Autor: Peter

Nvidia GeForce Now je cloudová služba, ktorá umožňuje hrať počítačové hry na rôznych zariadeniach bez potreby výkonného hardvéru. Hry sa…