Netflix spúšťa netradičné reklamy. Ako vyzerajú a kedy sa zobrazia?

Autor: Tomáš Čítanie na 3 min.

Streamovacie služby boli na začiatku vnímané ako alternatíva televízie, avšak bez otravných reklamných prestávok. Pokiaľ ste si zaplatili spoločnosťou určené mesačné predplatné, mohli ste pozerať koľko ste chceli bez akéhokoľvek sponzorovaného obsahu. Časy sa však menia a už aj samotné platformy prišli na to, že pokiaľ chcú do budúcna generovať stále väčšie zisky, budú musieť opäť oprášiť staré dobré zvyky ešte z čias káblovej televízie.

Paramount+, Disney+ či Netflix majú svoju vlastnú verziu predplatného, ktoré zahŕňa aj reklamy. Tie sa zvyknú prehrávať počas sledovania alebo kedykoľvek používateľ obsah pauzne. Najnovšie však Netflix prichádza s novinkou, ktorá poteší najmä reklamné agentúry. Ich reklamy totiž bude navrhovať umelá inteligencia.

Možnosť kúpiť si predmety z vašich obľúbených filmov a seriálov

Pokiaľ sa vám často stáva, že sledujete na Netflixe seriál alebo film a chytíte nutkavú potrebu si kúpiť ten konkrétny kus oblečenia, ktorý má na sebe vaša obľúbená postava, alebo ten obraz, ktorý v danom okamihu na obrazovke vidíte, novinka od Netflixu je presne pre vás. Spoločnosť totiž chce, aby reklamy pôsobili menej ako otravne a viac splynuli s celkovým užívateľským prostredím. Od roku 2026 preto plánuje implementovať reklamy, ktorých umiestnenie bude navrhovať umelá inteligencia.

netflix reklamy
Zdroj: Netflix

V prípade, že obsah pauznete alebo jednoducho budete približne v polovici trvania vami sledovaného obsahu, Netflix vám ponúkne reklamy na predmety z daného filmu alebo seriálu.

Na obrázku nám spoločnosť ponúkla aj ten najjednoduchší spôsob implementácie, kedy jednoducho použila upútavku na svoj seriál Wednesday, do ktorého vložila logá spoločností. Rovnako tak môžeme čakať výzvy na akciu, v podobe navštívenia stránky inzerenta alebo presmerovanie priamo do nákupného košíka.

Počet predplatiteľov tarifu s reklamami raketovo rastie

Netflix s touto iniciatívou samozrejme neprišiel len tak náhodou. Už pred nejakým časom nám ukázal svoje možnosti implementácie AI, v podobe vyhľadávania obsahu pomocou prirodzeného jazyka. Reklamy navrhované umelou inteligenciou však potešia skôr inzerentov ako samotných používateľov.

netflix reklamy
Zdroj: Netflix

Pre spoločnosť však ide o strategicky výhodný ťah, nakoľko jej tarif s reklamami dosiahol 94 miliónov aktívnych mesačných predplatiteľov.

Ako píše The Verge, v rovnakom čase ich bolo minulý rok niečo na úrovni 40 miliónov. Netflix sa tak stáva pre inzerentov stále atraktívnejším, aj z pohľadu počtu používateľov, ktorých vie zaujať. Je teda viac ako pravdepodobné, že toto nie je posledné využitie AI v reklame, ktoré od Netflixu v blízkej dobe uvidíme.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Majstrovský marketing IKEA. Predstavuje posteľ pre mobily

Autor: Kristína Sudorová

Telefón do postele a človek do reality IKEA opäť raz dokázala, že marketing vie robiť s humorom aj nadhľadom. Tentoraz…

Windows 11 sa mení: Otravná vlastnosť definitívne končí

Autor: Kristína Sudorová

Microsoft mení pravidlá Spoločnosť Microsoft nedávno potvrdila zásadnú zmenu v procese inštalácie svojho operačného systému Windows 11. Po novom už…

Slovákov čaká zmena platenia v obchodoch. Prichádza revolučná novinka

Autor: Slavomír Dzuričko

QR platby sú jednoduché a bezpečné riešenie pre všetkých Moderný spôsob platenia pomocou QR kódov v Slovenskej republike napreduje podľa…

Battlefield 6 trhá rekordy: 7 miliónov predaných kópií a tisíce banov pre cheaterov

Autor: Kristína Sudorová

Najúspešnejší štart série Battlefield 6 sa stal jedným z najväčších herných návratov posledných rokov. Po menej úspešnom diele Battlefield 2042…

Tento nový Asus monitor je absolútna bomba. Má 8K rozlíšenie a je presnejší ako ľudské oko

Autor: Peter

Asus predstavil špičkový monitor, ktorý posúva hranice profesionálneho zobrazovania. Novinka s označením ProArt Display PA32KCX prináša niekoľko veľmi zaujímavých parametrov.…

F1 exkluzívne padla do rúk Apple. Obrovská dohoda mení pravidlá

Autor: Kristína Sudorová

Formula 1 exkluzívne len na Apple TV! Spoločnosť Apple oznámila významný krok v oblasti športového vysielania. Od sezóny 2026 sa…