Streamovacie služby boli na začiatku vnímané ako alternatíva televízie, avšak bez otravných reklamných prestávok. Pokiaľ ste si zaplatili spoločnosťou určené mesačné predplatné, mohli ste pozerať koľko ste chceli bez akéhokoľvek sponzorovaného obsahu. Časy sa však menia a už aj samotné platformy prišli na to, že pokiaľ chcú do budúcna generovať stále väčšie zisky, budú musieť opäť oprášiť staré dobré zvyky ešte z čias káblovej televízie.
Paramount+, Disney+ či Netflix majú svoju vlastnú verziu predplatného, ktoré zahŕňa aj reklamy. Tie sa zvyknú prehrávať počas sledovania alebo kedykoľvek používateľ obsah pauzne. Najnovšie však Netflix prichádza s novinkou, ktorá poteší najmä reklamné agentúry. Ich reklamy totiž bude navrhovať umelá inteligencia.
Možnosť kúpiť si predmety z vašich obľúbených filmov a seriálov
Pokiaľ sa vám často stáva, že sledujete na Netflixe seriál alebo film a chytíte nutkavú potrebu si kúpiť ten konkrétny kus oblečenia, ktorý má na sebe vaša obľúbená postava, alebo ten obraz, ktorý v danom okamihu na obrazovke vidíte, novinka od Netflixu je presne pre vás. Spoločnosť totiž chce, aby reklamy pôsobili menej ako otravne a viac splynuli s celkovým užívateľským prostredím. Od roku 2026 preto plánuje implementovať reklamy, ktorých umiestnenie bude navrhovať umelá inteligencia.

V prípade, že obsah pauznete alebo jednoducho budete približne v polovici trvania vami sledovaného obsahu, Netflix vám ponúkne reklamy na predmety z daného filmu alebo seriálu.
Na obrázku nám spoločnosť ponúkla aj ten najjednoduchší spôsob implementácie, kedy jednoducho použila upútavku na svoj seriál Wednesday, do ktorého vložila logá spoločností. Rovnako tak môžeme čakať výzvy na akciu, v podobe navštívenia stránky inzerenta alebo presmerovanie priamo do nákupného košíka.
Počet predplatiteľov tarifu s reklamami raketovo rastie
Netflix s touto iniciatívou samozrejme neprišiel len tak náhodou. Už pred nejakým časom nám ukázal svoje možnosti implementácie AI, v podobe vyhľadávania obsahu pomocou prirodzeného jazyka. Reklamy navrhované umelou inteligenciou však potešia skôr inzerentov ako samotných používateľov.

Pre spoločnosť však ide o strategicky výhodný ťah, nakoľko jej tarif s reklamami dosiahol 94 miliónov aktívnych mesačných predplatiteľov.
Ako píše The Verge, v rovnakom čase ich bolo minulý rok niečo na úrovni 40 miliónov. Netflix sa tak stáva pre inzerentov stále atraktívnejším, aj z pohľadu počtu používateľov, ktorých vie zaujať. Je teda viac ako pravdepodobné, že toto nie je posledné využitie AI v reklame, ktoré od Netflixu v blízkej dobe uvidíme.