YouTube opäť kruto zasiahol voči blokovačom. Nemáte šancu blokovať reklamu

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 4 min.

YouTube zas o krok vpred

Reklamy sú už stálou súčasťou internetového priestoru, či už sa nám to páči alebo nie. Obzvlášť to lezie na nervy v prípade, keď si chcete na YouTube pozrieť nejaké video, no vy musíte najprv pretrpieť priam nekonečnú reklamnú reťaz a až potom sa dostanete k vášmu vytúženému videu. Nehovoriac o tom, že počas sledovania na vás ešte pár reklám vyskočí.

Tento fenomén sa však stal už takpovediac samozrejmosťou. Napriek tomu sa s tým niektorí nedokážu stotožniť a siahli po nástroji, ktorý reklamy efektívne blokuje. Pre samotných používateľov predstavuje jeho používanie väčší komfort a pohodu, no YouTube tým skutočne trpí.

YouTube ako veľká platforma, prirodzene, vedie proti blokovačom reklám neúprosný súboj. Spoločnosť sa už dávnejšie vyjadrila, že takzvané adblockery nebude tolerovať. Google teda začal postupne zavádzať systémy, ktoré blokovače na spoľahlivej úrovni identifikujú.

Po ich odhalení vám však bude zamedzené spustenie videa dovtedy, kým blokovač nedeaktivujete. Tento systém je mimoriadne účinný, no aj tak disponuje istými medzerami a nedostatkami. Najnovšie informácie však hovoria, že YouTube našiel nový spôsob, ako tieto blokovače obísť.

Absolútna stopka pre všetky blokovače

V poslednom období platforma vo svojej iniciatíve ešte viac pritvrdila. Podľa príspevkov na sociálnej sieti Reddit prestali niektorým používateľom fungovať blokovače reklám. Medzi zmienenými sa vyskytli uBlock Origin či AdBlock, čo naznačuje, že už aj tie najvychytenejšie blokovače sú už na regulácie YouTube prikrátke.

Upozornenie YouTube
Zdroj: Reddit

Používateľom sa totiž začali objavovať upozornenia, ktoré hovoria „Blokovanie reklám na YouTube nie je povolené“ či „Blokovanie reklám porušuje podmienky služby YouTube“, prípadne sa im domovská stránka YouTube vôbec nezobrazuje.

Samozrejme, že čo sa dalo čakať sa aj stalo. Medzi používateľmi vyvolal tento razantný krok nespokojnosť, miestami až rozhorčenie. Nepáči sa im totiž prísny postoj spoločnosti voči blokovačom reklám. YouTube spolu s Googlom tak na sociálnych sieťach čelia kritike takmer zo všetkých strán.

Reklamy sú dôležitejšie, než si mnohí myslia

Z pohľadu používateľov sa rozhodne jedná o nehoráznosť a zásah do ich pokojného sledovania. Spoločnosť sa však voči blokovačom ohrádza oprávnene. Reklamy totiž tvoria značnú časť príjmov a ich blokovaním prichádza YouTube o naozaj veľké peniaze. Každé zhliadnutie reklamy totiž znamená zárobok, čo je pre platformu nevyhnutné, ak sa chce ďalej rozvíjať, vylepšovať funkcie a vyplácať tvorcov.

Ak by to tak nebolo, tak by musel byť všetok obsah na YouTube za poplatok. To si samozrejme neželajú používatelia, ale ani samotná platforma. Preto je momentálne v praxi prítomný tento kompromis – vy počas sledovania pretrpíte pár reklám a platforma získa peniaze na svoj ďalší vývoj.

YouTube
Zdroj: Unsplash

Na výber však je ešte jedna možnosť a tá znie YouTube Premium. Jedná sa o predplatné, ktoré prináša celý rad výhod. Medzi tie patrí sledovanie obsahu bez reklám, prehrávanie hudby na pozadí či sťahovanie videí do offline režimu.

Týmto spôsobom sú misky váh na obidvoch stranách vyrovnané – vy si za poplatok užívate nerušené sledovanie spolu s exkluzívnymi výhodami a YouTube dostáva skrz predplatného peniaze, ktoré inak stratí na reklamách. Pri aktuálnych dlhých a nepreskočiteľných reklamách YouTube svojich používateľov k predplatnému Premium nepriamo dotlačí.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Android 16 je tu. Ľudí zaskočila lákavá, no okopírovaná funkcia z iPhonov

Autor: Kristína Sudorová

Android 16 dorazil Konečna nastal ten deň! 10. júna 2025 oficiálne vyšla nová verzia operačného systému Android 16. Táto aktualizácia…

Veľká služba Slovákov posilňuje: Prináša exkluzívny obsah, ktorý len tak hocikde nenájdete

Autor: Peter

Streamovacia služba Canal+ pokračuje v expanzii na Slovensku a ďalších európskych trhoch. Jedna z najväčších európskych streamovacích platforiem teraz uzavrela…

Prelomový projekt Zelená domácnostiam vyčerpal všetky peniaze, okrem jedného kraja

Autor: Peter Kríž

V projekte Zelená domácnostiam sa už minuli všetky prostriedky pre domácnosti, s výnimkou Bratislavkého kraja. Slovenská inovačná a energetická agentúra…

Lenovo oslavuje 20 rokov v SR. Predá denne 700 zariadení a zamestnáva 1100 ľudí

Autor: Redakcia

Lenovo predá 700 zariadení denne Spoločnosť Lenovo si tento rok pripomína 20 rokov úspešného pôsobenia na Slovensku. Jej príbeh sa…

Film Lóve 2 je pridaný aj na JOJ Play. Služba už má cez 600 000 ľudí

Autor: Kristína Sudorová

Lóve 2 už aj na JOJ Play Slovenský filmový fenomén menom Lóve 2 ste už určite zachytili. Film mal premiéru…

EÚ spustí aplikáciu na povinné overenie veku. Maloletým zakážu nevhodné weby

Autor: Tomáš

Monitorovanie obsahu je na internete stále nevyriešeným problémom. Zápasia s ním nielen jednotlivé platformy, ale celý internet ako taký. Deti…