Najviac kritizovaný seriál sezóny prekvapil
Keď sa televízna jeseň rozbehla naplno, málokto by čakal, že jedným z jej najväčších prekvapení sa stane seriál, ktorý bol ešte pred premiérou označovaný za jeden z najhorších titulov roka. Novinka Dovolené je všetko (All’s Fair) sa stala terčom kritikov. Tí jej vyčítali povrchný scenár, nepresvedčivé herecké výkony aj prehnaný dramatický tón.
Seriál All’s Fair sleduje príbeh úspešnej právničky z New Yorku, ktorá sa po sérii osobných aj profesijných zlyhaní rozhodne začať odznova a založiť vlastnú advokátsku kanceláriu. Dej kombinuje prvky drámy, satiry a spoločenskej kritiky a ukazuje, ako sa ideály spravodlivosti často stretávajú s realitou mocenských hier. V hlavnej úlohe zažiarila Kim Kardashian. Po jej boku v seriáli figurujú aj Naomi Watts, Sarah Paulson, Teyana Taylor či Glenn Close.
Krátko po uvedení sa však seriál stal virálnym hitom a premenil sa na jeden z najdiskutovanejších titulov jesene. Prvé recenzie neboli vôbec priaznivé. Na renomovanom portáli Rotten Tomatoes získal seriál neuveriteľných 0 %. Niektoré médiá ho dokonca označili za „katastrofu roka“.
Napriek tomu začalo niečo, čo nikto nečakal. Diváci sa rozhodli seriál pozrieť práve preto, že o ňom počuli to najhoršie. Zvedavosť a snaha urobiť si vlastný názor vyústili do obrovského záujmu. Ako píše The Wrap, po niekoľkých dňoch sa All’s Fair stal jedným z najsledovanejších titulov na Hulu a v medzinárodnom meradle aj na Disney+.
Zlá povesť mu pomohla k úspechu
Úspech však neprišiel len náhodou. Marketingový tím spolu s hercami a tvorcami pochopili, že negatívne komentáre môžu byť ich najsilnejšou zbraňou. Namiesto snahy umlčať kritiku ju začali vtipne využívať vo svoj prospech. Na oficiálnych profiloch seriálu sa objavili krátke videá, v ktorých herci čítali najtvrdšie recenzie a ironicky na ne reagovali. Tento prístup si okamžite získal pozornosť internetu.
Hlavná predstaviteľka seriálu Kim Kardashian navyše pridala na sociálne siete sériu príspevkov, v ktorých sa s humorom vyrovnávala s kritikou. Namiesto obhajoby sa rozhodla pre sebairóniu. Rozhodne to zapôsobilo, keďže reakcie fanúšikov boli okamžité. Mnohí začali seriál sledovať len preto, aby pochopili, o čo vlastne ide.

Tento prístup sa stal základom nečakaného marketingového efektu. Streamovacia platforma začala cielene využívať kontroverziu. Namiesto tradičnej reklamy sa sústredila na takzvaný „reakčný marketing“. Na sociálnych sieťach sa objavili krátke trailery so skutočnými citátmi z negatívnych recenzií. Výsledok? Zvedavosť prerástla do masovej sledovanosti a seriál sa stal virálnym.
Už počas prvých troch dní si All’s Fair zaplo viac než tri milióny domácností v USA. Jedná sa o najvyššie číslo, aké platforma zaznamenala od čias, keď debutoval kultový Medveď. Seriál dokonca prekonal aj stálice služby, medzi nimi Votrelec: Zem, Iba vraždy v budove či aktuálnu sériu Príbehu služobníčky.