Na Slovensku štartuje Kanál 1
Slovenský televízny trh čaká už v polovici septembra zaujímavá zmena. Televízna stanica Spark, ktorá je divákom známa od marca 2023, prechádza rebrandingom. Od 15. septembra 2025 totiž začne vysielať pod novým názvom Kanál 1. K zmene dochádza pod hlavičkou mediálnej skupiny IFC Media, ktorá stojí aj za ďalšími projektmi, ako sú detská televízia RiK či športové kanály Arena Sport 1 a 2. O tejto skutočnosti informovala SatelitnaTV.sk.
Hoci názov i vizuálna identita prejdú úpravou, samotný charakter vysielania zostane verný tomu, čo si diváci na Spark obľúbili. Kombinácia dokumentov, diskusných formátov, publicistiky, filmov, seriálov a duchovného obsahu. Kanál 1 sľubuje, že divákom ponúkne bohatú programovú skladbu, v ktorej sa spája kontinuita s novými prvkami. Okrem známych relácií pribudnú tematické cykly a formáty, ktoré majú priniesť väčšiu pestrosť a aktuálnosť.
Diváci sa môžu tešiť na programy ako Téma s Petrom Bielikom, na dokumentárne série pod názvami Univerzum či V tieni zločinu, ale aj na spracovania spoločenských, historických či prírodných tém. Už v prvý vysielací týždeň sa Kanál 1 predstaví kolekciou známych filmových diel, medzi ktorými nebudú chýbať československé klasiky ako Veliteľ, V piatok, trinásteho…, Účastníci zájazdu alebo Želary. V ponuke sa objavia aj obľúbené rozprávky Galoše šťastia a O živej vode, ktoré potešia rodinné publikum.

Spojenie tradície a nového začiatku
Osobitný rozmer bude mať vysielanie 15. septembra, teda v deň, keď dôjde k samotnému rebrandingu. Pri príležitosti sviatku Sedembolestnej Panny Márie odvysiela televízia svätú omšu zo Šaštína, čím chce symbolicky spojiť tradíciu s novým začiatkom. Táto kombinácia duchovného obsahu s modernou programovou ponukou má byť jedným z pilierov novej identity Kanálu 1.
Pre divákov zostáva dostupnosť nezmenená. Nový kanál nájdu na tých istých platformách, kde doteraz sledovali Spark. Zaradený je v ponuke satelitných služieb Skylink, Magio Sat, DIGI TV či Antik Sat, a dostupný je tiež v rámci IPTV a OTT služieb, medzi ktoré patria Magio TV, DIGI GO, Antik TV, Lepšia TV, Sledovanie TV, Satro alebo Sweet TV.
Podľa vyjadrení skupiny IFC Media je cieľom zmeny nielen osviežiť vizuál a názov, ale aj rozšíriť cieľovú skupinu a osloviť širšie spektrum divákov. Kanál 1 si zachová tradíciu, no zároveň pridá moderné prvky a aktuálne témy, čím má ambíciu stať sa atraktívnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú program s obsahovou hĺbkou aj oddychovou hodnotou.