Elio od Pixaru je v kinách prepadákom
Za posledné dva roky sme mohli byť svedkami hneď niekoľkých mimoriadne úspešných animovaných filmov, nielen v prípade hodnotení, ale aj zárobkov. Teraz však túto šnúru prerušil film Elio od Pixaru, ktorý pri svojom premiérovom víkende pohorel. Ide dokonca o najväčší neúspech pre štúdio, aké zažilo za posledné roky.
Sci-fi pixarovka rozpovedá príbeh o chlapcovi, ktorý sa dostane do kontaktu s mimozemšťanmi. Tí si ho pomýlia s ambasádorom našej planéty a unesú ho. Chlapec sa však musí naučiť predstierať, že je naozaj dôležitou osobnosťou, aby ochránil našu planétu.

Najhorší pre štúdio za posledné roky
Animák stál na výrobu 150 miliónov dolárov. Na to, aby dokázal svoj vklad vrátiť, musel by počas otváracieho víkendu iba v amerických kinách priniesť 30 miliónov. Ani to sa mu však nepodarilo a túto latku podliezol, z 3750 kín v Spojených štátoch dokázal priniesť iba 21 miliónov. Žiadne terno to nebolo ani vo zvyšku sveta, kde zarobil iba 14 miliónov. Celkovo tak má na konte aktuálne 35 miliónov.
Ide o veľmi nízke čísla pre slávny Pixar, pričom sa dokonca bavíme o najslabšom úvode od Elementov, ktoré prišli v roku 2023. Tie priniesli pôvodne 29,6 milióna z amerických kín, no aspoň celosvetovo išlo o čiastku 44,5 milióna. Zároveň je pravdou, že film sa dokázal v ďalších týždňoch vďaka diváckej obľube poriadne vyšplhať a nakoniec si odniesol viac ako slušných 496 miliónov.
Elio opens to $35M globally. The film is projected to earn $21M domestically and $14M internationally in its opening weekend.https://t.co/jR6zMGhawq#Elio #BoxOffice
— The Numbers (@MovieNumbers) June 22, 2025
Mimozemský boj neuspel proti drakom ani zombie
Šanca tak ešte je aj pre Elia, pretože jeho hodnotenia hovoria o veľmi dobrom kúsku. Na portáli CinemaScore mu udelili hodotenie A a na RottenTomatoes mu teraz svieti premierné skóre 91 % od kritikov a 84 % od divákov. Je však veľkou pravdou, že ho tento rok s obrovským náskokom predbehli iné kúsky s prístupnosťou pre deti – Minecraft, Lilo & Stich a Ako si vycvičiť draka.
Ako si vycvičiť draka bolo vôbec po týždni premietaní stále najúspešnejším kúskom amerických kín. Dokázal priniesť 37 miliónov a išlo o nečakaný prepad až o 56 % oproti jeho 86 miliónovému debutu. Novú pixarovku v zárobkoch, avšak veľmi pochopiteľne, predbehlo aj dlho očakávané pokračovanie zombie série s názvom 28 rokov potom. To si odnieslo 30 miliónov z amerických kín a rovnakú čiastku zo zvyšku sveta.