Slovenská platforma sa spája so svetovým gigantom
Globálny, no pritom pochádzajúci zo Slovenska. Aj tak by sa dal popísať technologický startup Filmzie, ktorý ako jeden z prvých na svete priniesol revolučný model bezplatného streamovania filmov a seriálov. Teraz sa stal cieľom významnej medzinárodnej spolupráce v hodnote desiatok miliónov eur s kanadským mediálnym a technologickým gigantom.
Pôvod spoločnosti je ešte v roku 2018, kedy ju v Bratislava založila dvojica Matej Boďa a Milan Gajdoš. Streamovacia služba dnes používateľom ponúka viac než 10 000 hodín filmov, seriálov a dokumentov. Diváci tento obsah sledujú úplne zadarmo výmenou za zobrazenie krátkych reklám. Platforma totiž funguje na princípe AVOD modelu (Advertising Video On Demand).

Výnimočný nápad so streamovaním obsahu zadarmo
V čase vzniku bol úplne bezplatný model streamovania filmov a seriálov skôr výnimočný, no práve jeho jednoduchosť a dostupnosť sa ukázali ako kľúčové faktory úspechu. Diváci nemusia absolvovať žiadnu zložitú registráciu – film si môžu pustiť v priebehu niekoľkých sekúnd. V posledných rokoch začali podobný model zavádzať aj veľkí hráči, ako sú Netflix, HBO Max, či Paramount, ktorí dnes na niektorých trhoch ponúkajú hybridné formy lacnejšieho predplatného kombinovaného s reklamou.
Zlom pre spoločnosť nastal počas minulého roka. Rok 2024 bol pre Filmzie najúspešnejší v histórii – spoločnosť prvýkrát dosiahla ziskové hospodárenie a jej tržby prekonali 25,79 milióna eur, čo predstavuje viac než trojnásobný nárast oproti roku 2023. Zisk sa priblížil k hranici 5 miliónov eur. Pre porovnanie, v roku 2021 boli tržby na úrovni 1,16 mil. eur, v roku 2022 dosiahli 7,58 mil. eur.

Minulý rok nastal obrovský zlom v tržbách
„Dosiahnuté výsledky potvrdzujú, že náš obchodný model má pevný základ a dokáže dlhodobo generovať udržateľné príjmy. Prechod do ziskového hospodárenia bol pre nás kľúčovým míľnikom – nie len z pohľadu investorov, ale aj ako dôkaz toho, že vieme budovať globálnu platformu s reálnou ekonomickou hodnotou. Vysoký rast tržieb za posledné roky je výsledkom dôsledného plánovania, neustáleho zlepšovania našej technológie a schopnosti nášho tímu flexibilne reagovať na vývoj trhu,“ uvádza Milan Gajdoš.
„Od začiatku sme mali jasnú víziu – no jej realizácia bola veľkou výzvou. Spúšťali sme streamovaciu platformu bez filmov, bez mena v odvetví a bez zdroja reklám – a ešte k tomu z východnej Európy. Museli sme mať plán, ako si všetky tieto aktíva krok po kroku vybudovať. Začali sme teda tým najdôležitejším – obsahom. Budovali sme knižnicu filmov a seriálov a našu reputáciu tým, že sme chodili na filmové festivaly po celej Európe, od Berlína až po Cannes, a osobne vysvetľovali štúdiám, kto sme, ako funguje náš model a čo im môžeme priniesť. Trvalo to roky, ale dnes už nás poznajú a vieme rokovať prakticky s kýmkoľvek na svete,“ uzatvára Matej Boďa.

Zdroj: TS Filmzie