Prekvapenie pre fanúšikov futbalu
Po rokoch neistoty okolo budúcnosti značky FIFA vo videohernom svete prichádza zásadný obrat. Medzinárodná futbalová federácia oficiálne potvrdila návrat s úplne novou futbalovou hrou, ktorá vzniká v spolupráci so streamovacou platformou Netflix. Na tému upozornil portál NME.
Ide o prvý veľký herný projekt FIFA od momentu, keď sa organizácia rozišla so spoločnosťou Electronic Arts, ktorá takmer tri desaťročia vydávala populárnu sériu FIFA. Spor o licenčné podmienky a kontrolu nad značkou viedol k tomu, že EA dnes pokračuje pod názvom EA Sports FC, zatiaľ čo FIFA si otvorila dvere k novému prístupu.
Nová hra má vyjsť v lete 2026, teda krátko pred majstrovstvami sveta vo futbale. Tie sa budú konať v USA, Kanade a Mexiku. Tento termín nie je náhodný, keďže FIFA chce využiť globálnu futbalovú atmosféru a osloviť čo najširšie publikum. Titul bude dostupný exkluzívne v rámci služby Netflix Games. To znamená, že si ho budú môcť zahrať všetci predplatitelia Netflixu bez dodatočných poplatkov. Hra má byť primárne zameraná na mobilné zariadenia, čím sa FIFA snaží osloviť aj hráčov, ktorí doteraz nemali prístup ku konzolám alebo výkonným počítačom.

Futbalová novinka príde tam, kde by ju čakal málokto
Podľa doterajších informácií sa nový projekt nebude snažiť priamo konkurovať realistickej simulácii futbalu, na ktorú boli fanúšikovia zvyknutí pri hrách od EA. Naopak, cieľom má byť prístupná a rýchla hrateľnosť, jednoduchšie ovládanie a dôraz na zábavu, emócie a online súťaženie s priateľmi. Vývoj má na starosti štúdio Delphi Interactive, ktoré spolupracuje priamo s FIFA aj Netflixom.
Zatiaľ však neboli zverejnené konkrétne informácie o herných režimoch, zostavách jednotlivých tímov ani o celkovom vizuálnom spracovaní hry. Isté je len to, že na vývoji pracuje štúdio Delphi Interactive, pre ktoré pôjde o vôbec prvý vydaný herný titul. Celý projekt tak predstavuje ich premiéru na globálnej hernej scéne.
Netflix týmto krokom pokračuje v rozširovaní svojho herného portfólia a ukazuje, že hranie hier považuje za dôležitú súčasť svojej budúcnosti. Pre FIFA ide o odvážny, ale strategický krok, ktorým chce dokázať, že značka dokáže fungovať aj bez tradičného vydavateľa a osloviť novú generáciu futbalových fanúšikov po celom svete.
