Facebook prejde revolúciou. Zlikviduje problém, ktorý určite trápi aj vás

Autor: Tomáš Čítanie na 3 min.

Facebook bol pôvodne určený na zdieľanie si spomienok s riateľmi a objavovanie nového zaujímavého obsahu. Postupne sa však zo sociálnej siete stal reklamný nástroj, ktorý je často zneužívaný tzv. spamovými používateľmi.

Tí si vďaka správnemu načasovaniu trendového obsahu a využívania nastavení algoritmov dokážu za krátky čas nazbierať stotisíce sledovateľov a milióny interakcií, ktoré sú však často od falošných profilov. Svoje profily môžu následne predať alebo ponúkať ako reklamný priestor pre spoločnosti s často pochybným podnikaním. Portál Engadget najnovšie informoval, že na práve takéto profily si Meta plánuje čoskoro došliapnuť.

Meta plánuje „agresívnejšie“ zakročiť voči spamovým profilom

Spamové profily dnes na Instagrame alebo Facebooku spoznáte napríklad podľa toho, že popis pod príspevkom nemá s obsahom samotného príspevku nič spoločné. Práve voči takýmto profilom, ktoré „umelo nafukujú“ svoje dosahy prostredníctvom komentárov od falošných používateľov plánuje Meta najnovšie zakročiť. V tlačovej správe píše, že komentáre týchto profilov budú postupne menej viditeľné a pristúpiť môže ak vymazaniu stránok, ktoré budú vykazovať aktivitu tohto typu.

facebook
Zdroj: Meta

Spoločnosť tiež podľa jej slov testuje novú funkciu, ktorá umožní používateľov anonymne označovať komentáre ako „neužitočné„. Tieto kroky sú súčasťou novej iniciatívy Meta, ktorá si dala za cieľ urobiť najmä Facebook opäť „sympatickejším pre mladšiu generáciu dospelých“. To, že chce Mark Zuckerberg navrátiť Facebook do starých dobrých koľají, potvrdzuje aj príchod nového „Friends“ tabu, v ktorom vidíte exkluzívne len obsah od vašich priateľov bez odporúčaných príspevkov a reklám.

Facebook sa zatiaľ nevyjadril k omnoho aktuálnejšiemu problému

Je dobré, že spoločnosť upriamila pozornosť na vyššie spomínané profily, ktoré škodia obom platformám. Vo vyjadrení sa však vôbec nespomína oveľa väčší problém a to spam v podobe AI vygenerovaných obrázkov. Na tento trend upozornil portál 404 Media. Ako príklad uviedli obrázok „krevetového Ježiša“, ktorý sa začal objavovať vo feede mnohých používateľov.

facebook
Zdroj: 404 Media

S príchodom stále novších a lepších AI modelov na tvorenie obrázkov a videí, môžeme očakávať, že počty týchto príspekov budú do budúcna len rásť. Ak sa teda Meta dovtedy nespamätá, „farmy na obsah“ môžu byť čoskoro jej najmenší problém.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Android dokáže na diaľku ovládať ďalšiu funkciu Windows 11

Autor: Kristína Sudorová

Android teraz dokáže na diaľku zamknúť počítač s Windows 11 Prepojenie medzi mobilným telefónom a počítačom je pre mnohých používateľov…

Neobmedzené dáta pod 15 €. Z Revolut je už aj operátor

Autor: Peter Hodal

Revolut už dávno nechce byť vnímaný len ako digitálna banka. Najnovší krok to potvrdzuje celkom jasne. Spoločnosť oficiálne vstúpila aj…

Filmový svet na nohách. Pokračovanie Supermana má záporáka

Autor: Erik Košťany

Záporák Brainiac v Superman filme Fanúšikovia komiksových filmov sa zhodujú, že sme tento rok dostali zopár poriadne vydarených kúskov. Najviac…

Veľká zmena v televízii sa blíži: Slovákom zrušia túto TV stanicu

Autor: Kristína Sudorová

Zmeny, o ktorých sa zatiaľ hovorí potichu Televízna scéna v strednej Európe sa na konci roka 2025 výrazne zmení a…

Koniec nadvlády Západu, Čína si postavila technológie sama. Je krok od čipovej nezávislosti

Autor: Peter Hodal

Čína podľa informácií z viacerých zdrojov dosiahla významný, hoci stále nekompletný, pokrok vo vývoji vlastného EUV litografického systému. V prísne…

FIFA a Netflix pripravujú hru, z ktorej bude fenomén. Dajú ju všetkým zadarmo

Autor: Kristína Sudorová

Prekvapenie pre fanúšikov futbalu Po rokoch neistoty okolo budúcnosti značky FIFA vo videohernom svete prichádza zásadný obrat. Medzinárodná futbalová federácia…