Facebook prejde revolúciou. Zlikviduje problém, ktorý určite trápi aj vás

Autor: Tomáš Čítanie na 3 min.

Facebook bol pôvodne určený na zdieľanie si spomienok s riateľmi a objavovanie nového zaujímavého obsahu. Postupne sa však zo sociálnej siete stal reklamný nástroj, ktorý je často zneužívaný tzv. spamovými používateľmi.

Tí si vďaka správnemu načasovaniu trendového obsahu a využívania nastavení algoritmov dokážu za krátky čas nazbierať stotisíce sledovateľov a milióny interakcií, ktoré sú však často od falošných profilov. Svoje profily môžu následne predať alebo ponúkať ako reklamný priestor pre spoločnosti s často pochybným podnikaním. Portál Engadget najnovšie informoval, že na práve takéto profily si Meta plánuje čoskoro došliapnuť.

Meta plánuje „agresívnejšie“ zakročiť voči spamovým profilom

Spamové profily dnes na Instagrame alebo Facebooku spoznáte napríklad podľa toho, že popis pod príspevkom nemá s obsahom samotného príspevku nič spoločné. Práve voči takýmto profilom, ktoré „umelo nafukujú“ svoje dosahy prostredníctvom komentárov od falošných používateľov plánuje Meta najnovšie zakročiť. V tlačovej správe píše, že komentáre týchto profilov budú postupne menej viditeľné a pristúpiť môže ak vymazaniu stránok, ktoré budú vykazovať aktivitu tohto typu.

facebook
Zdroj: Meta

Spoločnosť tiež podľa jej slov testuje novú funkciu, ktorá umožní používateľov anonymne označovať komentáre ako „neužitočné„. Tieto kroky sú súčasťou novej iniciatívy Meta, ktorá si dala za cieľ urobiť najmä Facebook opäť „sympatickejším pre mladšiu generáciu dospelých“. To, že chce Mark Zuckerberg navrátiť Facebook do starých dobrých koľají, potvrdzuje aj príchod nového „Friends“ tabu, v ktorom vidíte exkluzívne len obsah od vašich priateľov bez odporúčaných príspevkov a reklám.

Facebook sa zatiaľ nevyjadril k omnoho aktuálnejšiemu problému

Je dobré, že spoločnosť upriamila pozornosť na vyššie spomínané profily, ktoré škodia obom platformám. Vo vyjadrení sa však vôbec nespomína oveľa väčší problém a to spam v podobe AI vygenerovaných obrázkov. Na tento trend upozornil portál 404 Media. Ako príklad uviedli obrázok „krevetového Ježiša“, ktorý sa začal objavovať vo feede mnohých používateľov.

facebook
Zdroj: 404 Media

S príchodom stále novších a lepších AI modelov na tvorenie obrázkov a videí, môžeme očakávať, že počty týchto príspekov budú do budúcna len rásť. Ak sa teda Meta dovtedy nespamätá, „farmy na obsah“ môžu byť čoskoro jej najmenší problém.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Prison Break sa vracia, bud úplne iný ako všetci čakali

Autor: Erik Košťany

Prison Break dostane reboot Milióny fanúšikov po celom svete ho pred dvadsiatimi rokmi zbožňovali. Príbeh dvoch bratov Lincolna a Michela…

Vo vesmíre je temná bublina. Ak sa dokážu fakty, odhalíme podstatu záhadnej hmoty

Autor: Roland Tokoly

Vysoká hmotnosť a žiadne svetlo V hlbinách vesmíru, kde svetlo putuje miliardy rokov, sa astronómom podarilo odhaliť nečakaný dôkaz o…

Štartuje európska revolúcia v doprave. Robotické taxíky z USA prichádzajú aj k nám

Autor: Kristína Sudorová

Robotaxíky už čoskoro aj v Európe Spoločnosť Waymo, dcérska firma konglomerátu Alphabet, oznámila, že už v roku 2026 plánuje spustiť…

EÚ schválila historickú zmenu. Už nikdy adaptér alebo nabíjačka bez USB-C

Autor: Slavomír Dzuričko

EÚ schválila novú reguláciu nabíjačiek a externých zdrojov Európska únia pokračuje v snahe znížiť množstvo elektronického odpadu a zvýšiť efektivitu…

AI na najvyššej úrovni. OMEN vytrel zrak všetkým herným notebookom na trhu

Autor: Matej Krajčovič

Poriadny test HP OMEN 17  Značku HP možno považujete najmä za výrobcu tlačiarní alebo kancelárskych počítačov. Faktom však je, že…

Orange predstavil vianočnú ponuku 2025: Takéto inovácie tu ešte neboli

Autor: Peter Hodal

Orange odštartoval svoju vianočnú kampaň 2025 pod mottom Prišiel čas byť spolu. Tento rok spája technológie, zábavu aj zodpovednosť, pričom…