Facebook prejde revolúciou. Zlikviduje problém, ktorý určite trápi aj vás

Autor: Tomáš Čítanie na 3 min.

Facebook bol pôvodne určený na zdieľanie si spomienok s riateľmi a objavovanie nového zaujímavého obsahu. Postupne sa však zo sociálnej siete stal reklamný nástroj, ktorý je často zneužívaný tzv. spamovými používateľmi.

Tí si vďaka správnemu načasovaniu trendového obsahu a využívania nastavení algoritmov dokážu za krátky čas nazbierať stotisíce sledovateľov a milióny interakcií, ktoré sú však často od falošných profilov. Svoje profily môžu následne predať alebo ponúkať ako reklamný priestor pre spoločnosti s často pochybným podnikaním. Portál Engadget najnovšie informoval, že na práve takéto profily si Meta plánuje čoskoro došliapnuť.

Meta plánuje „agresívnejšie“ zakročiť voči spamovým profilom

Spamové profily dnes na Instagrame alebo Facebooku spoznáte napríklad podľa toho, že popis pod príspevkom nemá s obsahom samotného príspevku nič spoločné. Práve voči takýmto profilom, ktoré „umelo nafukujú“ svoje dosahy prostredníctvom komentárov od falošných používateľov plánuje Meta najnovšie zakročiť. V tlačovej správe píše, že komentáre týchto profilov budú postupne menej viditeľné a pristúpiť môže ak vymazaniu stránok, ktoré budú vykazovať aktivitu tohto typu.

facebook
Zdroj: Meta

Spoločnosť tiež podľa jej slov testuje novú funkciu, ktorá umožní používateľov anonymne označovať komentáre ako „neužitočné„. Tieto kroky sú súčasťou novej iniciatívy Meta, ktorá si dala za cieľ urobiť najmä Facebook opäť „sympatickejším pre mladšiu generáciu dospelých“. To, že chce Mark Zuckerberg navrátiť Facebook do starých dobrých koľají, potvrdzuje aj príchod nového „Friends“ tabu, v ktorom vidíte exkluzívne len obsah od vašich priateľov bez odporúčaných príspevkov a reklám.

Facebook sa zatiaľ nevyjadril k omnoho aktuálnejšiemu problému

Je dobré, že spoločnosť upriamila pozornosť na vyššie spomínané profily, ktoré škodia obom platformám. Vo vyjadrení sa však vôbec nespomína oveľa väčší problém a to spam v podobe AI vygenerovaných obrázkov. Na tento trend upozornil portál 404 Media. Ako príklad uviedli obrázok „krevetového Ježiša“, ktorý sa začal objavovať vo feede mnohých používateľov.

facebook
Zdroj: 404 Media

S príchodom stále novších a lepších AI modelov na tvorenie obrázkov a videí, môžeme očakávať, že počty týchto príspekov budú do budúcna len rásť. Ak sa teda Meta dovtedy nespamätá, „farmy na obsah“ môžu byť čoskoro jej najmenší problém.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Do ChatGPT prichádza niečo, čo vás poriadne naštve. Ako to ovplyvní používanie?

Autor: Kristína Sudorová

ChatGPT už nemusí zostať bez reklám Používatelia populárneho chatbota ChatGPT si možno čoskoro budú musieť zvyknúť na naozaj nepríjemnú skutočnosť.…

Šíria sa videá z bojiska. Ukrajinské drony dostali AI a nič im nestojí v ceste

Autor: Roland Tokoly

Softvér prekonáva hardvér Ukrajinské bojisko sa v posledných rokoch zmenilo na laboratórium pre rýchlu evolúciu taktických dronov. FPV kvadrokoptéry sa…

STVR zvažuje vlastný Netflix. Zmení spôsob Slovákov sledovania televízie

Autor: Slavomír Dzuričko

Môže ísť o najväčší digitálny krok v histórii STVR Slovenská televízia a rozhlas (STVR) podľa informácií portálu Aktuality uvažuje o spustení…

Koniec bariér medzi iOS a Androidom: Dáta prenesiete ľahšie ako kedykoľvek

Autor: Kristína Sudorová

Apple a Google spájajú sily Apple a Google sa rozhodli spraviť veľký krok, ktorý by mohol odstrániť doterajšie „ekosystémové bariéry“…

Honor prichádza s vianočnou kampaňou na zamyslenie. Pripomína silu ľudských vzťahov

Autor: Peter

V predvianočnom zhone sa neraz necháme uniesť nákupnými zoznamami, termínmi a povinnosťami, ktoré nás odvádzajú od podstaty sviatkov. Spoločnosť HONOR…

Netflix v ohrození, úhlavný konkurent vytasil nepriateľskú ponuku na odkúpenie Warner Bros.

Autor: Erik Košťany

Paramount ponúka cez 100 miliárd pre Warner Bros. Napriek tomu, že dohoda o odkúpení jedného z najväčších svetových štúdií je…