Televízny archív bol donedávna nástrojom, ktorý mnohým ľuďom umožňoval sledovať ich obľúbené filmy a seriály bez reklám. Všetky reklamné pauzy totiž mohli jednoduchým kliknutím pretočiť a ušetriť si tak pri sledovaní desiatky minút času.
Prednedávnom sme vás informovali o snahe Markízy zakázať pretáčanie reklám pri pozeraní z archívu. Zákaz platil od 21. mája 2025 a ako prvá ho začala uplatňovať satelitná televízia Skylink. Oddnes sa však k nej pridáva aj najväčší prevádzkovateľ IPTV služieb na Slovensku, Slovak Telekom.
Prvé tri minúty reklamného bloku budú nevyhnutné pre preskočenie
Operátor o najnovších zmenách vo fungovaní archívu informuje priamo na svojej stránke. Z dôvodu technických možností svojej služby však nenasadil len limitovaný zákaz pretáčania reklám, ale plošný zákaz pretáčania programov dopredu. Platí to však len pri používateľoch, ktorí používajú Magio TV cez pevnú sieť. V prípade internetového archívu Magio TV sa jedná len o zákaz pretáčania reklám smerom dopredu.

Pri reláciách, ktoré už ukončili svoje živé vysielanie sa tak bude môcť užívateľ po časovej osy záznamu voľne pohybovať len po dobu jednej minúty.
Počas následného sledovania už po novom nebude môcť používateľ preskočiť reklamný blok bez toho, aby si z neho nepozrel aspoň prvé tri minúty. Pri pretáčaní smerom dozadu už zákaz neplatí a žiadny minimálny čas nastavený nie je. Trojminútové obmedzenie tiež neplatí v prípade, že používateľ sleduje ním záznam starší ako tri dni. Zákaz pretáčania reklám sa však uplatňuje na vlastné nahrávky aj záznamy z archívu.
Markíza dosiahla svoje, ďalší operátori budú nasledovať
O podobný zákaz sa Markíza usilovala už v roku 2019. Vtedy ju vypočula len satelitná televízia Skylink, ktorá zákaz uplatnila a o niekoľko týždňov následne zobrala späť, nakoľko žiadny iný operátor sa k nej nepridal. Teraz je však situácia iná a k Skylinku sa pridal aj Slovak Telekom, najväčší hráč na poli IPTV služieb na Slovensku.
Je teda viac ako pravdepodobné, že ostatní operátori ich budú postupne nasledovať. Koniec koncov, samotný Slovak Telekom na svojej stránke píše: „Ako operátor sme boli povinní uplatniť zákaz pretáčania reklám. V opačnom prípade by sme porušili licenčné podmienky a nemohli dotknutné služby ďalej poskytovať. Podľa medializovaných informácií, bude zákaz pretáčania reklám Markíza vyžadovať aj od ostatných operátorov„.