ČERNÁK prevalcoval Hollywood. Za 11 dní zarobil milióny eur

Autor: Zuzana Hlašeková Čítanie na 3 min.

Fenomén streamovacích služieb

Pokračovanie úspešného filmu o známom slovenskom mafiánovi láme jeden rekord za druhým. Černák sa stal filmom s najúspešnejším otváracím víkendom v histórii slovenských kín. Odborník však upozorňuje na výraznejší prepad návštevnosti v porovnaní s prvým dielom.

Druhá časť mafiánskeho diptychu režiséra Petra Kronera prekonala magickú hranicu dvoch miliónov eur už po jedenástich dňoch od premiéry. S celkovými tržbami 2 058 733 eur a návštevnosťou 254 949 divákov sa tak radí medzi najúspešnejšie slovenské filmy všetkých čias.

„Prekonanie dvojmiliónovej hranice za 11 až 12 dní je nový rekord, rovnako ako aj prekonanie štvrťmiliónovej návštevnosti,“ potvrdzuje filmový kritik a expert na filmové dáta Michal Korec z portálu Kinema pre portál Forbes.sk. Už počas otváracieho víkendu film prekonal doterajšie rekordy, keď do kín prilákal 133 586 divákov a zarobil vyše milión eur. Týmto výkonom za sebou nechal také blockbustery ako Avengers: Endgame či prvý diel Miki.

Zaujímavým faktorom úspechu druhého dielu je podľa filmového kritika Petra Konečného aj vplyv streamovacej služby Netflix. „Jednotku si pozrelo v kinách takmer 380-tisíc divákov a desaťtisíce práve na Netflixe. Tí, ktorí si pozreli prvú časť na tejto platforme, sa tak pridali k tým, ktorí si chceli dvojku pozrieť v kinách,“ vysvetľuje Konečný.

Film sa stal podľa kritikov určitým typom spoločenskej udalosti. „Ľudia sa chcú medzi sebou o tomto filme porozprávať a nechcú sa v robote cítiť odstrčení,“ dodáva Konečný s upozornením, že pri zobrazovaní historických udalostí treba dbať na faktickú presnosť.

V jednom fakte je MIKI stále úspešnejší

Napriek rekordným číslam však odborníci upozorňujú na jeden znepokojujúci trend. Medzi prvým a druhým týždňom premietania zaznamenal Černák výraznejší prepad návštevnosti (42,1 %) v porovnaní s prvým dielom (32,9 %). „Podľa očakávaní má Černák vyššiu úvodnú návštevnosť ako Miki počas prvých dní. To je tradične pravidlo pokračovaní. Divákov zaujíma vyústenie príbehu,“ vysvetľuje Korec. Predpokladá, že film by mohol dosiahnuť celkové tržby medzi 3,2 až 3,3 milióna eur.

K úspechu filmu prispel aj vhodne zvolený termín premiéry v januári, ktorý sa ukázal ako takticky efektívnejší než augustový termín prvého dielu. Svoju úlohu zohralo aj zvýšené vstupné v kinách v dôsledku nárastu DPH.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Veľká zmena: Známu aplikáciu vo Windows nahrádza úplne nová

Autor: Peter

Už žiadna Vzdialená plocha V dynamickom svete technológií sa produktivita stále viac spolieha na flexibilné nástroje, ktoré umožňujú prácu odkiaľkoľvek.…

Ľudia zúria. Známa služba zrušila seriál so skvelým hodnotením

Autor: Zuzana Hlašeková

Seriál končí aj napriek výborným hodnoteniam Apple TV+ nedávno oznámil, že sci-fi seriál Sunny nedostane druhú sériu, čím zmaril nádeje…

Horúca novinka: Gigantický IT obchod za 32 miliárd je spečatený

Autor: Peter Steigauf

Google urobil významné rozhodnutie Google kupuje spoločnosť Wiz. Internetový gigant pohltí kyberbezpečnostnú firmu za 32 miliárd dolárov, oznámila v utorok…

Android 15 a One UI 7 prichádza na ďalšie Samsungy. Tu je zoznam modelov + dátum

Autor: Peter

Samsung je vo svete smartfónov s Androidom lídrom v oblasti aktualizácií svojich modelov. Pre tie najlepšie ponúka mimoriadne dlhú podporu,…

Nepomohla ani hviezda Batmana. Sľubné sci-fi skončí v katastrofálnej strate

Autor: Zuzana Hlašeková

Malo to byť prelomové sci-fi, je z toho 100 miliónový prepadák Warner Bros. čelí ďalšiemu finančnému fiasku. Ich nový sci-fi…

Mimoriadne: Slovenskí podnikatelia s iPhonmi získali najdôležitejšiu novinku za dlhé roky

Autor: Peter

Slovenská sporiteľňa prichádza s novinkou, ktorá uľahčí život malým firmám, živnostníkom a podnikateľom. Na prijímanie bezkontaktných platieb už nebudú potrebovať…