ČERNÁK prevalcoval Hollywood. Za 11 dní zarobil milióny eur

Autor: Zuzana Hlašeková Čítanie na 3 min.

Fenomén streamovacích služieb

Pokračovanie úspešného filmu o známom slovenskom mafiánovi láme jeden rekord za druhým. Černák sa stal filmom s najúspešnejším otváracím víkendom v histórii slovenských kín. Odborník však upozorňuje na výraznejší prepad návštevnosti v porovnaní s prvým dielom.

Druhá časť mafiánskeho diptychu režiséra Petra Kronera prekonala magickú hranicu dvoch miliónov eur už po jedenástich dňoch od premiéry. S celkovými tržbami 2 058 733 eur a návštevnosťou 254 949 divákov sa tak radí medzi najúspešnejšie slovenské filmy všetkých čias.

„Prekonanie dvojmiliónovej hranice za 11 až 12 dní je nový rekord, rovnako ako aj prekonanie štvrťmiliónovej návštevnosti,“ potvrdzuje filmový kritik a expert na filmové dáta Michal Korec z portálu Kinema pre portál Forbes.sk. Už počas otváracieho víkendu film prekonal doterajšie rekordy, keď do kín prilákal 133 586 divákov a zarobil vyše milión eur. Týmto výkonom za sebou nechal také blockbustery ako Avengers: Endgame či prvý diel Miki.

Zaujímavým faktorom úspechu druhého dielu je podľa filmového kritika Petra Konečného aj vplyv streamovacej služby Netflix. „Jednotku si pozrelo v kinách takmer 380-tisíc divákov a desaťtisíce práve na Netflixe. Tí, ktorí si pozreli prvú časť na tejto platforme, sa tak pridali k tým, ktorí si chceli dvojku pozrieť v kinách,“ vysvetľuje Konečný.

Film sa stal podľa kritikov určitým typom spoločenskej udalosti. „Ľudia sa chcú medzi sebou o tomto filme porozprávať a nechcú sa v robote cítiť odstrčení,“ dodáva Konečný s upozornením, že pri zobrazovaní historických udalostí treba dbať na faktickú presnosť.

V jednom fakte je MIKI stále úspešnejší

Napriek rekordným číslam však odborníci upozorňujú na jeden znepokojujúci trend. Medzi prvým a druhým týždňom premietania zaznamenal Černák výraznejší prepad návštevnosti (42,1 %) v porovnaní s prvým dielom (32,9 %). „Podľa očakávaní má Černák vyššiu úvodnú návštevnosť ako Miki počas prvých dní. To je tradične pravidlo pokračovaní. Divákov zaujíma vyústenie príbehu,“ vysvetľuje Korec. Predpokladá, že film by mohol dosiahnuť celkové tržby medzi 3,2 až 3,3 milióna eur.

K úspechu filmu prispel aj vhodne zvolený termín premiéry v januári, ktorý sa ukázal ako takticky efektívnejší než augustový termín prvého dielu. Svoju úlohu zohralo aj zvýšené vstupné v kinách v dôsledku nárastu DPH.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Toto je teraz suverénne najsledovanejší film Netflixu. Potvrdili mu pokračovanie, no s háčikom

Autor: Erik Košťany

Pokračovanie jednotky Netflixu až o pár rokov Netflix tento rok dostal nového kráľa rebríčkov najsledovanejších filmov. Od roku 2021 držala…

Vedci v šoku. Záhadná kométa 3I/ATLAS mení tvar aj smer letu

Autor: Kristína Sudorová

Aktualizované 10.11.2025: Astronómovia z NASA hlásia prekvapivé správy o medzihviezdnom objekte 3I/ATLAS, ktorý práve prechádza našou slnečnou sústavou. Nové merania…

Skladacie telefóny sú síce skvelé, no čo ak ich chete predať? Kruto zaplačete

Autor: Peter

Skladacie telefóny sú dnes najdrahšími modelmi na trhu. Technológie v nich predstavujú to najlepšie, čo je momentálne možné mať, no…

Ľudia s AirPods dostávajú v Európe brutálnu sci-fi funkciu. Čo Slováci?

Autor: Slavomír Dzuričko

Živý preklad v AirPodoch prichádza do Európy Spoločnosť Apple konečne rozširuje svoju pokročilú funkciu Živý preklad (tzv. "Live Translation") aj…

Najlepší akčný film roka. Predátor zničil kiná a dokázal vec, ktorá tu nebola 40 rokov

Autor: Erik Košťany

Rekordné tržby filmu Predátor: Nebezpečná zóna Premiára v kinách počas minulého týždňa patrila filmu Predátor: Nebezpečná zóna. Táto snímka, ktorá…

Apple v Európe potichu vypína obľúbenú funkciu

Autor: Kristína Sudorová

Apple v EÚ odstraňuje prvú funkciu, ďalšie môžu nasledovať Apple sa opäť dostáva do centra pozornosti pre zmeny, ktoré pripravuje…