ČERNÁK prevalcoval Hollywood. Za 11 dní zarobil milióny eur

Autor: Zuzana Hlašeková Čítanie na 3 min.

Fenomén streamovacích služieb

Pokračovanie úspešného filmu o známom slovenskom mafiánovi láme jeden rekord za druhým. Černák sa stal filmom s najúspešnejším otváracím víkendom v histórii slovenských kín. Odborník však upozorňuje na výraznejší prepad návštevnosti v porovnaní s prvým dielom.

Druhá časť mafiánskeho diptychu režiséra Petra Kronera prekonala magickú hranicu dvoch miliónov eur už po jedenástich dňoch od premiéry. S celkovými tržbami 2 058 733 eur a návštevnosťou 254 949 divákov sa tak radí medzi najúspešnejšie slovenské filmy všetkých čias.

„Prekonanie dvojmiliónovej hranice za 11 až 12 dní je nový rekord, rovnako ako aj prekonanie štvrťmiliónovej návštevnosti,“ potvrdzuje filmový kritik a expert na filmové dáta Michal Korec z portálu Kinema pre portál Forbes.sk. Už počas otváracieho víkendu film prekonal doterajšie rekordy, keď do kín prilákal 133 586 divákov a zarobil vyše milión eur. Týmto výkonom za sebou nechal také blockbustery ako Avengers: Endgame či prvý diel Miki.

Zaujímavým faktorom úspechu druhého dielu je podľa filmového kritika Petra Konečného aj vplyv streamovacej služby Netflix. „Jednotku si pozrelo v kinách takmer 380-tisíc divákov a desaťtisíce práve na Netflixe. Tí, ktorí si pozreli prvú časť na tejto platforme, sa tak pridali k tým, ktorí si chceli dvojku pozrieť v kinách,“ vysvetľuje Konečný.

Film sa stal podľa kritikov určitým typom spoločenskej udalosti. „Ľudia sa chcú medzi sebou o tomto filme porozprávať a nechcú sa v robote cítiť odstrčení,“ dodáva Konečný s upozornením, že pri zobrazovaní historických udalostí treba dbať na faktickú presnosť.

V jednom fakte je MIKI stále úspešnejší

Napriek rekordným číslam však odborníci upozorňujú na jeden znepokojujúci trend. Medzi prvým a druhým týždňom premietania zaznamenal Černák výraznejší prepad návštevnosti (42,1 %) v porovnaní s prvým dielom (32,9 %). „Podľa očakávaní má Černák vyššiu úvodnú návštevnosť ako Miki počas prvých dní. To je tradične pravidlo pokračovaní. Divákov zaujíma vyústenie príbehu,“ vysvetľuje Korec. Predpokladá, že film by mohol dosiahnuť celkové tržby medzi 3,2 až 3,3 milióna eur.

K úspechu filmu prispel aj vhodne zvolený termín premiéry v januári, ktorý sa ukázal ako takticky efektívnejší než augustový termín prvého dielu. Svoju úlohu zohralo aj zvýšené vstupné v kinách v dôsledku nárastu DPH.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Toto je nečakané najlepší smartfón sveta vo výdrž batérie

Autor: Kristína Sudorová

Výdrž batérie, ktorá vyráža dych Výdrž batérie patrí v posledných rokoch medzi najdiskutovanejšie parametre smartfónov. Hoci moderné zariadenia prinášajú stále…

Slováci dostali jeden z najlepších filmov 2025 online. Kritici mu dali 100 %

Autor: Erik Košťany

Film Jedna bitka za druhou už je online Mimoriadne kreatívne spojenie žánrov či nová okamžitá hollywoodka klasika. Aj to sú…

Seriál Mass Effect odhalil dôležité detaily deja, fanúšikovia sú absolútne zhrození

Autor: Erik Košťany

Seriál Mass Effect hlási veľké zmeny Je to už 11 mesiacov, odkedy sme sa dozvedeli, že spoločnosť Amazon chystá seriál…

WhatsApp pre Windows skončil: Webový verzia je šialený žrút pamäte

Autor: Kristína Sudorová

WhatsApp mení pravidlá hry Aplikácia WhatsApp pre systém Windows 11 prechádza výraznou zmenu. Aplikácia totiž končí ako natívna aplikácia a…

Hráči ušetria. AMD prináša lacnejší herný procesor, ktorý ale zadupáva Intel

Autor: Slavomír Dzuričko

AMD Ryzen 5 7500X3D je nový herný a cenovo dostupnejší procesor Spoločnosť AMD predstavila nový procesor Ryzen 5 7500X3D, ktorý…

Muskovi a SpaceX vytreli zrak. Najväčší konkurent pristál s raketou na prvý pokus

Autor: Roland Tokoly

Pristátie na prvý pokus New Glenn sa vo štvrtok zapísal do dejín moderných nosných rakiet. Obrovský prvý stupeň pristál na…