Google si za obdobie svojho fungovania vybudoval naozaj pevnú základňu. Je viac ako pravdepodobné, že každý človek na svete sa s ním v nejakej forme stretol. Dôkazom je samotný pojem „googliť„, ktorý označuje vyhľadávanie informácií. Americký gigant však na svojej vtedajšej sile začína postupne strácať.
Používatelia dnes totiž už nechcú vyhľadávať klasickým písaním. Vďaka vzostupu umelej inteligencie, je dnes pre nich stále sympatickejšie používať na vyhľadávanie hlas alebo prirodzený jazyk. Google síce na AI vlnu naskočil, no vyzerá to tak, že neskoro. Jeho najväčší klient sa totiž podľa najnovších informácií už pozerá po iných alternatívach.
Apple uvažuje nad implementáciou AI vyhľadávačov do Safari
Kalifornská spoločnosť oznámila, že „aktívne vyhľadáva“ alternatívy prehliadačov. Stalo sa tak po tom, ako vôbec prvýkrát v histórii klesol počet vyhľadávaní cez vyhľadávač Safari. Z dát vyplýva, že používatelia stále častejšie siahajú po alternatívach v podobe AI prehliadačov od OpenAI, Perplexity AI, Anthropic a ďalších. Nástroje sa totiž používaním učia a vedia si pamätať, čo ste už v minulosti vyhľadávali. Na základe toho by vám teda mali vedieť podať informácie efektívnejšie a prispôsobiť ich tomu, čo vás reálne zaujíma.

S tým však prichádza aj otázka ohľadne objektívnosti a pravdivosti poskytnutých informácií. Nástroje umelej inteligencie totiž ešte stále zvyknú halucinovať alebo prekrúcať fakty.
Obavy prejavujú aj majitelia webových stránok. Pokiaľ totiž používateľovi informácie z ich stránky poskytne umelá inteligencia, prídu o návštevnosť a tým pádom aj o zisky z reklám. Pri Apple sa potom kladie špeciálny dôraz aj na súkromie používateľov. Na všetky tieto témy bude musieť spoločnosť medzičasom nájsť riešenie.
Apple aj napriek nižšej návštevnosti oroduje za Google
Eddy Cue, senior viceprezident pre služby v Apple, však v rovnakom čase obhajuje Google na súde, pri ktorom sa rozhodne o jeho ďalšom osude. Google totiž na základe zverejnených informácií platí Apple približne 20 miliárd ročne za to, aby bol Chrome predvoleným prehliadačom v Safari. To je suma, ktorá tvorí približne 36 % príjmov Googlu z mobilnej reklamy. Pre Apple ide na druhú o čistý zisk, o ktorý pochopiteľne nechce prísť.
Cue však na súde zároveň naznačil, že tento pokles je pre nich dobrým argumentom pre nájdenie lepšej alternatívy na vyhľadávanie pre ich používateľov. Minimálne by bol rád, keby môže dať používateľom na výber. Na uvedené informácie samozrejme zareagovala aj burza a akcie Alphabetu, materskej spoločnosti Googlu, sa prepadli o 7 %.