Nový film Pixaru už nájdete online. Ublížila mu LGBTI kontroverzia

Autor: Erik Košťany Čítanie na 3 min.

Elio na Disney+

Spoločnosť Disney má tento rok v kinách ako na horskej dráhe. Striedajú sa mu neúspechy a veľmi dobre zarábajúcimi kúskami. Bohužiaľ, na horšom konci spektra bol aj najnovší animovaný film od Pixaru. Teraz však Elio prichádza na streamovaciu službu Disney+, čo znamená, že môže dostať novú šancu od divákov.

Príbeh rozpráva o mladom chlapcovi Eliovi, ktorý je absolútnym fanatikom do vesmíru a mimozemšťanmi je takmer posadnutý. Jeho život tak naberie úplne iné obrátky, keď ho mimozemská civilizácia odnáša do Komuniverza, ktorá je plná zástupcov iných galaxií. Veria, že práve Elio je zástupcom Zeme. On sa musí naučiť takto správať a zároveň si získať dôveru ostatných, aby ochránil našu planétu.

ELIO (2025) oficiálny trailer

U divákov zarezonoval, kiná však nenavštevovali

Animák si vďaka svojim témam objavovaním samého seba a hľadaním svojej identity v cudzom svete získala veľmi dobré ohlasy u divákov. Od nich si získala na portáli Rotten Tomatoes postupom času skóre až 90 %. Viacerí z nich dokonca aj oceňujú, že film upustil od svojej pôvodnej vízie, kde mal mladý chlapec zápasiť aj s hľadaním svojej orientácie, a tak sa nestal iba ďalším kúskom s LGBTI tematikami.

Problémom však bolo, že po prerábkach (práve aj so spomenutou tematikou) nedala spoločnosť filmu dostatočnú reklamu. Takmer až absencia ukážok spôsobila, že si sci-fi animovaný príbeh odniesol z kín počas otváracieho víkendu iba 35 miliónov, čo bol pre Disney najhorší výsledok za celé roky.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Disney+ (@disneyplusza)

Nová nádej v online priestore

So stúpajúcimi diváckymi ohlasmi by sa dalo čakať, že slabšie zárobky doženie a dokáže si vrátiť aspoň svoj 150 miliónový rozpočet. Avšak ani ďalšie týždne neboli práve ružové. Celkovo sa filmu doteraz podarilo priniesť z kín po celom svete iba 154 miliónov dolárov. Len pre porovnanie – snímka Buzz Lightyear, ktorá bol všeobecne považovaná za neúspech, dokázala v roku 2022 zarobiť 226,4 milióna.

Nová Pixarovka však včera, 17. septembra pribudla na streamovaciu službu Disney+. Nádejou pre štúdio tak stále je, že sa mu bude dariť na tejto platforme. Budeme sledovať či sa v nasledujúcich dňoch prebojuje do rebríčka najsledovanejších filmov služby.

Obsahuje témy:

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Nový film Pixaru už nájdete online. Ublížila mu LGBTI kontroverzia

Autor: Erik Košťany

Elio na Disney+ Spoločnosť Disney má tento rok v kinách ako na horskej dráhe. Striedajú sa mu neúspechy a veľmi…

6500 mAh batéria a 120 Hz displej. 119 eurový Honor ohromil Slovákov

Autor: Peter

Honor 400 Smart je najnovším prírastkom obľúbeného čínskeho výrobcu, ktorý sa výbavou radí do nižšej strednej triedy. Zaujme v prvom…

Varovanie pre Slovákov: Ak máte jeden z týchto vysávačov, môže vám zhorieť pred očami

Autor: Peter

Spoločnosť Groupe SEB oznámila dobrovoľné stiahnutie akumulátorov určených pre tyčové vysávače X-force FLEX 14.60 a X-force FLEX 15.60 typu RH99.…

Senzácia je na svete. DiCaprio ohúril kritikov, novému filmu dali 10 z 10

Autor: Erik Košťany

Prvé recenzie na film Jedna bitka za druhou Odkedy prišli prvé ukážky na film Jedna bitka za druhou, diváci sa…

Šialené, ale reálne. Windows v iPhone už nie je sen a môže ho mať každý

Autor: Peter

Určite ste už počuli rôzne príbehy o tom, čo všetko je možné na smartfónoch spustiť. Najnovšie však sociálne siete obletela…

Začína vláda AI: Prvý AI minister je v Európe, krajina ním porazí korupciu

Autor: Roland Tokoly

Technológiou proti korupcii Albánsko sa rozhodlo postúpiť o krok ďalej v digitalizácii verejnej správy a ako prvá krajina na svete…