Zmena priorít a koniec dvoch projektov
Mozilla sa rozhodla pre rázny krok: Aplikácia Pocket končí. Služba, ktorá možňuje používateľom ukladať si články na neskoršie čítanie, prestane existovať postupne. Organizácia zároveň zruší aj bezpečnostné rozšírenie Fakespot. Informovala o tom v blogovom príspevku.
Nadácia zdôvodnila rozhodnutie tým, že ľudia dnes prehliadajú internet inak než kedysi. Chce sa vraj viac sústrediť na projekty, ktoré lepšie zodpovedajú novým preferenciám používateľov.
Aplikácia Pocket končí v niekoľkých fázach
Mozilla prestala ponúkať webovú aplikáciu Pocket novým používateľom už 22. mája. Tí, ktorí si ju nainštalovali skôr, ju môžu dočasne používať ďalej. Od 8. júla 2025 aplikácia Pocket končí úplne. Nadácia vám neponúkne žiadnu alternatívu. Vyskúšať si môžete konkurenčné projekty ako napríklad Instapaper či Raindrop.io.
Mozilla vráti používateľom pomernú časť predplatného v prípade, že si zaplatili ročné členstvo. Mesačné predplatné sa vám už po máji neobnoví.

Padlo prísne ultimátum
Nadácia dala používateľom čas do 8. októbra 2025, aby si stiahli svoje uložené články, poznámky a odkazy. Po tomto dátume odstráni všetky používateľské kontá aj dáta.
Kto si chce zoznamy uložiť, nájde návod na export v HTML formáte v zákazníckej sekcii na oficiálnom webe. Export môže trvať dlhšie, a preto by ste si ho nemali nechávať na poslednú chvíľu.
Mozilla ruší aj Fakespot
Spolu s Pocketom Mozilla ruší tiež projekt Fakespot. Oznam o tom už nájdete aj na oficiálnom webe. Rozšírenie, ktoré malo odhaľovať falošné recenzie a podvodné internetové obchody, stratilo ekonomický zmysel.
Mozilla priznala, že nenašla udržateľný obchodný model. Projekt, ktorý kúpila v roku 2023, ukončí už po dvoch rokoch – 1. júla 2025 vypne rozšírenie, mobilné aplikácie aj web.

Hrozba pre kľúčovú spoluprácu
Mozilla čelí v poslednej dobe silnému finančnému tlaku. Väčšinu svojich príjmov získava od Googlu, ktorý jej platí za to, aby sa vo Firefoxe zobrazoval ako predvolený vyhľadávač.
V roku 2023 priniesla táto dohoda Mozille približne 495 miliónov dolárov, čo je pri dnešnom kurze zhruba 435 miliónov eur. Podozrenia z porušenia hospodárskej súťaže však túto dohodu ohrozujú.
Nadácia preto mení priority. Chce sa viac sústrediť na prehliadač Firefox a na to, ako používateľom odporúčať kvalitný obsah priamo v ňom. Či si najnovším krokom získa dôveru používateľov, ukážu až najbližšie mesiace.