Spoločnosti sa premenovávaniu ich známych služieb alebo produktov vyhýbajú veľkým oblúkom. Okrem zmätku, ktorý to v očiach používateľov často spôsobí, je to aj procesne náročná záležitosť.
Pred približne dvomi rokmi sa na túto náročnú cestu vydala spoločnosť Warner Bros. Discovery, ktorá sa rozhodla premenovať populárnu streamovaciu službu HBO Max na jednoslovné Max. Novinári aj fanúšikovia už vtedy namiestali, že značka HBO má svoj „odkaz“ a tento krok spoločnosti neprospeje. Vyzerá to tak, že WBD si to pri spätnom pohľade na vec uvedomilo tiež.
HBO Max sa po dvoch rokoch vracia na scénu
Spoločnosť Warner Bros. Discovery vo svojej tlačovej správe informuje, že „zohla chrbát“ a v priebehu leta opäť premenuje službu Max na pôvodný názov HBO Max. „Návrat značky HBO do HBO Max bude hnacím motorom služby a posilní jedinečnosť, ktorú môžu predplatitelia od tejto ponuky očakávať. Je to tiež dôkazom ochoty spoločnosti WBD neustále odvážne vylepšovať svoju stratégiu a prístup – opierajúc sa vo veľkej miere o spotrebiteľské údaje a poznatky – s cieľom dosiahnuť čo najlepší úspech,“ píše spoločnosť v tlačovej správe.

Značka obhajovala vtedajšiu zmenu názvu tým, že sa chce priblížiť širšiemu spektru používateľov a ponúknuť niečo každému. Konkurenčná výhoda sa však nedostavila a Max sa stále nedoťahuje na aktuálneho lídra v oblasti video streamovacích služieb, Netflix.
Spoločnosť sa teda opäť rozhodla ísť cestou užšej, ale zato kvalitnejšej ponuky obsahu. „Budeme sa naďalej zameriavať na to, čo nás robí jedinečnými – nie všetko pre každého v domácnosti, ale niečo odlišné a skvelé pre dospelých a rodiny. To naozaj nie je subjektívne, dokonca ani kontroverzné – náš program jednoducho zasiahne inak,“ povedal prezident Warner Bros. Discovery a CEO pre sekciu streamovania JB Perrette.
Služba si na sociálnych sieťach vytvorila vlastnú kolekciu vtipov
Marketingové oddelenie WBD očakávalo, že používatelia nenechajú ich návrat k pôvodnej značke prejsť mlčaním. Ešte predtým, ako by si z nich začali robiť srandu, tak zdieľali niekoľko vlastných vtipných obrázkov. Jeden vykresľuje HBO Max ako postavu Jon Snow v ikonickej scéne z Game Of Thrones, ďalšia je upravenou verziou obrázku Spider-Manov ukazujúcich jeden na druhého.


Službe Max sa inak ani po zmene mena nedarilo vôbec zle. Za posledné dva roky zvýšila streamovacia divízia svoju ziskovosť o 3 miliardy dolárov a za posledný rok jej pribudlo 22 miliónov predplatiteľov. Predpoklad je, že do konca roka 2026 ich bude 150 miliónov, pričom aktuálne ich má niečo cez 122 miliónov. Pre porovnanie, Netflix začínal rok 2025 s vyše 302 miliónmi predplatiteľov.