Platforma YouTube neustále zavádza nové a nové funkconality. Niektoré používatelia ocenia, iné zase nenávidia. Tá najaktuálnejšia však poteší každého, pretože umožní vypnúť pre niekoho mimoriadne otravné závery videí. Na tému upozornil portál Android Authority.
YouTube prichádza s novinkou, ktorá uľahčí život
Platforma tvorcom umožňuje počas posledných sekúnd videa (5-20 sekúnd) na obrazovku umiestniť až štyri interaktívne prvky. Tie sú známe ako takzvané koncové obrazovky a používajú sa na propagáciu iných videí, povzbudenie divákov k prihláseniu na odber a podobne. Lenže zvyknú sa zobraziť akurát v čase, kedy ešte pozeráte video a môžu vám uniknúť nejaké detaily z obrazu, keďže ten je takýmto prvkom prekrytý.
Niektorí používatelia sú z toho doslova frustrovaní a nepáči sa im to, pretože chcú svoje obľúbené video dopozerať do absolútneho konca, a to bez rušivých elementov. YouTube po novom umožní s týmito otravnými vyskakovacími oknami niečo urobiť.

V pláne je niekoľko aktualizácií, ktoré prinesú ďalšie novinky, no nás teraz zaujíma práve tá, ktorá zatočí s týmto obsahom. Platforma pridá tlačidlo „Skryť,“ ktoré tieto obrazovky pred používateľom skryje. Tlačidlo bude nenápadne umiestnené v pravom hornom rohu, takže bude ľahko dostupné.
Ak budete chcieť predsalen záverečné obrazovky vidieť, budete si ich môcť znovu aktivova tlačidlom „Zobraziť.“ Druhá aktualizácia je určená pre počítačovú verziu prehrávača a odstráni tlačidlo na odber, ktoré sa zvyčajne zobrazí, keď podržíte kurzor myši nad ochrannou známkou videa.
Žiadali si to samotní používatelia
Tlačidlo skryt sa bude vzťahovať len na video, ktoré práve pozeráte. To znamená, že nepôjde o akýsi celosystémový prepínač. Po prechode na ďalšie video bude teda nutné záverečnú obrazovku opäť deaktivovať.
Dôvodom tohto rozhodnutia bola podľa platformy spätná väzba používateľov, ktorí si žiadali riešenie:
„Používatelia nám povedali, že chcú možnosti na minimalizáciu rozptýlenia vo videách, aby sa mohli ľahšie sústrediť na obsah, ktorý sledujú.“
Odstránenie záverečných obrazoviek nebude mať takmer žiadny vplyv na tvorcov videí. Platforma uviedla, že ich skrytie síce viedlo počas testovania k poklesu zhliadnutí, no rozdiel je len 1,5 percenta.