Slováci budú hromžiť. WhatsApp začína zobrazovať ľuďom reklamy

Autor: Erik Košťany Čítanie na 2 min.

WhatsApp zavádza reklamy

Mobilnú aplikáciu WhatsApp využíva na komunikáciu každodenne až 1,5 miliardy ľudí. Doteraz bola primárne využívaná na posielanie správ, spoločnosť Meta však prináša aj dlho diskutované nové funkcie. Priaznivcami žiadané pridanie obsahu prichádza aj s druhou, nepríjemnou súčasťou – bude obsahovať reklamy.

Dve novinky priniesli súčasne. Prvou z nich sú Statusy. Budete môcť sledovať aktuálny status vašich priateľov z ich dňa aj bez toho, aby ste im museli priamo posielať správu. Podobu môžu mať už dobre známych Príbehov z Facebooku či Instagramu. Zároveň môžete aj priamo na status reagovať, prípadne okolo neho vytvoriť spoločnú konverzáciu, aby ste vedeli diskutovať s viacerými používateľmi o rovnakej téme.

WhatsApp kanály
Zdroj: About Meta

Promované Kanály aj ich platený obsah

Druhou veľkou novinkou sú Kanály. Budete môcť podporiť a sledovať vašich obľúbených autorov, weby s novinkami a mnoho ďalšieho. Tu však prichádza aj prvá forma plateného obsahu. Niektoré kanály môžu obsahovať prémiové súčasti, ku ktorým sa dostanete iba za mesačný poplatok. Navyše sa budú každodenne zobrazovať promované kanály, ktoré budú vyberať samostatní administrátori služby a prezentovať ich používateľom.

Aj samotné kanály môžu zobrazovať svoje statusy, pri ktorých budú prezentovať svoj obsah. Spoločnosť Meta funkcionalitu nejako nezastrešuje a priamo priznáva, že ide o reklamný obsah. Dodáva však, že sa to môže pre niektorých stať vítanou súčasťou, pretože môže priamo nadviazať správami o svojom vyhľadávanom produkte.

WhatsApp kanály statusy reklamy
Zdroj: About Meta

Súkromné konverzácie zostávajú v bezpečí

Aplikácia bude reklamy zobrazovať iba v sekcii Kanály, ku ktorým sa budete môcť jednoducho prekliknúť z četov. Ak teda chcete službu naďalej využívať iba na komunikáciu so svojimi priateľmi a blízkymi, reklamný obsah vás nijako neovplyvní.

Meta zároveň aj upozorňuje, že všetky konverzácie naďalej zostávajú chránené end-to-end šifrovaním, a preto sa netreba obávať, že by ich videl ktokoľvek ďalší. Potvrdzuje aj, že žiadnym platcom reklamy nebudú poskytované osobné údaje či telefonické kontakty ľudí a číslo nebude dostupné ani v spoločnom konverzácii reagujúcej na produkty.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

IT zázrak: Windows 95 rozbehal na lacnom Wi-Fi čipe, ktorý je v klimatizáciách

Autor: Kristína Sudorová

Windows 95 beží na hardvéri menšom než kreditná karta Technický nadšenec He Chunhui predviedol fascinujúcu ukážku softvérovej kreativity. Podarilo sa…

Bizarnosť roka: Na tejto klávesnici nenapíšete ani riadok. Je ale najbezpečnejšia na trhu

Autor: Slavomír Dzuričko

Revolučná softvérová klávesnica pre mobil Vývojári predstavujú netradičný prístup k zadávaniu textu na mobilných zariadeniach. Softvérová klávesnica tOndO nevyužíva bežné…

Toto je nečakané najlepší smartfón sveta vo výdrž batérie

Autor: Kristína Sudorová

Výdrž batérie, ktorá vyráža dych Výdrž batérie patrí v posledných rokoch medzi najdiskutovanejšie parametre smartfónov. Hoci moderné zariadenia prinášajú stále…

Slováci dostali jeden z najlepších filmov 2025 online. Kritici mu dali 100 %

Autor: Erik Košťany

Film Jedna bitka za druhou už je online Mimoriadne kreatívne spojenie žánrov či nová okamžitá hollywoodka klasika. Aj to sú…

Seriál Mass Effect odhalil dôležité detaily deja, fanúšikovia sú absolútne zhrození

Autor: Erik Košťany

Seriál Mass Effect hlási veľké zmeny Je to už 11 mesiacov, odkedy sme sa dozvedeli, že spoločnosť Amazon chystá seriál…

WhatsApp pre Windows skončil: Webový verzia je šialený žrút pamäte

Autor: Kristína Sudorová

WhatsApp mení pravidlá hry Aplikácia WhatsApp pre systém Windows 11 prechádza výraznou zmenu. Aplikácia totiž končí ako natívna aplikácia a…