Slováci budú hromžiť. WhatsApp začína zobrazovať ľuďom reklamy

Autor: Erik Košťany Čítanie na 2 min.

WhatsApp zavádza reklamy

Mobilnú aplikáciu WhatsApp využíva na komunikáciu každodenne až 1,5 miliardy ľudí. Doteraz bola primárne využívaná na posielanie správ, spoločnosť Meta však prináša aj dlho diskutované nové funkcie. Priaznivcami žiadané pridanie obsahu prichádza aj s druhou, nepríjemnou súčasťou – bude obsahovať reklamy.

Dve novinky priniesli súčasne. Prvou z nich sú Statusy. Budete môcť sledovať aktuálny status vašich priateľov z ich dňa aj bez toho, aby ste im museli priamo posielať správu. Podobu môžu mať už dobre známych Príbehov z Facebooku či Instagramu. Zároveň môžete aj priamo na status reagovať, prípadne okolo neho vytvoriť spoločnú konverzáciu, aby ste vedeli diskutovať s viacerými používateľmi o rovnakej téme.

WhatsApp kanály
Zdroj: About Meta

Promované Kanály aj ich platený obsah

Druhou veľkou novinkou sú Kanály. Budete môcť podporiť a sledovať vašich obľúbených autorov, weby s novinkami a mnoho ďalšieho. Tu však prichádza aj prvá forma plateného obsahu. Niektoré kanály môžu obsahovať prémiové súčasti, ku ktorým sa dostanete iba za mesačný poplatok. Navyše sa budú každodenne zobrazovať promované kanály, ktoré budú vyberať samostatní administrátori služby a prezentovať ich používateľom.

Aj samotné kanály môžu zobrazovať svoje statusy, pri ktorých budú prezentovať svoj obsah. Spoločnosť Meta funkcionalitu nejako nezastrešuje a priamo priznáva, že ide o reklamný obsah. Dodáva však, že sa to môže pre niektorých stať vítanou súčasťou, pretože môže priamo nadviazať správami o svojom vyhľadávanom produkte.

WhatsApp kanály statusy reklamy
Zdroj: About Meta

Súkromné konverzácie zostávajú v bezpečí

Aplikácia bude reklamy zobrazovať iba v sekcii Kanály, ku ktorým sa budete môcť jednoducho prekliknúť z četov. Ak teda chcete službu naďalej využívať iba na komunikáciu so svojimi priateľmi a blízkymi, reklamný obsah vás nijako neovplyvní.

Meta zároveň aj upozorňuje, že všetky konverzácie naďalej zostávajú chránené end-to-end šifrovaním, a preto sa netreba obávať, že by ich videl ktokoľvek ďalší. Potvrdzuje aj, že žiadnym platcom reklamy nebudú poskytované osobné údaje či telefonické kontakty ľudí a číslo nebude dostupné ani v spoločnom konverzácii reagujúcej na produkty.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Najväčší zvrat roka. Netflixu sa zrútil plán za 72 miliárd

Autor: Kristína Sudorová

Ellison vytiahol miliardovú záruku a mení hru V závere roka 2025 sa mediálny a zábavný priemysel ocitol v centre jednej…

Slováci si priplatia za elektroniku. Ktoré produkty dopadnú najhoršie?

Autor: Peter Hodal

Technologický svet sa pripravuje na bezprecedentnú krízu, ktorá v nasledujúcich mesiacoch zásadne prepíše cenovky v obchodoch s elektronikou. Kombinácia masívneho…

Marvel práve šokoval fanúšikov. Vytiahol najsilnejší kaliber

Autor: Kristína Sudorová

Marvel vytiahol silnú kartu Fanúšikovia Marvel, tešte sa! Najnovší teaser trailer k pripravovanému filmu Avengers: Doomsday konečne oficiálne dorazil. A…

Hráči majú nový svätý grál. Gamingové slúchadlá len s jedinou chybou

Autor: Matej Krajčovič

HyperX každému hráčovi na uši Značka HyperX je v súčasnosti jedným z najobľúbenejších výrobcov herného príslušenstva. Okrem myší, klávesníc, mikrofónov a…

Vodiči sa dočkali: Waze po rokoch pridáva zásadnú funkciu

Autor: Kristína Sudorová

Navigácia začína zobrazovať semafory Navigačná aplikácia Waze, ktorú denne využívajú milióny vodičov po celom svete, sa po dlhom čase približuje…

AKTUÁLNE: Pri hrozivej nehode zahynul tvorca hier Call of Duty (VIDEO)

Autor: Erik Košťany

Tvorca Call of Duty zomrel pri nehode auta Svetoznámy tvorca videohier Vince Zampella, známy hlavne ako tvorca hier Call of…