Slováci budú hromžiť. WhatsApp začína zobrazovať ľuďom reklamy

Autor: Erik Košťany Čítanie na 2 min.

WhatsApp zavádza reklamy

Mobilnú aplikáciu WhatsApp využíva na komunikáciu každodenne až 1,5 miliardy ľudí. Doteraz bola primárne využívaná na posielanie správ, spoločnosť Meta však prináša aj dlho diskutované nové funkcie. Priaznivcami žiadané pridanie obsahu prichádza aj s druhou, nepríjemnou súčasťou – bude obsahovať reklamy.

Dve novinky priniesli súčasne. Prvou z nich sú Statusy. Budete môcť sledovať aktuálny status vašich priateľov z ich dňa aj bez toho, aby ste im museli priamo posielať správu. Podobu môžu mať už dobre známych Príbehov z Facebooku či Instagramu. Zároveň môžete aj priamo na status reagovať, prípadne okolo neho vytvoriť spoločnú konverzáciu, aby ste vedeli diskutovať s viacerými používateľmi o rovnakej téme.

WhatsApp kanály
Zdroj: About Meta

Promované Kanály aj ich platený obsah

Druhou veľkou novinkou sú Kanály. Budete môcť podporiť a sledovať vašich obľúbených autorov, weby s novinkami a mnoho ďalšieho. Tu však prichádza aj prvá forma plateného obsahu. Niektoré kanály môžu obsahovať prémiové súčasti, ku ktorým sa dostanete iba za mesačný poplatok. Navyše sa budú každodenne zobrazovať promované kanály, ktoré budú vyberať samostatní administrátori služby a prezentovať ich používateľom.

Aj samotné kanály môžu zobrazovať svoje statusy, pri ktorých budú prezentovať svoj obsah. Spoločnosť Meta funkcionalitu nejako nezastrešuje a priamo priznáva, že ide o reklamný obsah. Dodáva však, že sa to môže pre niektorých stať vítanou súčasťou, pretože môže priamo nadviazať správami o svojom vyhľadávanom produkte.

WhatsApp kanály statusy reklamy
Zdroj: About Meta

Súkromné konverzácie zostávajú v bezpečí

Aplikácia bude reklamy zobrazovať iba v sekcii Kanály, ku ktorým sa budete môcť jednoducho prekliknúť z četov. Ak teda chcete službu naďalej využívať iba na komunikáciu so svojimi priateľmi a blízkymi, reklamný obsah vás nijako neovplyvní.

Meta zároveň aj upozorňuje, že všetky konverzácie naďalej zostávajú chránené end-to-end šifrovaním, a preto sa netreba obávať, že by ich videl ktokoľvek ďalší. Potvrdzuje aj, že žiadnym platcom reklamy nebudú poskytované osobné údaje či telefonické kontakty ľudí a číslo nebude dostupné ani v spoločnom konverzácii reagujúcej na produkty.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Netflix v tichosti vydal film zo sveta Zaklínača, kvôli kvalite ho radšej nikdy nemali zverejniť

Autor: Erik Košťany

Príbeh zo sveta Zaklínača Netflix 30. októbra priniesol štvrtú sériu zameranú na dobrodružstvá Geralta z Rivie, ktorého diváci spoznali s…

Packeta sprísňuje pravidlá: Na vyzdvihnutie zásielky máte oveľa menej času

Autor: Kristína Sudorová

Packeta skracuje úložnú dobu zásielok Vianočné obdobie sa už tradične okrem pohlcujúcej atmosféry spája aj so stresom a predvianočným zhonom.…

Realita aj pre Slovákov. V obľúbených mapách pribudnú reklamy

Autor: Slavomír Dzuričko

Populárne mapy čaká výrazná novinka Apple plánuje zaviesť pre svoju mapovú službu Apple Mapy novú, potenciálne kontroverznú funkciu. Ide konkrétne…

V Bille nájdu Slováci veľkú novinku. Pri pokladni sú priamo bankomaty – ako fungujú?

Autor: Peter

Spoločnosť Billa prináša úplne novú službu, ktorá zákazníkom uľahčí každodenný život. Určite sa vám niekedy stalo, že ste potrebovali menšiu…

Kvantový čip Googlu dokončil prelomovú úlohu. 13 000× rýchlejšie ako superpočítač

Autor: Kristína Sudorová

Google prerazil hranice Spoločnosť Google Quantum AI nedávno vo svojom blogu oznámila prelomový úspech v oblasti kvantového výpočtového výskumu. Ich…

Najlepšie filmy a seriály sveta za 5 €. Obľúbená služba Slovákov má akciu roka

Autor: Kristína Sudorová

SkyShowtime spúšťa výhodnú ponuku Služba SkyShowtime prichádza v predvianočnom období na Slovensku s mimoriadne lákavou akciou, ktorá poteší všetkých filmových…