Slováci budú hromžiť. WhatsApp začína zobrazovať ľuďom reklamy

Autor: Erik Košťany Čítanie na 2 min.

WhatsApp zavádza reklamy

Mobilnú aplikáciu WhatsApp využíva na komunikáciu každodenne až 1,5 miliardy ľudí. Doteraz bola primárne využívaná na posielanie správ, spoločnosť Meta však prináša aj dlho diskutované nové funkcie. Priaznivcami žiadané pridanie obsahu prichádza aj s druhou, nepríjemnou súčasťou – bude obsahovať reklamy.

Dve novinky priniesli súčasne. Prvou z nich sú Statusy. Budete môcť sledovať aktuálny status vašich priateľov z ich dňa aj bez toho, aby ste im museli priamo posielať správu. Podobu môžu mať už dobre známych Príbehov z Facebooku či Instagramu. Zároveň môžete aj priamo na status reagovať, prípadne okolo neho vytvoriť spoločnú konverzáciu, aby ste vedeli diskutovať s viacerými používateľmi o rovnakej téme.

WhatsApp kanály
Zdroj: About Meta

Promované Kanály aj ich platený obsah

Druhou veľkou novinkou sú Kanály. Budete môcť podporiť a sledovať vašich obľúbených autorov, weby s novinkami a mnoho ďalšieho. Tu však prichádza aj prvá forma plateného obsahu. Niektoré kanály môžu obsahovať prémiové súčasti, ku ktorým sa dostanete iba za mesačný poplatok. Navyše sa budú každodenne zobrazovať promované kanály, ktoré budú vyberať samostatní administrátori služby a prezentovať ich používateľom.

Aj samotné kanály môžu zobrazovať svoje statusy, pri ktorých budú prezentovať svoj obsah. Spoločnosť Meta funkcionalitu nejako nezastrešuje a priamo priznáva, že ide o reklamný obsah. Dodáva však, že sa to môže pre niektorých stať vítanou súčasťou, pretože môže priamo nadviazať správami o svojom vyhľadávanom produkte.

WhatsApp kanály statusy reklamy
Zdroj: About Meta

Súkromné konverzácie zostávajú v bezpečí

Aplikácia bude reklamy zobrazovať iba v sekcii Kanály, ku ktorým sa budete môcť jednoducho prekliknúť z četov. Ak teda chcete službu naďalej využívať iba na komunikáciu so svojimi priateľmi a blízkymi, reklamný obsah vás nijako neovplyvní.

Meta zároveň aj upozorňuje, že všetky konverzácie naďalej zostávajú chránené end-to-end šifrovaním, a preto sa netreba obávať, že by ich videl ktokoľvek ďalší. Potvrdzuje aj, že žiadnym platcom reklamy nebudú poskytované osobné údaje či telefonické kontakty ľudí a číslo nebude dostupné ani v spoločnom konverzácii reagujúcej na produkty.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Nokia je späť v hre, znovu vyrába mobily

Autor: Kristína Sudorová

Telefóny Nokie ožívajú, no nie pre masy Fínska Nokia, kedysi symbol éry mobilnej komunikácie a líder na svetovom trhu, sa…

Toto nie je vtip. Apple čistiaca handrička nie je kompatibilná s novými iPhonmi

Autor: Peter

Ako už býva zvykom, Apple v minulosti vzbudil pozornosť aj pri predstavení produktu, ktorým je obyčajná čistiaca handrička. Ide o…

Markíza neverí vlastným očiam. Nový seriál má na krku šialený prepad

Autor: Erik Košťany

Seriál na Markíze prepadol v sledovanosti Televízia Markíza chcela svoj september odštartovať novým pokračovaním známych pondelkových dramatických seriálov. Hneď v…

Asus má jesennú akciu. Prehľad zliav, bonusy pre členov + všetko podstatné

Autor: Peter

Asus predstavil zaujímavú jesennú ponuku, ktorá kombinuje zľavy na široké portfólio notebookov s pridanými výhodami pre členov vernostného programu. Kampaň…

Spotify prináša funkciu, na ktorú ľudia čakali celé roky. Pre všetkých ZADARMO

Autor: Kristína Sudorová

Bezstratový zvuk v Spotify Spotify konečne zavádza dlho avizovanú funkciu bezstratového zvuku, ktorá bola prvýkrát predstavená pod názvom HiFi už…

Brutálna NOVINKA na Slovensku. Veľký operátor spustil extrémne rýchly internet

Autor: Peter Hodal

Operátor UPC na trh uviedol internet s rýchlosťou 2,5 Gbit/s, čím otvára ďalšiu kapitolu v domácom broadband pripojení na Slovensku.…