WhatsApp zavádza reklamy
Mobilnú aplikáciu WhatsApp využíva na komunikáciu každodenne až 1,5 miliardy ľudí. Doteraz bola primárne využívaná na posielanie správ, spoločnosť Meta však prináša aj dlho diskutované nové funkcie. Priaznivcami žiadané pridanie obsahu prichádza aj s druhou, nepríjemnou súčasťou – bude obsahovať reklamy.
Dve novinky priniesli súčasne. Prvou z nich sú Statusy. Budete môcť sledovať aktuálny status vašich priateľov z ich dňa aj bez toho, aby ste im museli priamo posielať správu. Podobu môžu mať už dobre známych Príbehov z Facebooku či Instagramu. Zároveň môžete aj priamo na status reagovať, prípadne okolo neho vytvoriť spoločnú konverzáciu, aby ste vedeli diskutovať s viacerými používateľmi o rovnakej téme.

Promované Kanály aj ich platený obsah
Druhou veľkou novinkou sú Kanály. Budete môcť podporiť a sledovať vašich obľúbených autorov, weby s novinkami a mnoho ďalšieho. Tu však prichádza aj prvá forma plateného obsahu. Niektoré kanály môžu obsahovať prémiové súčasti, ku ktorým sa dostanete iba za mesačný poplatok. Navyše sa budú každodenne zobrazovať promované kanály, ktoré budú vyberať samostatní administrátori služby a prezentovať ich používateľom.
Aj samotné kanály môžu zobrazovať svoje statusy, pri ktorých budú prezentovať svoj obsah. Spoločnosť Meta funkcionalitu nejako nezastrešuje a priamo priznáva, že ide o reklamný obsah. Dodáva však, že sa to môže pre niektorých stať vítanou súčasťou, pretože môže priamo nadviazať správami o svojom vyhľadávanom produkte.

Súkromné konverzácie zostávajú v bezpečí
Aplikácia bude reklamy zobrazovať iba v sekcii Kanály, ku ktorým sa budete môcť jednoducho prekliknúť z četov. Ak teda chcete službu naďalej využívať iba na komunikáciu so svojimi priateľmi a blízkymi, reklamný obsah vás nijako neovplyvní.
Meta zároveň aj upozorňuje, že všetky konverzácie naďalej zostávajú chránené end-to-end šifrovaním, a preto sa netreba obávať, že by ich videl ktokoľvek ďalší. Potvrdzuje aj, že žiadnym platcom reklamy nebudú poskytované osobné údaje či telefonické kontakty ľudí a číslo nebude dostupné ani v spoločnom konverzácii reagujúcej na produkty.