Slováci budú hromžiť. WhatsApp začína zobrazovať ľuďom reklamy

Autor: Erik Košťany Čítanie na 2 min.

WhatsApp zavádza reklamy

Mobilnú aplikáciu WhatsApp využíva na komunikáciu každodenne až 1,5 miliardy ľudí. Doteraz bola primárne využívaná na posielanie správ, spoločnosť Meta však prináša aj dlho diskutované nové funkcie. Priaznivcami žiadané pridanie obsahu prichádza aj s druhou, nepríjemnou súčasťou – bude obsahovať reklamy.

Dve novinky priniesli súčasne. Prvou z nich sú Statusy. Budete môcť sledovať aktuálny status vašich priateľov z ich dňa aj bez toho, aby ste im museli priamo posielať správu. Podobu môžu mať už dobre známych Príbehov z Facebooku či Instagramu. Zároveň môžete aj priamo na status reagovať, prípadne okolo neho vytvoriť spoločnú konverzáciu, aby ste vedeli diskutovať s viacerými používateľmi o rovnakej téme.

WhatsApp kanály
Zdroj: About Meta

Promované Kanály aj ich platený obsah

Druhou veľkou novinkou sú Kanály. Budete môcť podporiť a sledovať vašich obľúbených autorov, weby s novinkami a mnoho ďalšieho. Tu však prichádza aj prvá forma plateného obsahu. Niektoré kanály môžu obsahovať prémiové súčasti, ku ktorým sa dostanete iba za mesačný poplatok. Navyše sa budú každodenne zobrazovať promované kanály, ktoré budú vyberať samostatní administrátori služby a prezentovať ich používateľom.

Aj samotné kanály môžu zobrazovať svoje statusy, pri ktorých budú prezentovať svoj obsah. Spoločnosť Meta funkcionalitu nejako nezastrešuje a priamo priznáva, že ide o reklamný obsah. Dodáva však, že sa to môže pre niektorých stať vítanou súčasťou, pretože môže priamo nadviazať správami o svojom vyhľadávanom produkte.

WhatsApp kanály statusy reklamy
Zdroj: About Meta

Súkromné konverzácie zostávajú v bezpečí

Aplikácia bude reklamy zobrazovať iba v sekcii Kanály, ku ktorým sa budete môcť jednoducho prekliknúť z četov. Ak teda chcete službu naďalej využívať iba na komunikáciu so svojimi priateľmi a blízkymi, reklamný obsah vás nijako neovplyvní.

Meta zároveň aj upozorňuje, že všetky konverzácie naďalej zostávajú chránené end-to-end šifrovaním, a preto sa netreba obávať, že by ich videl ktokoľvek ďalší. Potvrdzuje aj, že žiadnym platcom reklamy nebudú poskytované osobné údaje či telefonické kontakty ľudí a číslo nebude dostupné ani v spoločnom konverzácii reagujúcej na produkty.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Slováci budú hromžiť. WhatsApp začína zobrazovať ľuďom reklamy

Autor: Erik Košťany

WhatsApp zavádza reklamy Mobilnú aplikáciu WhatsApp využíva na komunikáciu každodenne až 1,5 miliardy ľudí. Doteraz bola primárne využívaná na posielanie…

Slávna komédia spred 37 rokov je späť. Bláznivá strela vráti Pamelu Anderson aj nového Franka Dreblina

Autor: Erik Košťany

Trailer na komédiu Bláznivá strela Dostávame trailer na novú verziu filmu Bláznivá strela. Odkedy bol prvý raz oznámený, panovali obavy…

Trump spúšťa vlastného operátora. Ponúka k nemu neexistujúci smartfón

Autor: Tomáš

Súčasný americký prezident si spoločne so svojim synom povedali, že dokážu priniesť na trh niečo, čo tu ešte nebolo. Smartfón…

iOS dostalo vylepšenie, ktoré Applu trvalo pridať 16 rokov

Autor: Peter Steigauf

Spoločnosť Apple nedávno predstavila iOS 26, ktorý prináša úplne nový dizajn, praktické AI nástroje a rozšírené možnosti prispôsobenia systému. Okrem…

Pod 200 € nič lepšie nie je. Xiaomi predstavilo tablet, po ktorom ihneď skočíte

Autor: Peter

Spoločnosť Xiaomi predstavila najnovšie tablety série Redmi Pad 2, ktoré budú k dispozícii ako základ vo verzii s Wi-Fi, ale…

Vesmírna vojna je tu: Izrael zneškodňuje iránske rakety mimo atmosféru

Autor: Peter Steigauf

Izrael prvýkrát použil raketový systém Arrow 3 Zástupcovia Izraela oficiálne potvrdili historicky prvé operačné použitie svojho najpokročilejšieho raketového obranného systému…