Nakupovanie na internete dostáva nový rozmer. Heureka má pre Slovákov revolučnú novinku

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Heureka prináša vlastný mechanizmus zobrazovania zliav

Jeden z najväčších porovnávačov cien, ktorý figuruje na slovenskom aj českom trhu, nedávno prišiel so šikovnou vychytávkou. Po novom sa vám pri produktoch zobrazia reálne zľavy, pričom nejde o virtuálne zľavy, ktoré  prezentujú jednotlivé e-shopy. Často totiž ide len o podvodné zľavy, pri ktorých sú ceny označených produktov rovnaké (ak nie vyššie), ako pred takzvanou ,,zľavou“.

Heureka.sk dokáže zistiť, či je daný produkt naozaj zľavnený, alebo ide len o pokus predajcov nalákať čo najviac zákazníkov. Porovnávač však na to využíva vlastné finty a zdroje. Heureka zhromažďuje veľké množstvo dát, na základe ktorých priradí danému produktu červený štítok so zľavou. Okrem toho môžete aj jednotlivé produkty so skutočnou zľavou filtrovať a tak jednoducho nájsť ten najvýhodnejší produkt.

Táto funkcia bola už niekoľko mesiacov prístupná v mobilnej aplikácii, no až teraz dorazila aj na ich webovú stránku. Možnosť filtrovať zlacnené produkty však vo verzii pre mobilné telefóny zatiaľ chýba.

Heuraka zobrazí pri produktoch skutočnú zľavu v červenom štítku, Zdroj: Heureka.sk

Ako zistí Heureka skutočnú zľavu ?

Heureka sa vydala trochu inou cestou ako ostatné jej podobné stránky. Stránka totiž nerieši odporúčanú maloobchodnú cenu ani aktuálne porovnania cien v rozličných obchodoch.

Služba priebežne sleduje vývoj cien za posledných 30 dní. Z tohto časového okna si každý deň zaznamená minimálnu cenu každého produktu a zoradí ich od najnižšej po najvyššiu. Referenčná cena, z ktorej sa následne odvodí zľava, sa vypočíta spriemerovaním desiatich prostredných hodnôt (od 11. po 20.). Porovnávač cien si pritom dáva pozor, aby z údajov vynechal vysoko precenené alebo hlboko podhodnotené sumy.

Heureka pridá červený štítok označujúci zľavu k tým produktom, ktorých výsledná cena za posledných 30 dní klesla. Nie všetky produkty si však vyslúžia toto prestížne označenie. Štítok dostanú len produkty, ktorých zľava dosahuje minimálnu hodnotu 5 % a maximálnu 80 %. Ďalšou podmienkou je, že produkt musí mať aspoň 30 dňovú históriu cien, teda musí byť 30 dní zaregistrovaný na Heureke.

Na stránke sa vám zobrazia zľavy v jednotlivých obchodoch, Zdroj: Heureka.sk

Heureka touto inovatívnou novinkou dáva nakupovaniu na internete úplne iné rozmery. Vďaka novej funkcii sa budeme môcť oveľa lepšie orientovať v labyrinte cien a rozlišovanie falošných zliav od tých skutočných bude ponovom len minútová záležitosť.

Vychytávku možno využiť napríklad pri kupovaní mobilu. Ceny smartfónov sú totiž známe tým, že od uvedenia na trh neprestajne klesajú, kým na scénu nedorazí nový model.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Koniec lacným čínskym zásielkam. Takéto sú nové podmienky

Autor: Slavomír Dzuričko

Lacné nákupy z Číny sa začínajú výrazne meniť Európska únia plánuje od roku 2026 zásadne zmeniť pravidlá pre dovoz lacných…

HP a Dell šokujú Slovákov: Vypínajú dôležitú funkciu

Autor: Kristína Sudorová

Kontroverzný krok výrobcov HP a Dell nedávno prekvapili používateľov tým, že vo vybraných modeloch notebookov deaktivovali hardvérové dekódovanie videa v…

Rod draka pokračuje brutálnym príbehom, no jeden detail HBO všetko mení

Autor: Erik Košťany

Seriály zo sveta Hry o tróny Svet Hry o tróny chcú fanúšikovia rozhodne sledovať aj po ukončení ôsmych sérií hlavného…

Hry o život sú späť v dychberúcej ukážke. Film posunie brutalitu na novú úroveň

Autor: Erik Košťany

Trailer na Hry o život: Úsvit žrebovania Spoločnosť Lionsgate nečakane priniesla trailer na nové Hry o život. Tentokrát sa odohrávajú 24…

Nová Mafia prichádza s aktualizáciou, na ktorú všetci čakali

Autor: Erik Košťany

Update hry Mafia: The Old Country Nová Mafia prišla v auguste sa veľkého burácania fanúšikov. Mnohí si pochvaľovali prequel, ktorý…

Veľká slovenská banka kompletne mení všetko, čo každodenne používate

Autor: Peter

VÚB banka v týchto dňoch pristupuje k ráznemu kroku, ktorý avizovala už dlhší čas. Svojich klientov pomaly presúva na úplne…