Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa uviedol: „Už viac ako 45 % našich zákazníkov nakupuje lístky online, čo je dôkazom, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich.“

Ako sa novému poplatku vyhnúť?
Napriek tomu, že sa servisný poplatok vzťahuje na platbu lístka pri okienku či u sprievodcu, existujú podľa ZSSK aj určité výnimky. Poplatok sa neuplatňuje pre pri kúpe cestovného lístka na 100 % zľavu pre cestujúcich od 62 rokov, pre osoby od 70 rokov a osoby so zdravotným postihnutím. Takisto sa mu vyhnú špecializované lístky ako sú miestnenky či medzinárodné doklady.
Nevzťahuje sa ani na lôžka, ležadlá, cestovné na bicykel a batožinu, kuriérne zásielky, SC príplatky, doplatok do 1. triedy a dobitie kreditu. Rovnako sa netýka ani preukazov JUNIOR, KLASIK a MAXI KLASIK.