Definitívne: Markíza zakáže pretáčanie reklám v TV archíve

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Markíza znemožní pretáčanie reklám

Ak ste boli zvyknutí pri sledovaní vašich obľúbených relácií z archívu Markízy preskakovať reklamy jedna radosť, tak máme pre vás správu, ktorá vás rozhodne nepoteší. Po novom niečo také už, bohužiaľ, nebude možné. Televízia Markíza sa totiž rozhodla pre vskutku radikálny krok, ktorý výrazným spôsobom ovplyvní všetkých divákov.

Markíza potvrdila, že už nebude možné pretáčať reklamy pri sledovaní obsahu zo záznamu. O téme informoval portál Mediálne, Avizované zmeny začnú platiť už od 21. mája 2025. Vôbec sa však nejedná o novinku. Televízia o zákaze pretáčania reklám uvažovala už dlhšie, no až teraz sa predstavy stali skutočnosťou.

Podľa všetkých informácií televízia už včas informovala všetkých operátorov, aby do stanoveného termínu stihli po technickej stránke implementovať blokovanie pretáčania reklám. Zákaz sa dotkne úplne všetkých poskytovateľov televíznych služieb, ktorí ponúkajú televízny archív. Satelitné a DVB-T vysielanie predstavujú jedinú výnimku. Samozrejme, že zmeny sa budú vzťahovať na všetky stanice patriace pod Markízu. Reč je o staniciach  Doma, Dajto, Krimi a Klasik.

Diváci prídu o komfort, no televízia o peniaze nie

Pretáčanie reklám patrí k najväčším a najobľúbenejším výhodám televízneho archívu. Niet divu, že si mnohí na túto vymoženosť zvykli a nedajú na ňu dopustiť. O necelé dva mesiaca však budeme musieť tejto funkcii dať zbohom, teda aspoň čo sa Markízy týka. Diváci tak prídu o značnú dávku svojho komfortu a pohodlia. 

Zdroj: Unsplash

Stále je tu možnosť, že Markíza povolí preskočiť reklamu po niekoľkých minútach. Túto možnosť však televízia zatiaľ nepotvrdila.

Prečo to však Markíza robí? Odpoveď je až priveľmi jednoduchá – peniaze. Komerčné televízie sú totiž odkázané na príjmy z reklám, keďže predstavujú najdôležitejší prostriedok ich financovia. Preskakovaním reklamy tak televízia prichádza o peniaze od inzerentov, čo v konečnom dôsledku negatívne ovplyvní ich aktivitu a tvorbu vlastných programov, filmov či seriálov.

Pri živom vysielaní táto možnosť nie je. Televízia síce priznáva, že tento typ vysielania dominuje, no ukladanie relácií na neskoršie sledovanie sa u Slovákov stáva čoraz obľúbenejším, pričom sa trend každým rokom zvyšuje.

 Štefan Frimmer, manažér korporátnej komunikácie skupiny Markíza, uviedol: „Ide o dlhodobo pripravovaný krok, ktorý majú operátori v zmluvách s Markízou a je štandardom v mnohých televíziách v Európe, na globálnych službách zdieľania audiovizuálneho obsahu či online spravodajských portáloch. “ 

Niečo podobné zvažuje aj JOJ

Markíza ani zďaleka nie je jediná, ktorá prišla s požiadavkou na blokovanie možnosti pretáčania reklám v archíve. Ďalšia komerčná televízia na Slovensku JOJ sa v minulosti takisto snažila zaviesť podobné opatrenia, aby ochránili svoje príjmy z reklamy. Svoje plány však odsunuli na dobu neurčitú. Podľa všetkého JOJ chcela, aby diváci reklamu preskočili po najmenej troch minútach. Hlavná konkurencia Markízy však aktuálne zhodnocuje situáciu na trhu. Je teda možné, že v budúcnosti pristúpi k rovnakému rozhodnutiu Markízy aj JOJ. 

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Najväčší zvrat roka. Netflixu sa zrútil plán za 72 miliárd

Autor: Kristína Sudorová

Ellison vytiahol miliardovú záruku a mení hru V závere roka 2025 sa mediálny a zábavný priemysel ocitol v centre jednej…

Slováci si priplatia za elektroniku. Ktoré produkty dopadnú najhoršie?

Autor: Peter Hodal

Technologický svet sa pripravuje na bezprecedentnú krízu, ktorá v nasledujúcich mesiacoch zásadne prepíše cenovky v obchodoch s elektronikou. Kombinácia masívneho…

Marvel práve šokoval fanúšikov. Vytiahol najsilnejší kaliber

Autor: Kristína Sudorová

Marvel vytiahol silnú kartu Fanúšikovia Marvel, tešte sa! Najnovší teaser trailer k pripravovanému filmu Avengers: Doomsday konečne oficiálne dorazil. A…

Hráči majú nový svätý grál. Gamingové slúchadlá len s jedinou chybou

Autor: Matej Krajčovič

HyperX každému hráčovi na uši Značka HyperX je v súčasnosti jedným z najobľúbenejších výrobcov herného príslušenstva. Okrem myší, klávesníc, mikrofónov a…

Vodiči sa dočkali: Waze po rokoch pridáva zásadnú funkciu

Autor: Kristína Sudorová

Navigácia začína zobrazovať semafory Navigačná aplikácia Waze, ktorú denne využívajú milióny vodičov po celom svete, sa po dlhom čase približuje…

AKTUÁLNE: Pri hrozivej nehode zahynul tvorca hier Call of Duty (VIDEO)

Autor: Erik Košťany

Tvorca Call of Duty zomrel pri nehode auta Svetoznámy tvorca videohier Vince Zampella, známy hlavne ako tvorca hier Call of…