Toto nemôžu myslieť váže. Sony predstavuje najbizarnejšiu TV novinku za dlhé roky

Autor: Zuzana Hlašeková Čítanie na 4 min.

Hoďte uhorku

Sony ešte dávnejšie získalo patent na prevratný systém interaktívnych televíznych reklám. Ten by mohol navždy zmeniť spôsob, akým vnímame reklamné prestávky. Technológia umožňuje divákom preskočiť reklamu jednoduchým vyslovením názvu propagovanej značky. Ešte v roku 2023 na to upozornil Creativebloq.com.

Patent s číslom US8246454B2, ktorý bol pôvodne podaný v roku 2009 a schválený v auguste 2021, predstavuje revolučný koncept prepojenia televíznych reklám s interaktívnymi sieťovými videohramii. Jeho autorom je vynálezca Gary M. Zalewiski.

„Systém funguje na princípe rozpoznávania hlasu prostredníctvom mikrofónu zabudovaného v televízore,“ vysvetľuje podstatu patentu. Keď sa počas sledovania programu objaví reklama, na obrazovke sa zobrazí výzva, napríklad „Povedzte ‚McDonald’s‘ pre ukončenie reklamy.“ Po vyslovení značky systém overí odpoveď a automaticky preskočí zvyšok reklamného bloku.

sony patent
Zdroj: Sony

Nie je to také jednoduché

Nejde však len o jednoduché preskakovanie reklám. Sony navrhlo komplexný systém odmien, kde diváci môžu za svoju interakciu získať kupóny alebo iné benefity od inzerentov. Patent počíta s prepojením na rôzne vysielacie siete vrátane NBC, CBS či streamovacej služby Hulu.

Technológia v skutočnosti nie je navrhnutá na to, aby ľudí väznila v nekonečnej slučke reklám. Ide skôr o vytvorenie interaktívneho systému stimulov, ktorý môže byť prvým svojho druhu v histórii živého televízneho vysielania.

Súčasťou patentu je aj prepojenie s hernými konzolami, konkrétne sa spomína PlayStation. Systém by mal umožniť divákom hrať mini-hry počas reklamných prestávok alebo dokonca priamo objednávať propagované produkty.

Patent zahŕňa 21 ilustrácií, ktoré podrobne vysvetľujú fungovanie systému. Jedna z nich, zobrazujúca diváka kričiaceho na televízor, sa stala virálnou na sociálnych sieťach a vyvolala značnú diskusiu o budúcnosti televíznej reklamy. ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE… 

Obsahuje témy:

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Do ChatGPT prichádza niečo, čo vás poriadne naštve. Ako to ovplyvní používanie?

Autor: Kristína Sudorová

ChatGPT už nemusí zostať bez reklám Používatelia populárneho chatbota ChatGPT si možno čoskoro budú musieť zvyknúť na naozaj nepríjemnú skutočnosť.…

Šíria sa videá z bojiska. Ukrajinské drony dostali AI a nič im nestojí v ceste

Autor: Roland Tokoly

Softvér prekonáva hardvér Ukrajinské bojisko sa v posledných rokoch zmenilo na laboratórium pre rýchlu evolúciu taktických dronov. FPV kvadrokoptéry sa…

STVR zvažuje vlastný Netflix. Zmení spôsob Slovákov sledovania televízie

Autor: Slavomír Dzuričko

Môže ísť o najväčší digitálny krok v histórii STVR Slovenská televízia a rozhlas (STVR) podľa informácií portálu Aktuality uvažuje o spustení…

Koniec bariér medzi iOS a Androidom: Dáta prenesiete ľahšie ako kedykoľvek

Autor: Kristína Sudorová

Apple a Google spájajú sily Apple a Google sa rozhodli spraviť veľký krok, ktorý by mohol odstrániť doterajšie „ekosystémové bariéry“…

Honor prichádza s vianočnou kampaňou na zamyslenie. Pripomína silu ľudských vzťahov

Autor: Peter

V predvianočnom zhone sa neraz necháme uniesť nákupnými zoznamami, termínmi a povinnosťami, ktoré nás odvádzajú od podstaty sviatkov. Spoločnosť HONOR…

Netflix v ohrození, úhlavný konkurent vytasil nepriateľskú ponuku na odkúpenie Warner Bros.

Autor: Erik Košťany

Paramount ponúka cez 100 miliárd pre Warner Bros. Napriek tomu, že dohoda o odkúpení jedného z najväčších svetových štúdií je…