Slovenská sporiteľňa začala v uplynulých dňoch hromadne kontaktovať svojich klientov s výzvou na aktualizáciu osobných údajov. Ak ste dostali e-mail, SMS alebo push notifikáciu s touto požiadavkou, nemali by ste to ignorovať. V tomto prípade nejde o phishing ani o podvodný pokus, ale o zákonom stanovenú povinnosť, ktorej sa banka musí riadiť. Na tému upozornil portál živé.
Slovenská sporiteľňa reaguje na novú zákonnú povinnosť
Nový zákon ukladá bankám povinnosť priebežne identifikovať svojich klientov. A to aj v prípade, ak s nimi už majú dlhodobý vzťah. Ide o súčasť opatrení proti zneužívaniu finančného sektora na nekalé účely.

„Ospravedlňujeme sa za prípadné nepríjemnosti, ale každý klient banky musí zo zákona aktualizovať svoje údaje,“ uvádza Slovenská sporiteľňa.
Povinnosť vychádza zo zákona č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu, známeho ako AML zákon.
Banka musí teda voči svojim klientom a klientkam plniť nové povinnosti, aby znížila riziká prania špinavých peňazí a financovania terorizmu. Konkrétne ide o tieto tri:
- Identifikovať klientov
- Riadiť sa princípom Poznaj svojho klienta (Know Your Customer – KYC)
- Uchovávať a aktualizovať údaje klientov
Na správu určite zareagujte, nejde o podvod. Buďte však obozretní
Ak ste už takúto výzvu dostali aj vy, nemusíte sa obávať, nejde o podvod. Mali by ste sa prihlásiť do svojho internet bankingu a vyplniť krátky formulár. V súvislosti s touto novinkou však očakávame, že pribudnú aj podobné falošné e-maily. Majte na pamäti, že banka od vás žiada len aktualizáciu nejakých informácií, žiadne číslo platobnej karty ani nič podobné. Ak sa v takomto formulári objavia podobné informácie, určite bude falošný.
Aktualizácia údajov je momentálne viac než formalita. Ide o dôležitý krok k zabezpečeniu vašich financií a bezproblémového používania služieb. Neodkladajte ho. Viac informácií nájdete na stránkach banky.