Netflix je v súčasnosti najúspešnejšou video streamovacou službou. Podľa štatistík z roku má 301,6 milióna aktívnych predplatiteľov vo viac ako 190 krajinách sveta. Len pre porovnanie, YouTube Premium má podľa posledných informácií 125 miliónov aktívnych predplatiteľov.
S narastajúcim počtom divákov však stúpajú aj nároky na kvalitu obsahu a používateľskú skúsenosť. Lepšie odporúčania, prehľadnejšia navigácia či jednoduchšie vyhľadávanie, sú na zozname vecí, ktoré používatelia od platformy požadujú. Spoločnosť týmto pripomienkam samozrejme načúva. V najnovšom videu preto odhaľuje prvé výsledky ich práce.
Zmena orientácie navigačného menu a odporúčania v reálnom čase
Výkonná riaditeľka produktovej divízie, Eunice Kim a výkonná riaditeľka technologickej divízie, Elizabeth Stone v krátkej prezentácií ukázali novú podobu Netflixu, na ktorej už nejakú dobu pracujú. Podľa ich slov zapracovali na veciach, ktoré im používatelia najčastejšie pripomínali. „Nový zážitok z Netflixu je stále ten, ktorý poznáte a máte radi – len lepší,“ hovorí Kim. Podľa informácií z tlačovej správy nás čaká hneď niekoľko nových a vylepšených funkcií.
Netflix by mal po novom dávať informácie o tom, čo máte ďalej pozerať „do centra vašej pozornosti“. Relevanciu jednotlivých titulov chce zvýšiť pomocou štítkov, ako napríklad „Výherca ceny Emmy“ alebo „#1 v kategórii seriály“. Zmeniť by sa mala aj orientácia navigačného panelu, ktorý sa z ľavého rohu presunie na vrchnú časť obrazovky a bude viditeľný neustále.
Vylepšením by mali prejsť aj odporúčania, ktoré budú v novej verzii aktualizované v reálnom čase, na základe toho čo práve pozeráte. Zmenou by si mal prejsť aj celkový vzhľad, ktorý by mal byť „čistejší a modernejší“ ako predtým.
AI vyhľadávanie v mobilnej aplikácií
Ako je už zvykom pri nových produktoch a funkciách, nemôže chýbať ani umelá inteligencia. V mobilnej aplikácii tak budete môcť čoskoro vyhľadávať pomocou naturálneho jazyka. Malo by teda stačiť napísať niečo v štýle „Chcem si pozrieť niečo zábavné a optimistické“ a platforma by vám mala dať hneď niekoľko návrhov.

V mobilnej aplikácii tiež pribudnú vertikálne videá, ktoré budú obsahovať krátke ukážky z jednotlivých filmov, seriálova hier. Používateľská skúsenosť by teda mala byť podobná tomu čo aktuálne ponúka Instagram alebo TikTok. Novinky by sa mali do platformy postupne implementovať v priebehu najbližších týždňov a mesiacov.