Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Veľká zmena: Známu aplikáciu vo Windows nahrádza úplne nová

Autor: Peter

Už žiadna Vzdialená plocha V dynamickom svete technológií sa produktivita stále viac spolieha na flexibilné nástroje, ktoré umožňujú prácu odkiaľkoľvek.…

Ľudia zúria. Známa služba zrušila seriál so skvelým hodnotením

Autor: Zuzana Hlašeková

Seriál končí aj napriek výborným hodnoteniam Apple TV+ nedávno oznámil, že sci-fi seriál Sunny nedostane druhú sériu, čím zmaril nádeje…

Horúca novinka: Gigantický IT obchod za 32 miliárd je spečatený

Autor: Peter Steigauf

Google urobil významné rozhodnutie Google kupuje spoločnosť Wiz. Internetový gigant pohltí kyberbezpečnostnú firmu za 32 miliárd dolárov, oznámila v utorok…

Android 15 a One UI 7 prichádza na ďalšie Samsungy. Tu je zoznam modelov + dátum

Autor: Peter

Samsung je vo svete smartfónov s Androidom lídrom v oblasti aktualizácií svojich modelov. Pre tie najlepšie ponúka mimoriadne dlhú podporu,…

Nepomohla ani hviezda Batmana. Sľubné sci-fi skončí v katastrofálnej strate

Autor: Zuzana Hlašeková

Malo to byť prelomové sci-fi, je z toho 100 miliónový prepadák Warner Bros. čelí ďalšiemu finančnému fiasku. Ich nový sci-fi…

Mimoriadne: Slovenskí podnikatelia s iPhonmi získali najdôležitejšiu novinku za dlhé roky

Autor: Peter

Slovenská sporiteľňa prichádza s novinkou, ktorá uľahčí život malým firmám, živnostníkom a podnikateľom. Na prijímanie bezkontaktných platieb už nebudú potrebovať…