Šokujúce odhalenie: Facebook odpočúva ľudí, unikla nahráva

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Nahrávky majú používať na cielené reklamy

V posledných rokoch stúpa medzi ľuďmi určite podozrenie týkajúce sa odpočúvania mobilných telefónov. Niet sa ale čomu diviť. Veď len slovkom spomeniete, že potrebujete novú žehličku a už na vás z každej strany vyskakujú reklamy s domácimi spotrebičmi. Veľké technologické korporácie tieto tvrdenia doteraz popierali, no novo objavené informácie hovoria pravý opak.

Podľa najnovších zistení  využíva jeden z partnerov Facebooku mikrofóny našich mobilných zariadení na odpočúvanie konverzácií. Zozbierané dáta následne použijú na cielenú reklamu. O tejto znepokojivej správe informoval Futurism na základe uniknutých dokumentov, ktoré získali reportéri. Portál ďalej uvádza, že sa marketingový partner Facebooku týmito praktikami chválil na prezentácii pre potencionálnych  zákazníkov.

V prípade, že by sa táto správa potvrdila, znamenalo by to rázny zásah do nášho súkromia a stratu už teraz nalomenej dôvery používateľov.

Za všetkým stojí televízna a rozhlasová spoločnosť Cox Media Group (CMG). Tento americký mediálny gigant vyvinul softvér Active Listening, ktorý využíva umelú inteligenciu na analýzu zvuku a  „zachytenie údajov o zámeroch v reálnom čase“. Naše rozhovory vypovedané v blízkosti mobilu či notebooku sú teda zaznamenané. Na základe nich dokážu zistiť náš záujem a prispôsobiť tomu aj internetovú reklamu.

Zdroj: Unsplash

V dokumente je podrobne opísaný šesťkrokový proces, ktorý softvér od CMG používa na odpočúvanie a zhromažďovanie dát. Podľa DailyMail však nie je jasné, či Active Listening operuje neustále alebo len v určitom čase, keď je mikrofón smartfónu aktivovaný, ako napríklad počas hovoru. „Inzerenti môžu spárovať tieto hlasové údaje s údajmi o správaní, aby sa zamerali na zákazníkov na trhu,“ uvádza sa v prezentácii.

Netýka sa to iba Facebooku

Samotná CMG označila za svojich klientov Facebook, Amazon a Google. To, či boli všetky firmy zapojené do služby Active Listening ďalej nepriblížili. Všetky tri spoločnosti však svoju spoluprácu aj využívanie tejto technológie popreli.

Google sa po prevalení dokumentov rozhodol odstrániť CMG zo sekcie „Partnerský program“ na svojej webovej stránke. Spoločnosť Meta, pod ktorú spadá aj Facebook vyhlásila, že mikrofóny svojich používateľov nikdy nepoužívajú na reklamné účely.

Zdroj: Unsplash

Takéto praktiky sú podľa ich slov v rozpore s ich politikou. Amazon takisto zaujal negatívne stanovisko. „Reklamné oddelenie nikdy nespolupracovalo s CMG na tomto programe a ani to neplánuje urobiť,“ uviedol hovorca Amazonu.

Toto odhalenie rozhodne nie je jednorazová záležitosť. Spoločnosť CMG už v minulosti neraz čelila podobným obvineniam. V decembri 2023 o tom informovala spravodajská stránka 404, ktorá odhalila ich technológiu aktívneho počúvania.

Táto kauza je len ďalším ukazovateľom toho, ako je v dnešnej modernej dobe možné takmer všetko. Dokonca ani rozhovory už nie sú našou osobnou záležitosťou, ale prostriedkom manipulácie na prínos ziskov. Naše súkromie je spolu so zdravým  najcennejšia vec, ktorú máme, a preto si ho musíme ostražito strážiť.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Koniec nadvlády Západu, Čína si postavila technológie sama. Je krok od čipovej nezávislosti

Autor: Peter Hodal

Čína podľa informácií z viacerých zdrojov dosiahla významný, hoci stále nekompletný, pokrok vo vývoji vlastného EUV litografického systému. V prísne…

FIFA a Netflix pripravujú hru, z ktorej bude fenomén. Dajú ju všetkým zadarmo

Autor: Kristína Sudorová

Prekvapenie pre fanúšikov futbalu Po rokoch neistoty okolo budúcnosti značky FIFA vo videohernom svete prichádza zásadný obrat. Medzinárodná futbalová federácia…

3 displeje a konečne to dáva zmysel. Kritici sa zhodli pri Galaxy Tri-Fold na jednom

Autor: Slavomír Dzuričko

Budúcnosť v tvare písmena Z Svet technológií sa v roku 2025 upriamil na koncept trojito skladacích zariadení, pričom očakávaný príchod…

Majstrovský Spielberg je späť. Jeho nový sci-fi vám už z traileru navodí zimomriavky

Autor: Erik Košťany

Trailer na Disclosure Day Steven Spielberg sa po trojročnej pauze vracia s najnovším filmom. A prvý trailer na Disclosure Day…

Je tu EXTRÉMNA TV akcia pre Slovákov. 86 staníc je dostupných zadarmo

Autor: Kristína Sudorová

Sviatky budú bohatšie, než si mnohí zákazníci mysleli Slovenský telekomunikačný operátor Slovanet pripravil pre svojich zákazníkov atraktívne sviatočné prekvapenie, ktoré…

V 88 krajinách sa nič nepozeralo viac. Budúcnosť brutálnych samurajských hier je odhalená

Autor: Erik Košťany

Druhá séria The Last Samurai Standing Krátko pred polovicou novembra Netflix pridal do ponuky seriál The Last Samurai Standing. Brutálne…