Šokujúce odhalenie: Facebook odpočúva ľudí, unikla nahráva

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Nahrávky majú používať na cielené reklamy

V posledných rokoch stúpa medzi ľuďmi určite podozrenie týkajúce sa odpočúvania mobilných telefónov. Niet sa ale čomu diviť. Veď len slovkom spomeniete, že potrebujete novú žehličku a už na vás z každej strany vyskakujú reklamy s domácimi spotrebičmi. Veľké technologické korporácie tieto tvrdenia doteraz popierali, no novo objavené informácie hovoria pravý opak.

Podľa najnovších zistení  využíva jeden z partnerov Facebooku mikrofóny našich mobilných zariadení na odpočúvanie konverzácií. Zozbierané dáta následne použijú na cielenú reklamu. O tejto znepokojivej správe informoval Futurism na základe uniknutých dokumentov, ktoré získali reportéri. Portál ďalej uvádza, že sa marketingový partner Facebooku týmito praktikami chválil na prezentácii pre potencionálnych  zákazníkov.

V prípade, že by sa táto správa potvrdila, znamenalo by to rázny zásah do nášho súkromia a stratu už teraz nalomenej dôvery používateľov.

Za všetkým stojí televízna a rozhlasová spoločnosť Cox Media Group (CMG). Tento americký mediálny gigant vyvinul softvér Active Listening, ktorý využíva umelú inteligenciu na analýzu zvuku a  „zachytenie údajov o zámeroch v reálnom čase“. Naše rozhovory vypovedané v blízkosti mobilu či notebooku sú teda zaznamenané. Na základe nich dokážu zistiť náš záujem a prispôsobiť tomu aj internetovú reklamu.

Zdroj: Unsplash

V dokumente je podrobne opísaný šesťkrokový proces, ktorý softvér od CMG používa na odpočúvanie a zhromažďovanie dát. Podľa DailyMail však nie je jasné, či Active Listening operuje neustále alebo len v určitom čase, keď je mikrofón smartfónu aktivovaný, ako napríklad počas hovoru. „Inzerenti môžu spárovať tieto hlasové údaje s údajmi o správaní, aby sa zamerali na zákazníkov na trhu,“ uvádza sa v prezentácii.

Netýka sa to iba Facebooku

Samotná CMG označila za svojich klientov Facebook, Amazon a Google. To, či boli všetky firmy zapojené do služby Active Listening ďalej nepriblížili. Všetky tri spoločnosti však svoju spoluprácu aj využívanie tejto technológie popreli.

Google sa po prevalení dokumentov rozhodol odstrániť CMG zo sekcie „Partnerský program“ na svojej webovej stránke. Spoločnosť Meta, pod ktorú spadá aj Facebook vyhlásila, že mikrofóny svojich používateľov nikdy nepoužívajú na reklamné účely.

Zdroj: Unsplash

Takéto praktiky sú podľa ich slov v rozpore s ich politikou. Amazon takisto zaujal negatívne stanovisko. „Reklamné oddelenie nikdy nespolupracovalo s CMG na tomto programe a ani to neplánuje urobiť,“ uviedol hovorca Amazonu.

Toto odhalenie rozhodne nie je jednorazová záležitosť. Spoločnosť CMG už v minulosti neraz čelila podobným obvineniam. V decembri 2023 o tom informovala spravodajská stránka 404, ktorá odhalila ich technológiu aktívneho počúvania.

Táto kauza je len ďalším ukazovateľom toho, ako je v dnešnej modernej dobe možné takmer všetko. Dokonca ani rozhovory už nie sú našou osobnou záležitosťou, ale prostriedkom manipulácie na prínos ziskov. Naše súkromie je spolu so zdravým  najcennejšia vec, ktorú máme, a preto si ho musíme ostražito strážiť.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Geneticky upravené deti môžu byť realitou. Rozbieha sa veľký zásah do DNA

Autor: Roland Tokoly

Spojila špičkových vedcov Myšlienka, že dedičné ochorenia nemusia byť nevyhnutným osudom, už prestáva byť len víziou budúcnosti. Rýchly vývoj genómovej…

Slovák si kúpil nový iPhone z Alzy. To, čo mu prišlo, je škandál roka

Autor: Kristína Sudorová

Slovák dostal namiesto iPhonu neznáme zariadenie Slovák si objednal iPhone 17 Pro 256 GB z Alzy a keď mu zásielka…

Ubisoft chystá začiatkom 2026 dve hry, ktoré vás prikovú k stoličke

Autor: Slavomír Dzuričko

Ubisoft chystá na začiatok roka 2026 dva veľké tituly Ubisoft plánuje už na začiatku roka 2026 uviesť hneď dva výrazne…

Tento film búra jeden rekord za druhým. Z výsledkov sú v šoku ľudia, štúdio aj režisér

Autor: Erik Košťany

Čarodejka: Druhá časť trhala rekordy v kinách Kiná počas víkendu zažili poriadny otras. Prišiel film Čarodejka: Druhá časť, pokračovanie úspešného…

ChatGPT zavádza úplne nový spôsob interakcie s umelou inteligenciou

Autor: Roland Tokoly

Novinka vo využívaní AI OpenAI rozširuje možnosti ChatGPT o funkciu skupinových konverzácií, ktorá po krátkom pilotnom období prichádza ku všetkým…

Koniec lacným čínskym zásielkam. Takéto sú nové podmienky

Autor: Slavomír Dzuričko

Lacné nákupy z Číny sa začínajú výrazne meniť Európska únia plánuje od roku 2026 zásadne zmeniť pravidlá pre dovoz lacných…