Šokujúce odhalenie: Facebook odpočúva ľudí, unikla nahráva

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Nahrávky majú používať na cielené reklamy

V posledných rokoch stúpa medzi ľuďmi určite podozrenie týkajúce sa odpočúvania mobilných telefónov. Niet sa ale čomu diviť. Veď len slovkom spomeniete, že potrebujete novú žehličku a už na vás z každej strany vyskakujú reklamy s domácimi spotrebičmi. Veľké technologické korporácie tieto tvrdenia doteraz popierali, no novo objavené informácie hovoria pravý opak.

Podľa najnovších zistení  využíva jeden z partnerov Facebooku mikrofóny našich mobilných zariadení na odpočúvanie konverzácií. Zozbierané dáta následne použijú na cielenú reklamu. O tejto znepokojivej správe informoval Futurism na základe uniknutých dokumentov, ktoré získali reportéri. Portál ďalej uvádza, že sa marketingový partner Facebooku týmito praktikami chválil na prezentácii pre potencionálnych  zákazníkov.

V prípade, že by sa táto správa potvrdila, znamenalo by to rázny zásah do nášho súkromia a stratu už teraz nalomenej dôvery používateľov.

Za všetkým stojí televízna a rozhlasová spoločnosť Cox Media Group (CMG). Tento americký mediálny gigant vyvinul softvér Active Listening, ktorý využíva umelú inteligenciu na analýzu zvuku a  „zachytenie údajov o zámeroch v reálnom čase“. Naše rozhovory vypovedané v blízkosti mobilu či notebooku sú teda zaznamenané. Na základe nich dokážu zistiť náš záujem a prispôsobiť tomu aj internetovú reklamu.

Zdroj: Unsplash

V dokumente je podrobne opísaný šesťkrokový proces, ktorý softvér od CMG používa na odpočúvanie a zhromažďovanie dát. Podľa DailyMail však nie je jasné, či Active Listening operuje neustále alebo len v určitom čase, keď je mikrofón smartfónu aktivovaný, ako napríklad počas hovoru. „Inzerenti môžu spárovať tieto hlasové údaje s údajmi o správaní, aby sa zamerali na zákazníkov na trhu,“ uvádza sa v prezentácii.

Netýka sa to iba Facebooku

Samotná CMG označila za svojich klientov Facebook, Amazon a Google. To, či boli všetky firmy zapojené do služby Active Listening ďalej nepriblížili. Všetky tri spoločnosti však svoju spoluprácu aj využívanie tejto technológie popreli.

Google sa po prevalení dokumentov rozhodol odstrániť CMG zo sekcie „Partnerský program“ na svojej webovej stránke. Spoločnosť Meta, pod ktorú spadá aj Facebook vyhlásila, že mikrofóny svojich používateľov nikdy nepoužívajú na reklamné účely.

Zdroj: Unsplash

Takéto praktiky sú podľa ich slov v rozpore s ich politikou. Amazon takisto zaujal negatívne stanovisko. „Reklamné oddelenie nikdy nespolupracovalo s CMG na tomto programe a ani to neplánuje urobiť,“ uviedol hovorca Amazonu.

Toto odhalenie rozhodne nie je jednorazová záležitosť. Spoločnosť CMG už v minulosti neraz čelila podobným obvineniam. V decembri 2023 o tom informovala spravodajská stránka 404, ktorá odhalila ich technológiu aktívneho počúvania.

Táto kauza je len ďalším ukazovateľom toho, ako je v dnešnej modernej dobe možné takmer všetko. Dokonca ani rozhovory už nie sú našou osobnou záležitosťou, ale prostriedkom manipulácie na prínos ziskov. Naše súkromie je spolu so zdravým  najcennejšia vec, ktorú máme, a preto si ho musíme ostražito strážiť.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Bývalý šéf Intelu chce urýchliť príchod Krista. Vyvíja kresťanskú AI

Autor: Kristína Sudorová

Pat Gelsinger mení svet technológií Bývalý generálny riaditeľ Intelu Pat Gelsinger po svojom odchode z čela technologického giganta zaujal verejnosť…

Telekom prináša pre státisíce majiteľov Android smartfónov úžasnú novinku

Autor: Slavomír Dzuričko

Takto to bude s eSIM po novom Telekom prichádza na konci roka s technologickou novinkou, ktorá zásadne zjednoduší používanie Android…

Netflix zakázal funkciu, ktorú používali milióny ľudí. Dôvod vás nahnevá

Autor: Peter

Netflix sa rozhodol k pomerne zásadnému kroku a priniesol novinku, ktorá sa nebude páčiť každému. Ak ste boli doteraz zvyknutí…

Sci-fi prepadák roka je online. Slováci ho nájdu na jedinej službe

Autor: Erik Košťany

Tron: Ares je online Za posledné roky sme boli opakovane svedkami, že sa filmy dostali do digitálneho priestoru nečakane skoro…

171 % nárast sledovanosti. Začiatok 5. série Stranger Things zlomil všetky rekordy Netflixu

Autor: Erik Košťany

Premiéra Stranger Things trhá rekordy Aktualizácia 03. decembra 2025: Je zvykom, že Netflix zverejňuje čísla svojich projektov za prvých 5…

WhatsApp sa kompletne zmení, takto bude služba fungovať po novom

Autor: Slavomír Dzuričko

Koniec telefónnych čísel ako primárnej identity Komunikačná aplikácia WhatsApp pripravuje zmenu, ktorá môže zmeniť spôsob, akým sa navzájom spájame. Namiesto…