Slovák dostal namiesto iPhonu neznáme zariadenie
Slovák si objednal iPhone 17 Pro 256 GB z Alzy a keď mu zásielka prišla, miesto vytúženého nového telefónu objavil v krabici niečo úplne iné. Jednalo sa o vskutku veľmi zvláštne zariadenie. Ako uvádza vo svojom príspevku na Reddite, bolo zrejmé, že balík nebol manipulovaný náhodne.
Krabica mala stopy po tavnej pištoli, ktoré jasne nasvedčovali tomu, že ju niekto otváral a znova zalepil. Napriek tomu mal pôvodný kus bezpečnostné pečiatky („safety seal“), takže z vonka všetko vyzeralo v poriadku. Celý prípad popísal poškodený používateľ, ktorý uviedol, že ide o úplne nový kus, za ktorý zaplatil približne 1 300 eur. Podľa správy sa nezdalo, že by išlo o použitý telefón. Práve naopak, všetko v balení vyzeralo ako pri novom iPhone.
Napriek tomu, čo sa ukrývalo vnútri, sa rozhodol kontaktovať Alzu a podať reklamačný proces. Na svojom príspevku na Reddite spomenul, že slečna na zákazníckej linke bola príjemná a vôbec neprejavovala skepsu. Tvrdila, že sa prípad „odošle na preskúmanie“ a že sa pozrú aj na kamerové záznamy skladu, aby zistili, čo sa stalo.

Neuveriteľný prípad, no nie ojedinelý
Ak ide o pravdivý prípad, nejde len o ojedinelú nepríjemnosť, ale o potenciálne vážny podvod. Ďalší používatelia na Reddite mu odporúčali, aby podal trestné oznámenie. Podľa nich ide o „jasný podvod“. Zároveň by mal v oficiálnej reklamácii od Alzy trvať na tom, aby firma naozaj preverila interné procesy. Týka sa to aj kamerových záznamov skladu, ktoré by mohli odhaliť, či sa so zásielkou manipulovalo.
Tento prípad vyvoláva širšiu diskusiu o tom, či sú nákupy drahej elektroniky u etablovaných predajcov naozaj vždy bezpečné. Aj keď ide o renomovaný e-shop, riziko manipulácie pri doprave či v sklade podľa tohto prípadu nie je nulové. Zákazník, ktorý zaplatí stovky až tisíce eur, očakáva originálny a nový produkt. A keď realita nezodpovedá predstave, musí mať efektívne možnosti obrany.
Z tohto prípadu by si mali brať ponaučenie všetci. Pri objednávke drahého tovaru treba byť obozretný. Pri prevzatí balíka zas dôkladne skontrolovať balenie, robiť zábery, komunikovať problém čo najskôr a hlavne zachovať chladnú hlavu. Ak sa niečo javí ako nesprávne, nie je hanbou bojovať za svoje práva a dožadovať sa spravodlivosti.
