Televízia Markíza sa rozhodla, že reklamy si len tak ľahko nepreskočíte, respektíve ich nepreskočíte vôbec, a to na všetkých svojich kanáloch, vrátane Dajto, Doma, Markíza Krimi a Klasik. Zákaz vstúpil do platnosti 21. mája 2025.
Zároveň požiadala všetkých operátorov, aby zablokovali možnosť pretáčania reklamných blokov pri sledovaní obsahu z archívu televízie. Ide o zmluvnú povinnosť operátorov, takže ak chcú aj naďalej ponúkať kanály Markízy, musia tejto požiadavke vyhovieť.
Preskočiť reklamy síce je možné, no len za určitých podmienok
Nastavenie je nasledovné. Ak sledujete živý obsah, celý reklamný blok je neprerušiteľný. Ak reláciu prehrávate z archívu po ukončení živého vysielania, musíte vidieť minimálne prvé 3 minúty reklamného bloku predtým, než budú reklamy pretáčateľné. Toto obmedzenie platí počas prvých 3 dní po odvysielaní.

Väčšina operátorov už na nové pravidlá televízie prešlo, medzi poslednými bude UPC, o čom spoločnosť informovala na svojich stránkach. Reklamy nebude možné pretáčať od 23. júna 2025. Ak sa pozrieme na konkurenciu, tak napríklad Orange túto novinku implementoval v rámci tohto týždňa, Telekom približne pred 2 týždňami.
Operátor vo vyhlásení píše, že s obmedzením sa nestotožňuje, no musí ho akceptovať, pretože to vyžaduje samotná skupina Markíza ako súčasť svojej obchodnej stratégie. Pri sledovaní TV Archívne tak nebude možné pretáčanie programu smerom dopredu na všetkých vyššie spomínaných staniciach.
Každý operátor to uchopil po svojom
Čo sa týka samotnej implementácie požiadavky, operátori v tom nie sú úplne konzistentní. Technicky nastaviť možnosť pretáčania po 3 minútach od začiatku prehrávania reklamy nie je jednoduché, je to časovo aj finančne náročné. To znamená, že v prípade niektorých služieb si jednoducho budete musieť pozrieť celý reklamný blok.

UPC začne práve s takýmto riešením, no do budúcna plánuje nasadiť aj možnosť pretočiť reklamu po prehraní prvých troch minút tak, ako to Markíza požaduje. Telekom (okrem služby Magio TV cez internet) a Orange sú momentálne tiež v takom nastavení, že reklamy preskočiteľné nie sú vôbec.