Prvý TV prepadák jesene. Markíza sa poriadne popálila

Autor: Erik Košťany Čítanie na 3 min.

Markíza má na konte ďalší prepadák

Prechod z augusta na september nepatrí iba návratu do školských lavíc, ale aj zmene programovej štruktúry. Televízie sa snažia priniesť novinky, ktoré by prilákali divákov k obrazovkám. A to sa pokúšala aj Markíza, ktorá má namiesto hitu na konte prvý prepadák tejto jesene. Novinka dopadla ešte horšie ako sa očakávalo.

Skupina CME, pod ktorú spadá práve Markíza, ale napríklad aj česká Nova, ešte minulý rok odkúpila celosvetovo populárnu šou Hell’s Kitchen. Najprv sa ju rozhodli nasadiť na Nove, kde bola minulý rok odvysielaná prvá séria, ktorá sa stretla so značným diváckym záujmom. Českí sledovatelia ale narozdiel od slovenských, vyjadrovali podporu kuchárskym súťažiam, lepšie u nich dopadol aj MasterChef.

markíza hell's kitchen
Zdroj: Markíza

Ešte menej divákov ako pri jarných filmoch

Nova tento rok začala s vysielaním druhej série (konkrétne 27. augusta) a Markíza sa rozhodla nasadiť premiérovú časť ešte s predstihom pred hlavnou jesennou sezónou. Prvý diel prinesli v nedeľu, 31. augusta o 17:10. Nešlo však o sľubovaný veľký úvod, ale naopak, šou sa stala prepadákom.

Ako informuje mediaboom.sk, relácia si získala podieľ na trhu iba 9 % v cieľovej skupine. To je ešte horší výsledok ako sa očakávalo. Markíza totiž počas nedeľných podvečerov zažila neúspech aj počas jari, keď prinášali reprízy divákmi obľubovaných filmov. Napriek tomu sa väčšina z nich držala v priemere na hranici 10 % podielu na trhu.

Boj v konkurenciou stále prehrávajú

Markíza si od Hell’s Kitchen (ktorému pridala podtitul Peklo v kuchyni) sľubovala páku na konkurenečný boj. K šou nasadili aj rozsiahlu reklamnú kampaň, v ktorej použili aj Patrika Kolára, teda finalistu šou Pečie celé Slovensko. Napriek tomu u divákov prepadla a opäť zaostávala za televíziou Joj. Tu stále prevažovalo ich u divákov dobre ustanovené Nové bývanie. Napriek tomu, že bola odvysielaná repríza, malo dvojnásobný podiel na trhu až 18 %.

Tento raz však medzi ne vstúpil ďalší nečakaný hráč – Jednotka. Na tejto televízií odštartoval historický seriál Strážcovia koruny. Ten sa v obchodnej skupine (teda v cieľovke od 13-55 rokov) dostal na hodnotu 13 %, v univerzálnej skupine (teda všetci diváci nad 12 rokov) dokonca na 16 %. Pilotný diel si pozrelo 266-tisíc divákov.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Prvý TV prepadák jesene. Markíza sa poriadne popálila

Autor: Erik Košťany

Markíza má na konte ďalší prepadák Prechod z augusta na september nepatrí iba návratu do školských lavíc, ale aj zmene…

AKTUÁLNE: Na Slovensku dnes skončili tri slávne české TV stanice

Autor: Kristína Sudorová

Prima mení stratégiu Od 1. septembra 2025 čaká slovenských televíznych divákov výrazná zmena v ponuke programov skupiny Prima. Z éteru…

Marvel hasí ďalšie veľké problémy, hrozí mu blamáž

Autor: Kristína Sudorová

Downey Jr. je nespokojný so scenárom Podľa najnovších špekulácií zo zákulisia Marvelu sa herec Robert Downey Jr., ktorý sa má…

Word prináša historické vylepšenie. Rozpísaný dokument už nikdy nestratíte

Autor: Peter

Microsoft prichádza s novinkou, ktorou dobieha konkurenciu. Zásadným spôsobom zmení, ako pracujeme s dokumentmi v obľúbenom programe Word, Po novom…

Vážne obvinenie Alzy: Nečakali by ste, že tento produkt si kúpia deti

Autor: Peter Steigauf

V českom Alzaboxe si alkohol vyzdvihnú aj neplnoletí Kúpiť si alkohol na internete sa stalo bežne dostupnou možnosťou pre online…

Tikajúca bomba: Stačí takéto jednoduché kliknutie a prídete o všetky svoje heslá

Autor: Peter

Mať silné a ľahko zapamätateľné heslá je základom pri používaní akejkoľvek online služby, bankového účtu či sociálnych sietí. Bezpečnostní odborníci…