Markíza má na konte ďalší prepadák
Prechod z augusta na september nepatrí iba návratu do školských lavíc, ale aj zmene programovej štruktúry. Televízie sa snažia priniesť novinky, ktoré by prilákali divákov k obrazovkám. A to sa pokúšala aj Markíza, ktorá má namiesto hitu na konte prvý prepadák tejto jesene. Novinka dopadla ešte horšie ako sa očakávalo.
Skupina CME, pod ktorú spadá práve Markíza, ale napríklad aj česká Nova, ešte minulý rok odkúpila celosvetovo populárnu šou Hell’s Kitchen. Najprv sa ju rozhodli nasadiť na Nove, kde bola minulý rok odvysielaná prvá séria, ktorá sa stretla so značným diváckym záujmom. Českí sledovatelia ale narozdiel od slovenských, vyjadrovali podporu kuchárskym súťažiam, lepšie u nich dopadol aj MasterChef.
Ešte menej divákov ako pri jarných filmoch
Nova tento rok začala s vysielaním druhej série (konkrétne 27. augusta) a Markíza sa rozhodla nasadiť premiérovú časť ešte s predstihom pred hlavnou jesennou sezónou. Prvý diel prinesli v nedeľu, 31. augusta o 17:10. Nešlo však o sľubovaný veľký úvod, ale naopak, šou sa stala prepadákom.
Ako informuje mediaboom.sk, relácia si získala podieľ na trhu iba 9 % v cieľovej skupine. To je ešte horší výsledok ako sa očakávalo. Markíza totiž počas nedeľných podvečerov zažila neúspech aj počas jari, keď prinášali reprízy divákmi obľubovaných filmov. Napriek tomu sa väčšina z nich držala v priemere na hranici 10 % podielu na trhu.
Boj v konkurenciou stále prehrávajú
Markíza si od Hell’s Kitchen (ktorému pridala podtitul Peklo v kuchyni) sľubovala páku na konkurenečný boj. K šou nasadili aj rozsiahlu reklamnú kampaň, v ktorej použili aj Patrika Kolára, teda finalistu šou Pečie celé Slovensko. Napriek tomu u divákov prepadla a opäť zaostávala za televíziou Joj. Tu stále prevažovalo ich u divákov dobre ustanovené Nové bývanie. Napriek tomu, že bola odvysielaná repríza, malo dvojnásobný podiel na trhu až 18 %.
Tento raz však medzi ne vstúpil ďalší nečakaný hráč – Jednotka. Na tejto televízií odštartoval historický seriál Strážcovia koruny. Ten sa v obchodnej skupine (teda v cieľovke od 13-55 rokov) dostal na hodnotu 13 %, v univerzálnej skupine (teda všetci diváci nad 12 rokov) dokonca na 16 %. Pilotný diel si pozrelo 266-tisíc divákov.