Prvý TV prepadák jesene. Markíza sa poriadne popálila

Autor: Erik Košťany Čítanie na 3 min.

Markíza má na konte ďalší prepadák

Prechod z augusta na september nepatrí iba návratu do školských lavíc, ale aj zmene programovej štruktúry. Televízie sa snažia priniesť novinky, ktoré by prilákali divákov k obrazovkám. A to sa pokúšala aj Markíza, ktorá má namiesto hitu na konte prvý prepadák tejto jesene. Novinka dopadla ešte horšie ako sa očakávalo.

Skupina CME, pod ktorú spadá práve Markíza, ale napríklad aj česká Nova, ešte minulý rok odkúpila celosvetovo populárnu šou Hell’s Kitchen. Najprv sa ju rozhodli nasadiť na Nove, kde bola minulý rok odvysielaná prvá séria, ktorá sa stretla so značným diváckym záujmom. Českí sledovatelia ale narozdiel od slovenských, vyjadrovali podporu kuchárskym súťažiam, lepšie u nich dopadol aj MasterChef.

markíza hell's kitchen
Zdroj: Markíza

Ešte menej divákov ako pri jarných filmoch

Nova tento rok začala s vysielaním druhej série (konkrétne 27. augusta) a Markíza sa rozhodla nasadiť premiérovú časť ešte s predstihom pred hlavnou jesennou sezónou. Prvý diel prinesli v nedeľu, 31. augusta o 17:10. Nešlo však o sľubovaný veľký úvod, ale naopak, šou sa stala prepadákom.

Ako informuje mediaboom.sk, relácia si získala podieľ na trhu iba 9 % v cieľovej skupine. To je ešte horší výsledok ako sa očakávalo. Markíza totiž počas nedeľných podvečerov zažila neúspech aj počas jari, keď prinášali reprízy divákmi obľubovaných filmov. Napriek tomu sa väčšina z nich držala v priemere na hranici 10 % podielu na trhu.

Boj v konkurenciou stále prehrávajú

Markíza si od Hell’s Kitchen (ktorému pridala podtitul Peklo v kuchyni) sľubovala páku na konkurenečný boj. K šou nasadili aj rozsiahlu reklamnú kampaň, v ktorej použili aj Patrika Kolára, teda finalistu šou Pečie celé Slovensko. Napriek tomu u divákov prepadla a opäť zaostávala za televíziou Joj. Tu stále prevažovalo ich u divákov dobre ustanovené Nové bývanie. Napriek tomu, že bola odvysielaná repríza, malo dvojnásobný podiel na trhu až 18 %.

Tento raz však medzi ne vstúpil ďalší nečakaný hráč – Jednotka. Na tejto televízií odštartoval historický seriál Strážcovia koruny. Ten sa v obchodnej skupine (teda v cieľovke od 13-55 rokov) dostal na hodnotu 13 %, v univerzálnej skupine (teda všetci diváci nad 12 rokov) dokonca na 16 %. Pilotný diel si pozrelo 266-tisíc divákov.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Veľký operátor vám práve odomkol 86 staníc ZADARMO. Tu je ich prehľad

Autor: Slavomír Dzuričko

Toto nájdete v upravenom balíčku Televízny operátor Slovanet sa rozhodol sprístupniť pre všetkých svojich zákazníkov dočasne 86 televíznych staníc úplne…

To, čo objavila NASA, ohromilo vedcov. Asteroid Bennu obsahuje prvky, z ktorých vzniká život

Autor: Peter Hodal

Asteroid Bennu znovu ukazuje, že je časovým archívom uchovávajúcim materiál zo začiatkov nášho slnečného systému. Vzorky, ktoré na Zem priniesla…

Windows 11 má nový bizarný bug. Prístup k počítaču je teraz lotéria

Autor: Peter Hodal

Windows 11 trápi ďalšia zvláštna chyba, ktorá používateľov zaskočí hneď pri prihlásení. Na prihlasovacej obrazovke totiž zmizla možnosť zadať heslo.…

82,7 miliárd dolárov. Netflix kupuje Warner Bros. a Hollywood sa búri

Autor: Erik Košťany

Netflix vyhral súboj o Warner Bros. Posledné mesiace sa v Hollywoode ostro sleduje súboj o jedno z najväčších štúdií. Netflix…

Slovensko na technologickom vrchole. Operátor spustil niečo, čo Európa ešte nevidela

Autor: Peter

Telekom ako pvôbec prvý v Európe odštartoval 50G-PON pripojenie mobilných základňových staníc, čo ho posúva na čelo technologických inovácií. Spoločne…

Koniec ikony: Známa značka končí, ceny hardvéru rastú do nebies

Autor: Peter

Americký výrobca pamäťových čipov Micron Technology oznámill, že ukončí svoje aktivity v spotrebiteľskom segmente a naplno sa zameria na výrobu…