Pretáčanie reklám na Markíze už oficiálne nie je možné. Televízia rozhodla, že všetky pre všetky kanály z jej skupiny, vrátane Dajto, Doma, Markíza Krimi a Klasik bude platiť to, že si reklamu budete musieť jednoducho pozrieť. Toto nové pravidlo začalo platiť 21. mája 2025.
Poskytovatelia internetovej televízie a operátori ho samozrejme musia dodržiavať. Pokiaľ by sa tak nestalo, programy Markízy by museli byť z ich ponuky odstránené.
Antik Telecom už zakázal pretáčanie reklám na Markíze
Nové nastavenia teda postupne implementujú všetci prevádzkovatelia, no ešte stále to nie je kompletné. Napríklad nedávno sme písali o tom, že pretáčanie reklám už zakázal vo svojom archíve aj operátor UPC, teraz sa pridáva ďalší. Je ním jeden z najstarších poskytovateľov internetovej TV – Antik Telecom.
Portál DSL spomína, že operátor ešte túto smutnú novinku oficiálne neoznámil. Spôsob, akým zakázal pretáčanie reklám, sa líši od toho, ako televíziu sledujete.

Najlepšie dopadli používatelia, ktorí televíziu sledujú pomocou set-top boxov Antiku. V tomto prípade je to nastavené presne podľa požiadaviek Markízy.
3 minúty reklamy vs celý reklamný blok
Tá oficiálne požaduje, že ak sledujete živý obsah, celý reklamný blok je neprerušiteľný. Ak reláciu prehrávate z archívu po ukončení živého vysielania, musíte vidieť minimálne prvé 3 minúty reklamného bloku predtým, než budú reklamy pretáčateľné. Toto obmedzenie platí počas prvých 3 dní po odvysielaní. V prípade Antiku sa používateľov po trojminútovom reklamnom bloku zobrazí tlačidlo preskočiť.

Zákazníci, ktorí televíziu sledujú inými spôsobmi, to majú podstatne horšie. Musia si totiž pozrieť celý reklamný blok a nemajú možnosť ho po troch minútach preskočiť. Avšak to nie je všetko, operátor úplne znemožnil pretáčanie programov aj smerom dozadu. Prečo sa tak rozhodol, zatiaľ nie je jasné, tlačovú správu k tomu nevydal.
V prípade konkurenčných riešení je v nasadení tejto požiadavky tiež poriadny chaos. Tí šťastnejší používatelia môžu reklamu preskočiť už po prvých troch minútach, no najčastejším riešením, ktoré je technicky najjednoduchšie, je práve nutnosť pozrieť si reklamný blok celý.