JOJ už druhý rok s vysielacími právami na MS v hokeji
Majstrovstvá svet v hokeji jednoznačne paria k najočakávanejším športovým udalostiam roka. Každoročne totiž prilákajú k televíznym obrazovkám státisíce ľudí. Slovenskí fanúšikovia však svojich hokejistov už druhý rok sledujú a podporujú na inej televíznej stanici než boli po minulé roky zvyknutí.
Rok 2024 bol pre slovenský televízny priemysel mimoriadne prelomový. Komerčná televízia JOJ vtedy získala vysielacie práva na Majstrovstvá sveta v hokeji. Dovtedy patrilo toto divácke lákadlo výhradne verejnoprávnej televízii STVR, ktorá hokejové majstrovstvá sveta vysielala nepretržite po dobu 20 rokov. STVR tak prišla nielen o vysielacie práva, ale predovšetkým z hľadiska sledovanosti o bohatú žatvu.
Diváci to takisto nemali ľahké a museli si na túto zmenu astronomických rozmerov zvyknúť. Po prvýkrát totiž vysielacie práva na MS v hokeji pripadli komerčnej televízii. Prečo je tomu tak? Dôvodov je hneď viacero. Medzi tie patrí okrem finančnej stránky hlavne komplexný prístup k vysielaniu, kvalita servisu a široký dosah. Samozrejme, že k tomu prispelo aj spustenie novej stanice JOJ Šport 2.

To, že sa MS v hokeji na verejnoprávnu televíziu tak skoro nevrátia, je viac než jasné. JOJ Group totiž práva vlastní až do roku 2034, čím takpovediac vyhrala jackpot. Minulý rok totiž trhali zápasy najmä našej reprezentácie všetky rekordy, pričom najsledovanejším zápasom bol duel Slovensko-Lotyšsko so sledovanosťou 16 % a podielom na trhu 47 %.
Živé vysielanie všetkých 64 zápasov malo dosah až na 3,5 milióna divákov. Niet pochýb, že podobný úspech sa na komerčnej televízii zopakuje aj tento rok. Tým, že sa zápasy našich reprezentantov vysielajú na hlavnej stanici JOJ, je to z hľadiska sledovanosti neporovnateľný rozdiel.
Kontroverzné rozhodnutie, ktoré prinieslo samé výhody
Oznámenie o prechode MS v hokeji na komerčnú televíziu prirodzene vyvolalo zmiešané reakcie. Mnohé z nich boli priam až negatívne ladené. Pre viacerých, najmä dlhoročných divákov, bolo niečo takéto absolútne nepredstaviteľné. Rozhodnutie sa nakoniec ukázalo ako výborný ťah a až čas ukázal, aké všemožné výhody so sebou prináša sledovanie MS v hokeji na JOJke.
Dá sa povedať, že celkový divácky zážitok je v konečnom dôsledku oveľa lepší a pohodlnejší, než tomu bolo v časoch STVR. Z hľadiska dostupnosti a prístupnosti hokeja sa totiž bavíme o obrovskom pokroku. Hokej si totiž môžete pozrieť kdekoľvek a kedykoľvek cez platformu JOJ play, či už v telke vďaka aplikácii pre AppleTV, Android TV či Samsung modely, na mobile, tablete alebo notebooku.
Jedna z najväčších obáv znela, či zostane hokej prístupný bezplatne pre všetkých aj napriek tomu, že ho teraz vlastní súkromná televízia. Ba naopak – po novom je to oveľa príjemnejšie. Počas MS v hokeji máte dokonca možnosť sa zaregistrovať na JOJ play, kde bude vysielanie zápasov k dispozícii úplne zadarmo pre každého.

Nehovoriac o tom, že JOJ-ka má v porovnaní s STVR niekoľko násobne väčší marketingový rozpočet, čo sa v praxi prejavuje pestrejšími a lákavejšími aktivitami pre divákov. Tí majú okrem zápasových prenosov k dispozícii aj štúdiový formát Play-on s Mariánom Gáboríkom a Borisom Valábikom.
Vďaka ich výstižným poznatkom a vtipným komentárom sa relácia teší už takmer porovnateľnej sledovanosti ako samotné televízne vysielanie zápasu. Relácia je vo forme live šou a nájdete ju exkluzívne na JOJ Play.
Okrem televízie sa však JOJ vo veľkej miere aktivizuje aj na sociálnych sieťach. Studnica rôzneho obsahu a aktivít pre fanúšikov je predovšetkým facebookova stránka televízie JOJ alebo Instagram JOJ play, kde pravidelne prispievajú zaujímavými postami a prebieha tam väčšina komunikácie s divákmi.
Každý si vyberie to svoje
Televízia JOJ sa v oblasti športu angažuje najmä prostredníctvom staníc JOJ Šport, JOJ Šport 2 a platformy JOJ play naozaj aktívnym spôsobom. Okrem spomínaných MS v hokeji poskytuje aj prenosy futbalových zápasov Európskej ligy. Avšak svoju pozornosť venuje JOJ-ka hlavne lokálnym športovým súťažiam, ako napríklad slovenská hokejová Extraliga.
Nie každá zmena, ktorá na prvý pohľad vyzerá negatívne až tragicky, tak aj musí skončiť. Televízia JOJ sa tejto príležitosti chopila naozaj dobre a s veľkou vervou.
Vďaka silnému marketingovému zázemiu a širokému záberu prináša divákom pohodlné a bezplatné sledovanie zápasov MS v hokeji za každých okolností a na všetkých zariadeniach. Všetky tieto maličkosti v konečnom dôsledku vytvárajú príjemnejší divácky zážitok.
Článok vznikol v spolupráci s TV JOJ