Prvé detaily o PlayStation 6
Sony doteraz príliš detailov o PlayStation 6 neprinieslo. Preto mnohých prekvapilo, že aktuálne na YouTube v spolupráci s AMD pridali video, v ktorom hovoria o nových technologických možnostiach. Ide o rozhovor súčasného architekta pre PS5, Marka Cerneho a Jacka Huynha z AMD.
Dvojica vo videu hovorí o takzvanom projekte Amethyst. Pôjde o novú architektúru konzolu založenú práve na čipoch od AMD, ktoré poskytnú doteraz nevidené možnosti v hernom svete. Už od úplného začiatku projektu povedali, že bude veľké sústredenie na strojové učenie, aby sa znížil počet úloh, ktoré musí konzola súčasne vykonávať, a tak sa zvýšila plynulosť hrania aj grafiky.
Umelá inteligencia a renderovanie v reálnom čase
Konkrétne špecifikácie zatiaľ neodzneli, diskutujúca dvojka však priniesla niekoľko viac ako dobre zneujúcich pojmov, ktoré aj bližšie vysvetlili. V náväznosti na strojové učenie sa hneď spomenula funkcia, o ktorej hovoria ako Neural Arrays. Práve tá má vo veľkom využívať umelú inteligenciu, aby sa spracovávali veľké súčasti obrazu v tom istom momente. O výsledku hovoria ako o najviac hru meniacom prvku, aký sme kedy videli.
Konzola novej generácie má pracovať aj so systémom vykresľovania Radiance Cores. Tá bude 3D aj priame modely renderovať v reálnom čase, a tak bude práca so svetlom úplne na novej úrovni. Odpadnú najviac hardvér zaťažujúce súčasti, čoho výsledkom je čistejšie, rýchlejšie a efektívnejšie zobrazovanie.
To najlepšie, čo hráči doteraz videli, ale…
V neposlednom rade je tu Universal Compression, ktorý je zrejme najväčším posunom. Nebolo síce ešte presne špecifikované ako, ale má sa ním odstrániť jeden z najväčších neduhov súčasných konzol – obmedzené množstvo dát, ktoré sa vie preniesť medzi grafickou pamäťou (GPU) a počítačovými jadrami. Vďaka tomu sa budú môcť aj 4K textúru vykresľovať úplne bez straty.
Všetky informácie znejú skvelo a vyzerá to tak, že hráčom prinesú doteraz nevidený zážitok z hrania. Je tu však aj jeden háčik. Carny a Huynh hovoria, že všetky tieto technológie zatiaľ fungujú len v simuláciách. Potrvá tak ešte dlhší čas, kým budú skutočne implementované, čo znamená, že na PS6 môžeme čakať 4 až 5 rokov.