Lidl s ambicióznymi cieľmi
Lidl v piatok oznámil správu, ktorá s určitosťou poteší takmer každého návštevníka potravín. Diskontný reťazec sa totiž podelil o svoje plány súvisiace s celkovou modernizáciou jeho predajní. Gigant totiž chystá vybaviť všetky jeho predajne so samoobslužnými pokladňami.
Podľa slov obľúbeného obchodného reťazca disponuje pokladnicami takéhoto typu aktuálne až 85 percent predajní. Čoskoro však budú k nájdeniu v každom jednom Lidli po celom Slovensku. Expanzia prebieha v skutku závratným tempom a ambície reťazca sú naozaj odvážne. Nainštalovanie samoobslužných pokladní do kompletne všetkých predajní na našom území chcú podľa všetkého stihnúť do februára budúceho roka.
Samoobslužné pokladne rozhodne nie sú žiadnou novinkou. Všetci zákazníci ich už dobre poznajú, keďže sa s nimi stretávajú takpovediac v každom druhom obchode. Na našom trhu ich používajú aj iní veľkí hráči, medzi ktorých patrí napríklad Tesco, Kaufland, Coop Jednota, Billa, Fresh, Yeme, Kraj, Metro či obchody ako OBI, IKEA a ďalší.
Lild reaguje na požiadavky zákazníkov
Samoobslužné pokladne patria k mimoriadne obľúbenej službe, ktorá je v dnešnej dobe už zaužívanou a stálou súčasťou nášho každodenného nákupu. Preto niet divu, že sa Lidl rozhodol takýmto výrazným spôsobom navýšiť ich počet.
Niektorým spotrebiteľom totiž vyhovuje viac, ak si svoj nákup sami nablokujú, skontrolujú a následne zaň zaplatia. Pre druhých predstavuje samoobslužná pokladňa istú formu efektívneho pohodlia, pri ktorom nemusia vystáť dlhé rady len preto, aby zaplatili za pár drobností. Podarí sa vám tak vybaviť menší nákup za podstatne kratší čas.
Údaje od samotného reťazca túto hypotézu iba potvrdzujú. „V tomto roku bolo v predajniach, v ktorých sme samoobslužné pokladnice zaviedli, aktuálne viac ako 40 percent všetkých transakcií realizovaných práve cez ne,“ uvádza Lidl.
Samozrejme, že preferencie zákazníkov nie sú jediným faktorom, ktorý podnieti veľké obchodné reťazce k takýmto rozhodnutiam. Celoplošné rozšírenie samoobslužných pokladní znamená istý benefit aj pre samotného obchodníka, ktorý tým šetrí finančné náklady na personálnych nákladoch.