Nový film Pixaru už nájdete online. Ublížila mu LGBTI kontroverzia

Autor: Erik Košťany Čítanie na 3 min.

Elio na Disney+

Spoločnosť Disney má tento rok v kinách ako na horskej dráhe. Striedajú sa mu neúspechy a veľmi dobre zarábajúcimi kúskami. Bohužiaľ, na horšom konci spektra bol aj najnovší animovaný film od Pixaru. Teraz však Elio prichádza na streamovaciu službu Disney+, čo znamená, že môže dostať novú šancu od divákov.

Príbeh rozpráva o mladom chlapcovi Eliovi, ktorý je absolútnym fanatikom do vesmíru a mimozemšťanmi je takmer posadnutý. Jeho život tak naberie úplne iné obrátky, keď ho mimozemská civilizácia odnáša do Komuniverza, ktorá je plná zástupcov iných galaxií. Veria, že práve Elio je zástupcom Zeme. On sa musí naučiť takto správať a zároveň si získať dôveru ostatných, aby ochránil našu planétu.

ELIO (2025) oficiálny trailer

U divákov zarezonoval, kiná však nenavštevovali

Animák si vďaka svojim témam objavovaním samého seba a hľadaním svojej identity v cudzom svete získala veľmi dobré ohlasy u divákov. Od nich si získala na portáli Rotten Tomatoes postupom času skóre až 90 %. Viacerí z nich dokonca aj oceňujú, že film upustil od svojej pôvodnej vízie, kde mal mladý chlapec zápasiť aj s hľadaním svojej orientácie, a tak sa nestal iba ďalším kúskom s LGBTI tematikami.

Problémom však bolo, že po prerábkach (práve aj so spomenutou tematikou) nedala spoločnosť filmu dostatočnú reklamu. Takmer až absencia ukážok spôsobila, že si sci-fi animovaný príbeh odniesol z kín počas otváracieho víkendu iba 35 miliónov, čo bol pre Disney najhorší výsledok za celé roky.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Disney+ (@disneyplusza)

Nová nádej v online priestore

So stúpajúcimi diváckymi ohlasmi by sa dalo čakať, že slabšie zárobky doženie a dokáže si vrátiť aspoň svoj 150 miliónový rozpočet. Avšak ani ďalšie týždne neboli práve ružové. Celkovo sa filmu doteraz podarilo priniesť z kín po celom svete iba 154 miliónov dolárov. Len pre porovnanie – snímka Buzz Lightyear, ktorá bol všeobecne považovaná za neúspech, dokázala v roku 2022 zarobiť 226,4 milióna.

Nová Pixarovka však včera, 17. septembra pribudla na streamovaciu službu Disney+. Nádejou pre štúdio tak stále je, že sa mu bude dariť na tejto platforme. Budeme sledovať či sa v nasledujúcich dňoch prebojuje do rebríčka najsledovanejších filmov služby.

Obsahuje témy:

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Tieto slúchadlá za 149 € vám dokážu, že AirPody zahodíte do koša

Autor: Peter Hodal

Neverili sme vlastným ušiam Google sa s modelom Pixel Buds 2a pokúša prerobiť predstavu o tom, čo môže ponúknuť stredná…

Najväčšie prekvapenie za roky. Seriál s 0 % hodnotením sa stal absolútnym hitom

Autor: Kristína Sudorová

Najviac kritizovaný seriál sezóny prekvapil Keď sa televízna jeseň rozbehla naplno, málokto by čakal, že jedným z jej najväčších prekvapení…

2 miliardy hesiel skončili v rukách hackerov. Je medzi nimi aj vaše? (+overenie)

Autor: Kristína Sudorová

Ukradli takmer 2 miliardy hesiel Troy Hunt, zakladateľ služby Have I Been Pwned (HIBP), nedávno oznámil, že spracoval jednu z…

IT zázrak: Windows 95 rozbehal na lacnom Wi-Fi čipe, ktorý je v klimatizáciách

Autor: Kristína Sudorová

Windows 95 beží na hardvéri menšom než kreditná karta Technický nadšenec He Chunhui predviedol fascinujúcu ukážku softvérovej kreativity. Podarilo sa…

Bizarnosť roka: Na tejto klávesnici nenapíšete ani riadok. Je ale najbezpečnejšia na trhu

Autor: Slavomír Dzuričko

Revolučná softvérová klávesnica pre mobil Vývojári predstavujú netradičný prístup k zadávaniu textu na mobilných zariadeniach. Softvérová klávesnica tOndO nevyužíva bežné…

Toto je nečakané najlepší smartfón sveta vo výdrž batérie

Autor: Kristína Sudorová

Výdrž batérie, ktorá vyráža dych Výdrž batérie patrí v posledných rokoch medzi najdiskutovanejšie parametre smartfónov. Hoci moderné zariadenia prinášajú stále…