Telefón do postele a človek do reality
IKEA opäť raz dokázala, že marketing vie robiť s humorom aj nadhľadom. Tentoraz sa rozhodla riešiť problém, ktorý trápi väčšinu z nás a tým je večerná závislosť na telefónoch. A ako inak, než so svojou typickou kombináciou dizajnu, hravosti a štipky irónie. Nová kampaň s názvom „Phone Sleep Collection“ predstavuje miniatúrnu postieľku pre smartfóny, do ktorej môžete svoj mobil uložiť na noc, aby si „odpočinul“.
Znie to ako vtip, no ide o reálny produkt, ktorý je súčasťou širšej iniciatívy IKEA zameranej na zlepšenie spánkových návykov ľudí (Complete Sleep Initiative). Podľa informácií z Campaign Middle East to v praxi funguje tak, že používateľ musí uložiť svoj telefón do tejto mini postieľky a nechá ho takpovediac spať aspoň sedem hodín každú noc počas siedmich po sebe nasledujúcich dní.
Ak toto spraví, odmena ho isto neminie. Od IKEI môžete takýmto spôsobom získať voucher na nákup. V Spojených arabských emirátoch, kde táto kampaň začala, má preukaz hodnotu 100 AED. V prepočte na eurá činí táto suma približne 23,30 eur, čo rozhodne nie je málo. Inými slovami – ak doprajete odpočinok svojmu smartfónu, odmenou môže byť niečo, čo poteší aj vás.
Ak by ste si však postieľku ako takú chceli kúpiť, tak konkrétnu cenu sa nedozviete. Nedisponuje totiž žiadnou cenovkou. V Spojených arabských emirátoch navyše prebieha akcia, že ak zaplatíte nad určitú sumu, dostanete postieľku pre svoj smartfón úplne zadarmo.
Dajte dobrú noc svojmu mobilu
Okrem toho, že je postieľka mimoriadne zlatá, má, ako inak, typický IKEA dizajn. Minimalistický, z dreva, s malou prikrývkou a vankúšom. Okrem toho obsahuje čip NFC, ktorý komunikuje s aplikáciou IKEA a umožňuje sledovať, ako dlho bol telefón odložený.
Kampaň má teda nielen symbolický, ale aj technologický rozmer. Je to akýsi spôsob, ako IKEA pripomína, že by sme mali večer odložiť mobily a sústrediť sa na regeneráciu tela i mysle, čo v dnešnej dobe rozhodne nie je od veci.
Za touto hravou myšlienkou sa však skrýva vážne posolstvo. Ako uvádza portál Marketing Report, cieľom je upozorniť na to, že telefóny sa stali nepozvaným hosťom v spálni a narúšajú kvalitu spánku. Mnohí z nás zaspávajú s displejom pred očami a budia sa pri notifikáciách, ktoré by pokojne mohli počkať do rána. IKEA tak chce prostredníctvom humoru a dizajnu podporiť zdravšie návyky.
Celá idea samozrejme vyvoláva úsmev. Predstava, že svojmu mobilu každý večer upravíte vankúšik a prikryjete ho, pôsobí absurdne, no zároveň odhaľuje, že naše telefóny majú často viac „spánku“ ako my sami. Možno je to práve ten ironický kontrast, ktorý robí túto kampaň tak úspešnou. IKEA jednoducho ukazuje, že aj vážnu tému možno spracovať s humorom, čím možno osloví väčší podiel obyvateľstva.
Ak ste sa tešili, že pobežíte do IKEI a kúpte svojmu mobilu malú postieľku, tak vás musíme sklamať. Na Slovensku si budeme na túto akciu musieť ešte počkať. No8 ako nápad je to výborná ukážka, ako možno prepojiť zábavu, zdravie a marketing do jedného celku.