Ľudia „vyskočia z kože“. Nové reklamy na YouTube sú najagresívnejšie doteraz

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Funkcia, ktorá vás poriadne naštve

YouTube prichádza s novým reklamným formátom. Najnovšie sa vám reklama objaví priamo na obrazovke aj v čase, keď zastavíte video. O tejto novinke informovali viacerí používatelia, ktorí si ju všimli a okamžite svoje sťažnosti zdieľali na  sociálnych sieťach ako je Reddit a X.

Spoločnosť Google, ktorá platformu YouTube zastrešuje, o novom umiestnení reklám na televízne obrazovky informovala už v máji. Presný dátum nezverejnili, no zdá sa, že nové reklamy sa postupne zobrazujú čoraz širšej verejnosti. Zozbierané informácie naznačujú, že reklamy propagujú len jedného inzerenta, čo znamená, že funkcia je zatiaľ len v experimentálnom režime.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Google sa aktívne snaží bojovať proti používaniu ad-blockerov. Blokovaním reklám totiž samotná spoločnosť aj tvorcovia na danej platforme prichádzajú o nemalé peniaze. Novým konceptom reklám, ktorý je takzvaný  „pause-screen ads“ sa Google pravdepodobne usiluje o to, aby si čo najviac ľudí predplatilo Premiun účet.

V takom prípade ide o výhodný obojstranný obchod – vám sa nezobrazujú žiadne otravné reklamy a peniaze z predplatného nahrádzajú ušlé zisky pre firmu aj poskytovateľov obsahu.

Pri zobrazení novej reklamy sa používateľské rozhranie presunie do menšieho okna na ľavej strane obrazovky. Reklama sa objaví v menšej časti obrazovky na pravej strane. Pod ňou svieti tlačidlo „zrušiť“ a tlačidlo pre opätovný návrat k rozpozeranému videu.

Na pláne sú ešte dlhšie a nepreskočiteľné reklamy

Ak ste si mysleli, že reklama počas stopnutia videa je absolútny vrchol a nič horšie už nepríde, mýlili ste sa. YouTube totiž usilovne pracuje na novej generácii reklám. Reklamy dlhé niekoľko desiatok sekúnd bez možnosti preskočenia budú s najväčšou pravdepodobnosťou na dennom poriadku.

Chystanou novinkou sú reklamy obsahujúce QR kódy so značkou inzerenta. Prostredníctvom zobrazovaného QR kód sa diváci budú môcť rýchlo a efektívne dozvedieť viac o ponúkaných službách alebo produktoch.

Vyzerá to tak, že sa reklamám ani za nič nevyhneme. Zavádzané inovácie sa mnohým používateľom prirodzene nepáčia, iní to berú ako už zaužívanú súčasť internetového prostredia. Je pravda, že reklama tvorí značnú časť príjmu tvorcov aj spoločností, no treba nájsť prijateľný balans medzi  ziskom a pozitívnym diváckym zážitkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Tajná služba panikári: Trump na súkromnom iPhone zdvíha hovory od cudzincov

Autor: Peter Steigauf

Bezpečnostné riziko v Oválnej pracovni Donald Trump, známy svojím nekonvenčným štýlom vystupovania, opäť raz púta pozornosť. Tentoraz je dôvodom Trumpov…

Historická zmena budíkov v iOS 26. Apple vyriešil hlúpu vlastnosť systému

Autor: Tomáš

Apple je známy svojim konzervatívnym prístupom k dizajnu a jeho prispôsobovaniu. Spoločnosť si totiž myslí, že presne vie, čo používatelia…

Sociálna poisťovňa mení platby odvodov: Pozor, takto ich uhradíte po novom

Autor: Peter Steigauf

Dôležité online zmeny pre živnostníkov Sociálna poisťovňa pokračuje v elektronizácii svojich služieb. V týchto dňoch zavádza do prevádzky zaujímavé novinky.…

Najkontroverznejší film roka je online. Dostal 1,8 bodov z 10

Autor: Kristína Sudorová

Sklamanie roka už aj z pohodlia vášho domova Streamovacia služba Disney+ pridáva do svojho repertoáru novú hranú verziu starej-dobrej rozprávkovej…

Smartfóny v EÚ sa zmenia na nepoznanie. Prichádzajú energetické štítky a ďalšie pravidlá

Autor: Kristína Sudorová

Dotknú sa úplne každého Na obzore je veľká zmena. Od 20. júla 2025 totiž vstupujú v Európskej únii do platnosti…

Apple Watch fungujú na Androide. Čínsky výrobca našiel zlomový kľúč

Autor: Peter

Ekosystém Applu je mimoriadne zatvorený a len tak hocikoho americká spoločnosť doň nepustí. Z tohto dôvodu momentálne prežíva náročnejšie obdobie…