Ľudia „vyskočia z kože“. Nové reklamy na YouTube sú najagresívnejšie doteraz

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Funkcia, ktorá vás poriadne naštve

YouTube prichádza s novým reklamným formátom. Najnovšie sa vám reklama objaví priamo na obrazovke aj v čase, keď zastavíte video. O tejto novinke informovali viacerí používatelia, ktorí si ju všimli a okamžite svoje sťažnosti zdieľali na  sociálnych sieťach ako je Reddit a X.

Spoločnosť Google, ktorá platformu YouTube zastrešuje, o novom umiestnení reklám na televízne obrazovky informovala už v máji. Presný dátum nezverejnili, no zdá sa, že nové reklamy sa postupne zobrazujú čoraz širšej verejnosti. Zozbierané informácie naznačujú, že reklamy propagujú len jedného inzerenta, čo znamená, že funkcia je zatiaľ len v experimentálnom režime.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Google sa aktívne snaží bojovať proti používaniu ad-blockerov. Blokovaním reklám totiž samotná spoločnosť aj tvorcovia na danej platforme prichádzajú o nemalé peniaze. Novým konceptom reklám, ktorý je takzvaný  „pause-screen ads“ sa Google pravdepodobne usiluje o to, aby si čo najviac ľudí predplatilo Premiun účet.

V takom prípade ide o výhodný obojstranný obchod – vám sa nezobrazujú žiadne otravné reklamy a peniaze z predplatného nahrádzajú ušlé zisky pre firmu aj poskytovateľov obsahu.

Pri zobrazení novej reklamy sa používateľské rozhranie presunie do menšieho okna na ľavej strane obrazovky. Reklama sa objaví v menšej časti obrazovky na pravej strane. Pod ňou svieti tlačidlo „zrušiť“ a tlačidlo pre opätovný návrat k rozpozeranému videu.

Na pláne sú ešte dlhšie a nepreskočiteľné reklamy

Ak ste si mysleli, že reklama počas stopnutia videa je absolútny vrchol a nič horšie už nepríde, mýlili ste sa. YouTube totiž usilovne pracuje na novej generácii reklám. Reklamy dlhé niekoľko desiatok sekúnd bez možnosti preskočenia budú s najväčšou pravdepodobnosťou na dennom poriadku.

Chystanou novinkou sú reklamy obsahujúce QR kódy so značkou inzerenta. Prostredníctvom zobrazovaného QR kód sa diváci budú môcť rýchlo a efektívne dozvedieť viac o ponúkaných službách alebo produktoch.

Vyzerá to tak, že sa reklamám ani za nič nevyhneme. Zavádzané inovácie sa mnohým používateľom prirodzene nepáčia, iní to berú ako už zaužívanú súčasť internetového prostredia. Je pravda, že reklama tvorí značnú časť príjmu tvorcov aj spoločností, no treba nájsť prijateľný balans medzi  ziskom a pozitívnym diváckym zážitkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Koniec bariér medzi iOS a Androidom: Dáta prenesiete ľahšie ako kedykoľvek

Autor: Kristína Sudorová

Apple a Google spájajú sily Apple a Google sa rozhodli spraviť veľký krok, ktorý by mohol odstrániť doterajšie „ekosystémové bariéry“…

Honor prichádza s vianočnou kampaňou na zamyslenie. Pripomína silu ľudských vzťahov

Autor: Peter

V predvianočnom zhone sa neraz necháme uniesť nákupnými zoznamami, termínmi a povinnosťami, ktoré nás odvádzajú od podstaty sviatkov. Spoločnosť HONOR…

Netflix v ohrození, úhlavný konkurent vytasil nepriateľskú ponuku na odkúpenie Warner Bros.

Autor: Erik Košťany

Paramount ponúka cez 100 miliárd pre Warner Bros. Napriek tomu, že dohoda o odkúpení jedného z najväčších svetových štúdií je…

Začína mazanie Gmail účtov. Toto spravte, inak stratíte fotografie, e-maily aj súbory

Autor: Slavomír Dzuričko

Rozsiahla iniciatíva zo strany Googlu Google spustil rozsiahlu iniciatívu vymazávania neaktívnych účtov, najmä tých, ktoré boli dlhodobo nepoužívané. Ak sa…

Dron poškodil ochranný kryt nad Černobyľom. Kryt je oslabený, no radiácia neuniká

Autor: Peter Hodal

Ochranný kryt nad reaktorom černobyľskej jadrovej elektrárne, ktorý mal na celé desaťročia uzavrieť následky najväčšej jadrovej havárie v dejinách, po…

Finálne najobľúbenejšieho seriálu súčasnosti je tu. Čaká nás epický koniec (VIDEO)

Autor: Erik Košťany

Trailer na 5. sériu The Boys Po dlhom čakaní dostávame prvý trailer na 5. sériu The Boys. Vieme, že pôjde…