Ľudia „vyskočia z kože“. Nové reklamy na YouTube sú najagresívnejšie doteraz

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Funkcia, ktorá vás poriadne naštve

YouTube prichádza s novým reklamným formátom. Najnovšie sa vám reklama objaví priamo na obrazovke aj v čase, keď zastavíte video. O tejto novinke informovali viacerí používatelia, ktorí si ju všimli a okamžite svoje sťažnosti zdieľali na  sociálnych sieťach ako je Reddit a X.

Spoločnosť Google, ktorá platformu YouTube zastrešuje, o novom umiestnení reklám na televízne obrazovky informovala už v máji. Presný dátum nezverejnili, no zdá sa, že nové reklamy sa postupne zobrazujú čoraz širšej verejnosti. Zozbierané informácie naznačujú, že reklamy propagujú len jedného inzerenta, čo znamená, že funkcia je zatiaľ len v experimentálnom režime.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Google sa aktívne snaží bojovať proti používaniu ad-blockerov. Blokovaním reklám totiž samotná spoločnosť aj tvorcovia na danej platforme prichádzajú o nemalé peniaze. Novým konceptom reklám, ktorý je takzvaný  „pause-screen ads“ sa Google pravdepodobne usiluje o to, aby si čo najviac ľudí predplatilo Premiun účet.

V takom prípade ide o výhodný obojstranný obchod – vám sa nezobrazujú žiadne otravné reklamy a peniaze z predplatného nahrádzajú ušlé zisky pre firmu aj poskytovateľov obsahu.

Pri zobrazení novej reklamy sa používateľské rozhranie presunie do menšieho okna na ľavej strane obrazovky. Reklama sa objaví v menšej časti obrazovky na pravej strane. Pod ňou svieti tlačidlo „zrušiť“ a tlačidlo pre opätovný návrat k rozpozeranému videu.

Na pláne sú ešte dlhšie a nepreskočiteľné reklamy

Ak ste si mysleli, že reklama počas stopnutia videa je absolútny vrchol a nič horšie už nepríde, mýlili ste sa. YouTube totiž usilovne pracuje na novej generácii reklám. Reklamy dlhé niekoľko desiatok sekúnd bez možnosti preskočenia budú s najväčšou pravdepodobnosťou na dennom poriadku.

Chystanou novinkou sú reklamy obsahujúce QR kódy so značkou inzerenta. Prostredníctvom zobrazovaného QR kód sa diváci budú môcť rýchlo a efektívne dozvedieť viac o ponúkaných službách alebo produktoch.

Vyzerá to tak, že sa reklamám ani za nič nevyhneme. Zavádzané inovácie sa mnohým používateľom prirodzene nepáčia, iní to berú ako už zaužívanú súčasť internetového prostredia. Je pravda, že reklama tvorí značnú časť príjmu tvorcov aj spoločností, no treba nájsť prijateľný balans medzi  ziskom a pozitívnym diváckym zážitkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Spotify na Androide záhadné padá. A to nie je to najhoršie

Autor: Kristína Sudorová

Android verzia Spotify kolabuje na Wi-Fi sieťach po celom svete V posledných dňoch zaplavili internet správy o tom, že aplikácia…

Nová nádej pre mimozemský život, planétu s vodou našli neďaleko Zeme

Autor: Roland Tokoly

Nové miesto pre mimozemský život Otázka, či sme v Mliečnej dráhe sami, dostala ďalší zaujímavý impulz. Astronómom sa podarilo objaviť…

Úprimná pravda o Legion Go S: Hranie aj pri 120 fps, no skrýva jeden zásadný kompromis

Autor: Peter Hodal

Herný priemysel prechádza neustálou transformáciou, no len málokedy je táto zmena taká viditeľná ako v segmente prenosných herných počítačov. Ešte…

Nový Edge už vie viac než len prehliadať. Zvládne hovoriť, klikať aj plánovať za vás

Autor: Kristína Sudorová

Copilot Mode prichádza s veľkým vylepšením Spoločnosť Microsoft opäť ukazuje, že budúcnosť prehliadania internetu bude úzko spojená s umelou inteligenciou.…

Revolut raketovo rastie u Slovákov. Hlási úspech, aký nemá žiadna iná banka

Autor: Slavomír Dzuričko

Revolut dosiahol na Slovensku historický míľnik Aplikácia Revolut prekročila hranicu 500-tisíc používateľov a stala sa najsťahovanejšou finančnou aplikáciou na Slovensku.…

Google pripravuje pre Google Fotky AI funkciu. Nemusí ju každý pochopiť

Autor: Slavomír Dzuričko

Google pripravuje pre svoje Fotky AI funkciu „Me Meme“ Aplikácia Google Fotky vo verzii V7.51.0 ukrýva kód od vývojárov, ktorý…