Ľudia „vyskočia z kože“. Nové reklamy na YouTube sú najagresívnejšie doteraz

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Funkcia, ktorá vás poriadne naštve

YouTube prichádza s novým reklamným formátom. Najnovšie sa vám reklama objaví priamo na obrazovke aj v čase, keď zastavíte video. O tejto novinke informovali viacerí používatelia, ktorí si ju všimli a okamžite svoje sťažnosti zdieľali na  sociálnych sieťach ako je Reddit a X.

Spoločnosť Google, ktorá platformu YouTube zastrešuje, o novom umiestnení reklám na televízne obrazovky informovala už v máji. Presný dátum nezverejnili, no zdá sa, že nové reklamy sa postupne zobrazujú čoraz širšej verejnosti. Zozbierané informácie naznačujú, že reklamy propagujú len jedného inzerenta, čo znamená, že funkcia je zatiaľ len v experimentálnom režime.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Google sa aktívne snaží bojovať proti používaniu ad-blockerov. Blokovaním reklám totiž samotná spoločnosť aj tvorcovia na danej platforme prichádzajú o nemalé peniaze. Novým konceptom reklám, ktorý je takzvaný  „pause-screen ads“ sa Google pravdepodobne usiluje o to, aby si čo najviac ľudí predplatilo Premiun účet.

V takom prípade ide o výhodný obojstranný obchod – vám sa nezobrazujú žiadne otravné reklamy a peniaze z predplatného nahrádzajú ušlé zisky pre firmu aj poskytovateľov obsahu.

Pri zobrazení novej reklamy sa používateľské rozhranie presunie do menšieho okna na ľavej strane obrazovky. Reklama sa objaví v menšej časti obrazovky na pravej strane. Pod ňou svieti tlačidlo „zrušiť“ a tlačidlo pre opätovný návrat k rozpozeranému videu.

Na pláne sú ešte dlhšie a nepreskočiteľné reklamy

Ak ste si mysleli, že reklama počas stopnutia videa je absolútny vrchol a nič horšie už nepríde, mýlili ste sa. YouTube totiž usilovne pracuje na novej generácii reklám. Reklamy dlhé niekoľko desiatok sekúnd bez možnosti preskočenia budú s najväčšou pravdepodobnosťou na dennom poriadku.

Chystanou novinkou sú reklamy obsahujúce QR kódy so značkou inzerenta. Prostredníctvom zobrazovaného QR kód sa diváci budú môcť rýchlo a efektívne dozvedieť viac o ponúkaných službách alebo produktoch.

Vyzerá to tak, že sa reklamám ani za nič nevyhneme. Zavádzané inovácie sa mnohým používateľom prirodzene nepáčia, iní to berú ako už zaužívanú súčasť internetového prostredia. Je pravda, že reklama tvorí značnú časť príjmu tvorcov aj spoločností, no treba nájsť prijateľný balans medzi  ziskom a pozitívnym diváckym zážitkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Najväčší zvrat roka. Netflixu sa zrútil plán za 72 miliárd

Autor: Kristína Sudorová

Ellison vytiahol miliardovú záruku a mení hru V závere roka 2025 sa mediálny a zábavný priemysel ocitol v centre jednej…

Slováci si priplatia za elektroniku. Ktoré produkty dopadnú najhoršie?

Autor: Peter Hodal

Technologický svet sa pripravuje na bezprecedentnú krízu, ktorá v nasledujúcich mesiacoch zásadne prepíše cenovky v obchodoch s elektronikou. Kombinácia masívneho…

Marvel práve šokoval fanúšikov. Vytiahol najsilnejší kaliber

Autor: Kristína Sudorová

Marvel vytiahol silnú kartu Fanúšikovia Marvel, tešte sa! Najnovší teaser trailer k pripravovanému filmu Avengers: Doomsday konečne oficiálne dorazil. A…

Hráči majú nový svätý grál. Gamingové slúchadlá len s jedinou chybou

Autor: Matej Krajčovič

HyperX každému hráčovi na uši Značka HyperX je v súčasnosti jedným z najobľúbenejších výrobcov herného príslušenstva. Okrem myší, klávesníc, mikrofónov a…

Vodiči sa dočkali: Waze po rokoch pridáva zásadnú funkciu

Autor: Kristína Sudorová

Navigácia začína zobrazovať semafory Navigačná aplikácia Waze, ktorú denne využívajú milióny vodičov po celom svete, sa po dlhom čase približuje…

AKTUÁLNE: Pri hrozivej nehode zahynul tvorca hier Call of Duty (VIDEO)

Autor: Erik Košťany

Tvorca Call of Duty zomrel pri nehode auta Svetoznámy tvorca videohier Vince Zampella, známy hlavne ako tvorca hier Call of…