Ľudia „vyskočia z kože“. Nové reklamy na YouTube sú najagresívnejšie doteraz

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Funkcia, ktorá vás poriadne naštve

YouTube prichádza s novým reklamným formátom. Najnovšie sa vám reklama objaví priamo na obrazovke aj v čase, keď zastavíte video. O tejto novinke informovali viacerí používatelia, ktorí si ju všimli a okamžite svoje sťažnosti zdieľali na  sociálnych sieťach ako je Reddit a X.

Spoločnosť Google, ktorá platformu YouTube zastrešuje, o novom umiestnení reklám na televízne obrazovky informovala už v máji. Presný dátum nezverejnili, no zdá sa, že nové reklamy sa postupne zobrazujú čoraz širšej verejnosti. Zozbierané informácie naznačujú, že reklamy propagujú len jedného inzerenta, čo znamená, že funkcia je zatiaľ len v experimentálnom režime.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Google sa aktívne snaží bojovať proti používaniu ad-blockerov. Blokovaním reklám totiž samotná spoločnosť aj tvorcovia na danej platforme prichádzajú o nemalé peniaze. Novým konceptom reklám, ktorý je takzvaný  „pause-screen ads“ sa Google pravdepodobne usiluje o to, aby si čo najviac ľudí predplatilo Premiun účet.

V takom prípade ide o výhodný obojstranný obchod – vám sa nezobrazujú žiadne otravné reklamy a peniaze z predplatného nahrádzajú ušlé zisky pre firmu aj poskytovateľov obsahu.

Pri zobrazení novej reklamy sa používateľské rozhranie presunie do menšieho okna na ľavej strane obrazovky. Reklama sa objaví v menšej časti obrazovky na pravej strane. Pod ňou svieti tlačidlo „zrušiť“ a tlačidlo pre opätovný návrat k rozpozeranému videu.

Na pláne sú ešte dlhšie a nepreskočiteľné reklamy

Ak ste si mysleli, že reklama počas stopnutia videa je absolútny vrchol a nič horšie už nepríde, mýlili ste sa. YouTube totiž usilovne pracuje na novej generácii reklám. Reklamy dlhé niekoľko desiatok sekúnd bez možnosti preskočenia budú s najväčšou pravdepodobnosťou na dennom poriadku.

Chystanou novinkou sú reklamy obsahujúce QR kódy so značkou inzerenta. Prostredníctvom zobrazovaného QR kód sa diváci budú môcť rýchlo a efektívne dozvedieť viac o ponúkaných službách alebo produktoch.

Vyzerá to tak, že sa reklamám ani za nič nevyhneme. Zavádzané inovácie sa mnohým používateľom prirodzene nepáčia, iní to berú ako už zaužívanú súčasť internetového prostredia. Je pravda, že reklama tvorí značnú časť príjmu tvorcov aj spoločností, no treba nájsť prijateľný balans medzi  ziskom a pozitívnym diváckym zážitkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Majú státisíce stiahnutí na Slovensku. Tieto populárne aplikácie vás špehujú

Autor: Tomáš

Pri inštalácii aplikácií do vášho smartfónu ste si možno už všimli, že vývojári si od vás žiadajú rôzne povolenia. Väčšinou…

Zlá správa pre iPhony Slovákov, nová aktualizácia vás brutálne naštve

Autor: Peter Steigauf

Vydali najnovšiu verziu operačného systému iOS 18.4.1. Nová aktualizácia od Apple vždy spôsobí záujem miliónov používateľov a rovnako aj teraz…

Populárny seriál z 80. rokov dostane novú verziu. Režisérom ani nemohol byť lepší človek

Autor: Erik Košťany

Režisér Top Gunu chystá remake Miami Vice Spoločnosť Universal Pictures chystá remake Miami Vice, populárneho akčného detektívneho seriálu z 80.…

Nový radar s umelou inteligenciou vytrestá priestupok, ktorý robíte za volantom zrejme aj vy

Autor: Peter Steigauf

AI nahrádza policajtov, motoristi zúria Vodičom robia poriadne vrásky na čele: Nové radary si posvietia na priestupky, u ktorých by…

Slávna hra Slovákov nasadila odpornú taktiku, po zaplatení získali hráči masívnu výhodu

Autor: Erik Košťany

EA Sports FC 25 s Premium Pass Hráčov tento postup nahneval už pri tituloch ako Warzone či Fortnite, teraz neslávny…

Zabudnite na útoky hackerov. Android 16 príde s revolučnou funkciou

Autor: Peter

Operačný systém Android sa každým rokom zlepšuje. Aktuálne najnovšou verziou je Android 15, no už teraz sa dozvedáme novinky ohľadom…