Ľudia „vyskočia z kože“. Nové reklamy na YouTube sú najagresívnejšie doteraz

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Funkcia, ktorá vás poriadne naštve

YouTube prichádza s novým reklamným formátom. Najnovšie sa vám reklama objaví priamo na obrazovke aj v čase, keď zastavíte video. O tejto novinke informovali viacerí používatelia, ktorí si ju všimli a okamžite svoje sťažnosti zdieľali na  sociálnych sieťach ako je Reddit a X.

Spoločnosť Google, ktorá platformu YouTube zastrešuje, o novom umiestnení reklám na televízne obrazovky informovala už v máji. Presný dátum nezverejnili, no zdá sa, že nové reklamy sa postupne zobrazujú čoraz širšej verejnosti. Zozbierané informácie naznačujú, že reklamy propagujú len jedného inzerenta, čo znamená, že funkcia je zatiaľ len v experimentálnom režime.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Google sa aktívne snaží bojovať proti používaniu ad-blockerov. Blokovaním reklám totiž samotná spoločnosť aj tvorcovia na danej platforme prichádzajú o nemalé peniaze. Novým konceptom reklám, ktorý je takzvaný  „pause-screen ads“ sa Google pravdepodobne usiluje o to, aby si čo najviac ľudí predplatilo Premiun účet.

V takom prípade ide o výhodný obojstranný obchod – vám sa nezobrazujú žiadne otravné reklamy a peniaze z predplatného nahrádzajú ušlé zisky pre firmu aj poskytovateľov obsahu.

Pri zobrazení novej reklamy sa používateľské rozhranie presunie do menšieho okna na ľavej strane obrazovky. Reklama sa objaví v menšej časti obrazovky na pravej strane. Pod ňou svieti tlačidlo „zrušiť“ a tlačidlo pre opätovný návrat k rozpozeranému videu.

Na pláne sú ešte dlhšie a nepreskočiteľné reklamy

Ak ste si mysleli, že reklama počas stopnutia videa je absolútny vrchol a nič horšie už nepríde, mýlili ste sa. YouTube totiž usilovne pracuje na novej generácii reklám. Reklamy dlhé niekoľko desiatok sekúnd bez možnosti preskočenia budú s najväčšou pravdepodobnosťou na dennom poriadku.

Chystanou novinkou sú reklamy obsahujúce QR kódy so značkou inzerenta. Prostredníctvom zobrazovaného QR kód sa diváci budú môcť rýchlo a efektívne dozvedieť viac o ponúkaných službách alebo produktoch.

Vyzerá to tak, že sa reklamám ani za nič nevyhneme. Zavádzané inovácie sa mnohým používateľom prirodzene nepáčia, iní to berú ako už zaužívanú súčasť internetového prostredia. Je pravda, že reklama tvorí značnú časť príjmu tvorcov aj spoločností, no treba nájsť prijateľný balans medzi  ziskom a pozitívnym diváckym zážitkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Rusko nasadí reklamu na rakety a satelity, peniaze z ropy prestávajú tiecť

Autor: Roland Tokoly

Krušné časy pre ruskú pýchu (zdedenú po Sovietskom zväze) Ruský vesmírny program prechádza najťažším obdobím od čias Sovietskeho zväzu. Kedysi…

Nečakaný šok pre Slovákov. Potichu vyradili ďalšie milované české TV stanice

Autor: Peter Hodal

Len niekoľko týždňov po tom, čo skupina Prima ukončila šírenie svojich českých verzií kanálov na Slovensku a spustila novú stanicu…

Okamžite s ňou preč z vášho mobilu. Toto je ďalšia nebezpečná Android aplikácia

Autor: Peter

Neexistuje deň, kedy by sa neobjavila nejaká nebezpečná aplikácia, ktorá sa šíri medzi používateľmi Android zariadení. Nový spyware s názvom…

Marvel odhalil svoje plány na 2026. Prídu všetky tieto projekty

Autor: Erik Košťany

Televízny rok 2026 pre Marvel Rok 2026 nebude pre Marvel veľkou udalosťou iba na plátnach, kde vieme, že nás v…

Android a iOS majú vážnu konkurenciu. Najlepšia AI sveta chce nahradiť operačný systém

Autor: Peter

Umelá inteligencia je v dnešnom technologickom svete témou číslo 1. Na trhu máme viacero riešení, no začal to práve chatbot…

Je koniec. Slávna sci-fi značka narazila, v kinách dosiahla hanebný výsledok

Autor: Erik Košťany

Tron: Ares je v kinách prepadákom Minulý týždeň prišlo do kín pokračovanie známej sci-fi série Tron: Ares. Predpokladalo sa, že…