Ikea vyraďuje mimoriadne obľúbené technologické produkty Slovákov

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Dôležitá zmena v obchodných domoch Ikea

Po ôsmich rokoch spoločnej práce sa cesty švédskeho nábytkového giganta Ikea a amerického výrobcu audiosystémov Sonos rozchádzajú. Doteraz úspešná spolupráca, vďaka ktorej vznikli populárne produkty ako rada Symfonisk, sa končí, oznámila hovorkyňa Sonosu. Ikea vyraďuje tieto produkty a zákazníci sa pýtajú, aká je náhrada. O ukončení spolupráce informoval portál golem.de.

Z regálov obchodných domov Ikea zmiznú výrobky ako stolové a stojacie lampy so zabudovanými reproduktormi či obrazové rámy s Wi-Fi reproduktormi.

Priamu náhradu rovnakej značky nečakajte, žiadna totiž nepríde. Nové zariadenia na báze technológie firmy Sonos v pláne nie sú. Aspoň súčasní používatelia sa však nemusia obávať, nič sa pre nich nemení. Dobrou správou totiž je, že existujúce zariadenia budú aj naďalej dostávať softvérové aktualizácie a technickú podporu.

Spolupráca trvala 8 rokov

Za posledných osem rokov sme mali česť úzko spolupracovať s Ikea a sme hrdí na to, čo sme spoločne dosiahli,“ uviedla hovorkyňa Sonosu Erin Pategas. Aj keď ako partneri neplánujeme vyvíjať nové produkty, naďalej budeme podporovať existujúce Symfonisk zariadenia, aby si naši zákazníci mohli dlhodobo užívať kvalitný zvuk vo svojich domácnostiach,“ dodala zástupkyňa americkej firmy.

ikea sonos
Zdroj: IKEA

Ikea síce v minulosti stavila pri viacerých produktoch na technológiu Sonos, no treba zároveň dodať, že na nej nie je výlučne závislá. Napríklad lacnejší Bluetooth reproduktor s osvetlením Vappeby, ktorý stojí okolo 60 eur, nevyužíva technológiu Sonos a nie je kompatibilný so Symfonisk reproduktormi. To predstavuje aj dôvod, prečo ho neviete zahŕňuť do takzvaného multiroom systému v rámci smart domácnosti.

Strata príjmu, problémové clá

Pre Sonos predstavuje ukončenie spolupráce s Ikea stratu jedného zo zdrojov príjmu. Bude zaujímavé sledovať, ako sa tento krok odrazí na finančných výsledkoch firmy.

Očakáva sa tiež silnejúci vplyv novej agresívnej colnej politiky administratívy Donalda Trumpa, ktorá podľa všetkého taktiež negatívne zasiahne obchodné výsledky spoločnosti. Treba povedať, že Sonos zatiaľ nezvýšil odporúčané predajné ceny svojich produktov.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Apple mení stratégiu: iPhony budú vychádzať inak ako sme boli doteraz zvyknutí

Autor: Kristína Sudorová

Koniec tradície Apple Apple sa chystá zásadne zmeniť svoj doterajší ročný iPhone cyklus a prejsť na dvojfázovú stratégiu uvádzania nových…

Vyšiel prvý trailer k filmu Štúr. Ľudia sa na epické spracovanie nevedia vynadívať (VIDEO)

Autor: Slavomír Dzuričko

Láska a politika v centre príbehu Historická snímka „Štúr“ od režisérky Mariany Čengel Solčanskej vstupuje do verejného priestoru prvým trailerom,…

Do semaforu pridajú štvrtú farbu. Biele svetlo zavedie jasné pravidlo

Autor: Peter

Aj malé deti dnes poznajú tri farby semaforu - červená, oranžová a zelená. Internetom sa momentálne šíria rôzne informácie o…

Dnešný futbal na STVR nebude. Kde si pozriete zápas Slovenska?

Autor: Slavomír Dzuričko

Prečo zápas nenájdete na STVR, ale na súkromnej TV? Podľa aktuálnych informácií nadchádzajúci kvalifikačný zápas Slovensko - Nemecko na Majstrovstvá…

Tieto slúchadlá za 149 € vám dokážu, že AirPody zahodíte do koša

Autor: Peter Hodal

Neverili sme vlastným ušiam Google sa s modelom Pixel Buds 2a pokúša prerobiť predstavu o tom, čo môže ponúknuť stredná…

Najväčšie prekvapenie za roky. Seriál s 0 % hodnotením sa stal absolútnym hitom

Autor: Kristína Sudorová

Najviac kritizovaný seriál sezóny prekvapil Keď sa televízna jeseň rozbehla naplno, málokto by čakal, že jedným z jej najväčších prekvapení…